Sabiedrībā zināmi ļaudis apmeklē Fransisa Pulenka operas "Karmelīšu dialogi" pirmizrādi
2019. gada 24. maijā Latvijas Nacionālajā operā un baletā notika Fransisa Pulenka operas "Karmelīšu dialogi" pirmizrāde.
Latvijā Pulenka opera būs muzikāls atklājums. To iestudē franču komanda un Latvijas Nacionālās operas un baleta galvenais diriģents Mārtiņš Ozoliņš.
Galveno – Blānšas – lomu Latvijas Nacionālās operas jauniestudējumā atveidos Latvijas skatītāju iemīļotā lietuviešu operdziedātāja Vida Miknevičute un franču soprāns Perīna Madefa, nākamajā sezonā šo lomu interpretēs arī Laura Teivāne. Lomās Inga Šļubovska-Kancēviča, Marlēna Keine, Kristīne Gailīte, Evija Martinsone, Ieva Parša, Laura Grecka, Ilona Bagele, Aira Rūrāne, Raimonds Bramanis, Mihails Čuļpajevs, Rihards Mačanovskis, Jānis Apeinis un citi.
Apmeklētāji ierodas uz operas "Karmelīšu dialogi" pirmizrādi
2019. gada 24. maijā Latvijas Nacionālajā operā un baletā notika Fransisa Pulenka operas "Karmelīšu dialogi" pirmizrāde.
Fransisa Pulenka dedzīgi rakstītā opera "Karmelīšu dialogi" (1956) vēsta par karmelīšu mūķenēm, kuru šīs zemes gaitas vardarbīgi aprāvās uz ešafota Franču revolūcijas laikā 1794. gadā. Kompjeņas mocekļu stāsts guva plašu rezonansi 20. gadsimta sākumā, pateicoties vācu rakstnieces Ģertrūdes fon Leforas romānam Pēdējā uz ešafota (Die Letzte am Schafott). Viņas iztēlē dzima un vēlāk kļuva arī par Pulenka operas galveno varoni novice Blānša – trausla, nobijusies pusaugu meitene, kurai lemts cieši ielūkoties biedējošās, bezcerīgās pasaules acīs un meklēt izeju no pašas baiļu radītajām lamatām.
"Karmelīšu dialogi ir darbs, kas lasāms starp rindiņām kā ilga un savā ziņā nežēlīga apcere par nāvi – no bailēm uz atbrīvošanos, no pašnāvības uz upurēšanos un tā tālāk," stāsta franču režisors Vensāns Busārs. Viņa vadībā vēsturiski nozīmīgā opera uz Latvijas Nacionālās operas skatuves tiks iestudēta pirmoreiz.