Slavenības

Visu laiku sliktākās dziesmas autorei sabiedrības kritikas dēļ nācies apmeklēt psihologu

Jauns.lv

2011. gadā plašu ažiotāžu raisīja kādas 13 gadus vecas meitenes – Rebekas Blekas – izpildītā dziesma “Friday”. Dziesmiņa bija ļoti infantila, un tikko tīņa vecumu sasniegušo meiteni kritizēja miljoni. Kādas tas atstājis sekas uz Rebekas personību?

Visu laiku sliktākās dziesmas autorei sabiedrības ...

2011. gadā “YouTube” un sociālie tīkli vēl bija savos pirmsākumos un tāds jēdziens kā “uzspirdzināt internetu” bija gluži svešs. “Es domāju – ‘Šo varbūt redzēs kādi 30 cilvēki’,” nesenā intervijā portālam “Yahoo Entertainment” pastāstījusi Rebeka Bleka. “Es ļoti kļūdījos.”

foto: Ron Adar / SOPA Images/Sipa USA/ Vida Press
Rebeka Bleka 2019. gada novembrī.
Rebeka Bleka 2019. gada novembrī.

Līdz 2019. gadam šo vienkāršo, bet dzīvespriecīgo dziesmiņu vietnē “YouTube” cilvēki noskatījušies un noklausījušies vairāk nekā 137 miljonus reižu. Pie klipa atzīmēti 3,5 miljoni uz leju vērstu īkšķīšu (bet tikai viens miljons uz augšu vērstu īkšķīšu). Tas tikai parāda, ka šo astoņu gadu laikā sabiedrības vērtējumā nekas nav mainījies. Daudzi kritiķi savulaik šo skaņdarbu nosauca par visu laiku sliktāko dziesmu un videoklipu, savukārt tīne internetā pat saņēmusi nāves draudus.

Rebeka Bleka

Rebeka Bleka tolaik centās rādīt drosmīgu seju, ka viņa stāv pāri visiem nīdējiem un kritiķiem, neņemot galvā viņu nejaukās piezīmes. Pateicoties negaidītajai slavai, meitene izdeva otru singlu “My Moment”, viņu aicināja viesoties neskaitāmos TV raidījumos. Taču tikai ārēji Rebeka bija stipra. Patiesībā kritika, skarbās piezīmes un ņirgāšanās internetā Rebeku emocionāli ļoti ievainoja. Jauniete atzīst, ka ilgu laiku bijusi spiesta apmeklēt psihologu, lai tiktu galā ar savām emocijām.

Rebeka Bleka Keitijas Perijas videoklipā.

Rebeka Bleka Keitijas Perijas videoklipā „Last Friday Night (T.G.I.F.)”

“Esmu domās atgriezusies un sev neskaitāmas reizes jautājusi, kāpēc es to darīju?” – atzīst Rebeka, kura daudzu cilvēku atmiņās palikusi tikai ar dziesmu “Friday”. “Es redzu šīs vecās intervijas un video. Man ir neomulīgi skaitīties, jo es tolaik pati sev meloju. Par mani stāstīja pasaulē vadošie mediji, bet es tikai teicu – ‘Man viss labi, esmu stipra, viss forši. Mani tas nesatrauc!’ Tolaik es tam patiešām ticēju, taču, kad pieaugu un sāku rakstīt mūziku, vai vismaz censties to darīt, es sajutos ļoti nedroša.”

Rebekas Blekas bērnība pagāja Kalifornijas dienvidos. Viņa bija parasts bērns, kuram patīk teātris un deju nodarbības. Meitene apgalvo, ka viņa nekad nav bijusi populārākā meitene skolā, lai gan nav bijusi arī izstumtā. Taču viņa nav jūsmojusi par to pašu, ko lielākā daļa viņas vienaudžu. “Kad nonācu uz skatuves, es zināju, ka varu radīt, ko vēlos. Kā bērns es vēl nezināju, kas īsti tas ir, bet biju tik aizrāvusies, jo man tik ļoti patika uzstāties,” norāda Bleka.

Tā bija Rebeka, kas atrada tagad vairs neeksistējošo kompāniju “ARL Music Factory” un pierunāja vecākus samaksāt 4000 ASV dolāru par dziesmas ierakstīšanu un videoklipa uzfilmēšanu. “Es nesen atradu dažas fotogrāfijas no klipa filmēšanas,” atceras Rebeka. “Šis pavisam noteikti nebija liela budžeta projekts. Mēs izmantojām manam tētim piederošus lapu pūtējus, lai radītu vēju, un zaļo ekrānu, kas izveidots no veikalā “Staples” nopērkamā kartona. Tas bija jautri, bet arī gana muļķīgi, un ilga tikai vienu dienu. Kad darbs bija pabeigts, es it kā aizmirsu par savu dziesmu. Nebija tā, ka domātu ‘Tā, tagad esmu gatava uzsākt karjeru.’”

Pirmajā mēnesī pēc videoklipa ievietošanās vietnē "YouTube" to noskatījās mazāk nekā 5000 reižu. Taču pēc tam komiķis Maikls Dž. Nelsons bargi nokritizēja skaņdarbu savā tvītā, bet blogā “Tosh.0” parādījās raksts “Džeimsu komponēšana nav domāta visiem”, sekoja virkne ļoti negatīvu komentāru un jau nākamās nedēļas nogalē video noskatījās vairākus miljonus reižu.

“Tas bija tik savādi un šokējoši,” atceras Bleka. “Jau pirmajā dienā, kad aizsākās negatīvā ažiotāža, kompānija zvanīja manai mammai un teica ‘Mēs varam video izņemt, mēs varam izlikties, ka nekas tāds nekad nav noticis.’ Mamma man pajautāja, ko es vēlētos darīt. Man bija sajūta, ka nevaru to izņemt, jo tad būšu pievīlusi pati sevi.”

Rebeka tagad saprot, ka komentāru lasīšana internetā bijis pēdējais, ko viņai būtu vajadzējis darīt. Viņai tolaik nebija menedžmenta komandas, kas viņu pasargātu no negācijām vai palīdzētu tikt ar tām galā. Viņai līdzās bija tikai vecāki, kas bija veterināri, un kam nebija nekādas izpratnes par šovbiznesu.

Bija arī daži cilvēki, ar kuriem Rebeka sadarbojās (to skaitā dziesmas “Friday” komponisti), taču viņiem pārāk nerūpēja topošās dziedātājas intereses. Tā nu Rebeka sēdējusi savā istabā un internetā lasījusi komentārus par sevi.

Lai gan sākums, maigi izskatoties bija briesmīgs, un Rebekai nācās apmeklēt terapiju, viņa no sava sapņa par mūziku nav attiekusies. Jauniete sākusi nopietni strādāt pie savas mūzikas un 2018. gadā izdevusi singlu “Satellite”. Viņa to sarakstījusi kopā ar producentu Fīnisu O’Konelu, kurš ir zināms pēc sadarbības ar savu māsu - jauno superzvaigzni Billiju Eilišu. Pēc šīs dziesmā izdošanas Rebeka visbeidzot sajutusi, ka mūzikas industrijā tiek respektēta.

Šā gada oktobrī Rebeka Bleka laidusi klajā savu jaunāko singlu “Sweetheart”: