“Alkohols, ziedi un vardarbība? Nopietni?": sabiedrība asi kritizē Bleikas Laivlijas filmas "Manas laimes lauskas" reklāmas kampaņu
Sociālos tīklos izskanējusi asa kritika par Bleikas Laivlijas izvēli filmas “Manas laimes lauskas” pasākuma laikā reklamēt savu alkoholisko dzērienu uzņēmumu.
Filma ir veidota pēc Kolīnas Hūveres romāna “Manas laimes lauskas” motīviem, kurā galvenais uzsvars ir uz vardarbību ģimenē. Galvenā varone Lilija Blūma bērnībā pieredz, kā tēvs vardarbīgi izturas pret māti, un arī pati vēlāk nonāk vardarbīgās attiecībās. Tomēr, pēc daudzu cilvēku domām, filmas mārketinga kampaņa koncentrējas uz krāšņiem un komerciāliem pasākumiem, tādējādi graujot filmas nopietno vēstījumu.
Viens no šādiem pasākumiem bija veltīts Bleikas Laivlijas alkoholisko dzērienu reklāmai “Betty Booze.” Laivlija šo uzņēmumu nodibināja 2023. gadā pēc tam, kad viņas limonādes zīmols “Betty Buzz,” kas tika laists klajā 2022. gadā, guva labus panākumus. Par godu filmas “Manas laimes lauskas” pirmizrādei Bleika Laivlija nolēma rīkot tematisku pasākumu, kurā centrā bija viņas alkoholisko dzērienu zīmols, un pat īpašie kokteiļu nosaukumi bija saistīti ar filmu.
Daži no kokteiļu nosaukumiem bija “Blooming Betty” par godu galvenajai varonei, “Tom Colleen's,” un daudziem šokējošākais bija kokteilis nosaukts pāridarītāja vārdā – “Ryle You Wait.” “Instagram” lietotāja “bethanyroes” par šo kokteili rakstīja: “Vai jūs tiešām esat uztaisījuši smukiņu kokteilīti, veltītu vardarbīgajam Railam? Fui.” Zemāk var noskatīties, kā izskatījās pasākums.
Daudzi komentāri pauž neizpratni par to, kā Bleikai Laivlijai varēja ienākt prātā reklamēt alkoholu, ņemot vērā, ka cilvēkiem ar alkohola atkarību ir lielāks risks vardarbīgi izturēties pret savu partneri. Lietotājs “a_certain_idontknowwhat” pat pieminēja, ka Pasaules Veselības organizācija (PVO) norāda, ka aptuveni 55% gadījumu pāridarītājs uzbruka savam partnerim pēc alkohola lietošanas. Kāds lietotājs to tieši apstiprināja, minot, ka pret viņu izturējās vardarbīgi tieši tad, kad partneris bija alkohola ietekmē.
Papildus kritikai tas ir izraisījis debates par to, kā apvienot nopietnas tēmas ar komerciālām interesēm. Bleikas Laivlijas mārketinga stratēģija tika salīdzināta ar neveiksmīgu mēģinājumu pārvērst kritisku drāmu komerciāli izdevīgā produktā, kas, pēc daudzu domām, liedzis filmai sniegt dziļāku izpratni par vardarbību un veicināt nepieciešamās pārmaiņas