Ļaudis bauda Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra koncertu Hanzas peronā
Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) ceturtdien, 19. decembrī, Rīgā Hanzas Peronā uzstājās kopā ar jauno somu-kubiešu pianistu Antonu Mehiasu, kurš ...
FOTO: kultūras mīļotāji dodas baudīt Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra koncertus
Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) ceturtdien, 19. decembrī, Rīgā Hanzas Peronā un piektdien, 20. decembrī, Ventspilī koncertzālē “Latvija” uzstājās kopā ar jauno somu-kubiešu pianistu Antonu Mehiasu, kurš Latvijā viesojās pirmo reizi.
Koncertos tika atskaņots Sergeja Prokofjeva Trešais klavierkoncerts un Dmitrija Šostakoviča Septītā simfonija LNSO mākslinieciskā vadītāja un galvenā diriģenta Tarmo Peltokoski vadībā.
Sergeja Prokofjeva Trešā klavierkoncerta lasījumā, kas pazīstams ar dramaturģiskiem kontrastiem un krāšņiem pavērsieniem, solists bija somu-kubiešu pianists Antons Mehiass, kurš Latvijā uzstājās pirmoreiz. Dzimis 2001. gadā, Mehiass jau agrā bērnībā aizrāvies ar Baha mūziku. Pirmo solokoncertu pianists sniedza astoņu gadu vecumā, un līdz šim Mehiass ir uzstājies kopā ar tādiem diriģentiem kā Klauss Mekele un Lorenss Reness. Arī ar LNSO māksliniecisko vadītāju un galveno diriģentu Tarmo Peltokoski šī nebija viņa pirmā sastapšanās uz vienas skatuves. Mehiass ir Vioti Starptautiskā klavieru konkursa un Ziemeļvalstu pianistu konkursa Nordic Piano laureāts.
Koncertzālē “Latvija” izskan Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra koncerts
Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) piektdien, 20. decembrī, Ventspilī koncertzālē “Latvija” uzstājās kopā ar jauno somu-kubiešu pianistu Antonu Mehiasu, kurš ...
Dmitrija Šostakoviča simfonijas var tikt dēvētas par muzikālu 20. gadsimta Austrumeiropas vēstures hroniku, kas atspoguļo skaudrākos un traģiskākos sociālpolitiskos notikumus, kas spēcīgi ietekmējuši arī paša komponista mūžu. Tarmo Peltokoski vadībā koncertā izskanēja skaņraža Septītā simfonija, kas no visām Šostakoviča piecpadsmit simfonijām, iespējams, visdziļāk atklāj individuālos un kolektīvos pārdzīvojumus, jo komponēta Ļeņingradas blokādes iespaidos.