Provokatīvā plakātā daiļās Dailes teātra aktrises sasienas ar matiem
Jau pēc dažām nedēļām Dailes teātrī pirmizrāde iecerēta Regnāra Vaivara režisētajai izrādei “Kaisles vilciens”, kurā spēlēs četri aktieri – Ieva Florence, Anete Krasovska, Gints Grāvelis un Kaspars Zāle.
Ieva Florence un Kristīne Komarovska mācās nirt
Izrādes kostīmu māksliniece ir Vaivara sieva Madara Botmane, bet pagaidām viņas veikums tiek slēpts (jeb varbūt tāda arī ir jaunās mākslinieces iecere par kostīmiem šai izrādei), jo izrādes plakātā daiļā dzimuma pārstāves Ieva Florence un Anete Krasovska iemūžinātas kailas.
Ieva sēž uz grīdas, bet Anetei sagādāts krēsls. Plakātā vīriešu kārtas aktieriem vieta nav atradusies.
Scenogrāfu Vaivara un Toma Grīnberga “Kaisles vilciens” solās būt pikanta izrāde, ja jau pat izrādes plakātā abas izrādes dāmas gozējas plikas. Šis darbs tapis pēc Tenesija Viljamsa lugas, kas latviešu skatītājam pazīstama ar nosaukumu “Ilgu tramvajs”.
Tas ir viens no pazīstamākajiem amerikāņu dramaturga darbiem un saņēmusi Pulicera prēmiju (1948).
Izrādē Blanšai (Anete Krasovska) nav ne darba, ne iztikas līdzekļu, taču viņas bagātā fantāzija tiecas uz visu skaisto un izsmalcināto – pat ja tā būtu tikai nožēlojama imitācija.
Savukārt Stenlijam (Gints Grāvelis) ir vienkāršas intereses, un Blanšas sapņi viņu kaitina. Viņi ir divi pretstati, un konflikts starp viņiem ir neizbēgams un nežēlīgs. Kad sentimentālai sapņainībai pretī stājas skarba brutalitāte, atliek izvēlēties – saņemt visu drosmi, lai skatītos acīs realitātei, vai arī palikt savā sapņu pasaulē.