Kādreizējais miljonārs Jānis Naglis strādā par taksistu
Uzņēmēja, savulaik par miljonāru uzskatītā Jāņa Nagļa neveiksmes biznesā novedušas pie tā, ka bijušais Privatizācijas aģentūras ģenerāldirektors, iztiku gādājot, piepelnās, strādājot par taksometra šoferi.
„Līkločus met tā politikai pietuvināto dzīve. Atbraucām mājās ar taksi, ko vadīja bijušais Privatizācijas aģentūras vadītājs Jānis Naglis... Nu, katrā gadījumā ar pakalpojumu bijām apmierināti, adekvāti atbildēja uz visiem trīsgadīgā vārdabrāļa jautājumiem,” tviterī ierakstīja Latvijas Radio bijušā šefa Dzintra Kolāta sociāli aktīvā meita, par brīvžurnālisti sevi dēvējošā Sarmīte Kolāte.
Pēc mirkļa viņai piebalsoja cita sieviete, kas vēstīja, ka viņu arī Naglis vedis, bet uz lidostu, un viņi pļāpājuši par Nepālu, Limbažiem un sievietes sportisko brāli. Naglim, kurš vēl pirms dažiem mēnešiem tika stādīts priekšā kā uzņēmuma "Baltic Taxi" konsultants, savulaik pat bija viens no tiem, kas izveidoja šo uzņēmumu, bijusi taksometra vadītāja karte ar konkrētu taksometra vadītāja numuru.
Lielisks darbinieks
Droši avoti "Kas Jauns" vēsta, ka nu jau dažus mēnešus piecu bērnu tēvs Jānis Naglis taksometru firmas "Baltic Taxi" konsultanta amatu apvieno ar piepelnīšanos, pildot taksometra šofera arodu. Ja vēl pirms dažiem mēnešiem viņš pie takša stūres dažkārt sēdies, lai pats personīgi iepazītos ar taksometru vadītāju ikdienu, tad nu jau kādu laiku esot uzskatāms par pilnvērtīgu kompānijas taksistu un dodas dispečeru norādītajos izsaukumos.
Ļaudis, kas braukuši Nagļa vadītajā taksī, par bijušo Privatizācijas aģentūras šefu teic tikai to labāko – viņš godam pildot savus amata pienākumus, kas nav no tiem vieglākajiem, jo jāstrādā arī vēlu vakaros un naktīs, jākaro ar gana piekasīgiem un dažkārt pat neadekvātiem klientiem...
Pats Jānis Naglis par jauno arodu komentārus nesniedz. Vairākas dienas sazināties ar viņu neizdevās, jo uz telefona zvaniem viņš neatbildēja. Sociālajos tīklos Jānis ir ļoti aktīvs un lielākoties dalās ar vēstījumiem un jaunumiem, kas saistīti ar uzņēmumu "Baltic Taxi", dažādiem atklājumiem par taksometru vadītāju iztikas grūtībām, konkurējošo takšu firmu pārstāvju pieļautām nelikumībām, kā arī autosporta aktivitātēm.
Nesen vietnē "Facebook" viņš dalījās arī ar "Baltic Taxi" vadības apsveikumu Lāčplēša dienā un piedalījās loterijā, kurā bija piesolīta iespēja laimēt jaunu mobilo tālruni.
Privatizācijas procesā gan kratīšana, gan pielaulāšana Šķēlem
Naglis savā profilā sociālajos tīklos norādījis, ka dzīvo Jūrmalā un ir uzņēmuma "Grindex" padomes loceklis. Tas apstiprinās, arī pētot "Lursoft" datu bāzes. Tāpat tajās parādās ziņas, ka Jānis Naglis darbojas vairākās sabiedriskās organizācijās un dažai labai ir pat valdē un valdes priekšsēdētāja amatā. Piemēram, viņš ir Latvijas Automobiļu federācijas prezidents, skaitās Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas valdē.
Jāņa vārds politikā un biznesa vidē labi zināms kļuva pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados, kad viņš izveidoja Privatizācijas aģentūru un kļuva par pirmo tās vadītāju. Privatizācijas, ko tautā dažkārt mēdz dēvēt par prihvatizāciju, lietas viņš pilnībā noteica no 1994. līdz 2001. gadam. Tajā laikā Nagļa vārds medijos parādījās ja ne katru dienu, tad katru otro vai trešo noteikti.
Skandālus, kuros figurēja Nagļa vārds, nevar ne saskaitīt, jo tajos gados Latvijas valsts īpašums tika privatizēts, kā jau nu tas tika privatizēts... Nagļa kabinets Privatizācijas aģentūrā piedzīvoja arī kratīšanu, kad gaismā nāca tā dēvētā Latvenergo trīs miljonu lieta, ik pa laikam tika apdraudēts arī Nagļa krēsls aģentūrā, jo biznesa un ietekmīgāko privatizētāju vidē Nagli uzskatīja un arī atklāti sauca par tā dēvētā oligarha Andra Šķēles cilvēku un viņa Tautas partijas pelēko kardinālu.
Sākās labi, bet nu aizver pēdējo viesnīcu
Pēc amata zaudēšanas Privatizācijas aģentūrā Naglis pastiprināti pievērsās politikai, kādu laiku pat vadot savu dzimto, nu jau izčibējušo partiju Latvijas ceļš, un pēcāk arī biznesam. Zināmākās no viņa apsaimniekotajām jomām bija taksometru un viesnīcu bizness, kā arī darbošanās un dalība akciju sabiedrībā "Grindeks". Tāpat savulaik viņam bija daļas akciju sabiedrībā Rīgas Sporta pils.
Taksometru biznesā Nagļa vārds saistāms ar "Baltic Taxi", savukārt viesnīcu biznesā – ar četrzvaigžņu viesnīcu "Islande Hotel", trīszvaigžņu viesnīcu "Riga Airport Hotel ABC", kempingu "Gauja". Biznesā līdz pat krīzei Naglim klājās lieliski, piemēram, 2006. gadā viņš bija 30 Latvijas pelnošāko uzņēmēju vidū ar nopelnītiem vairāk nekā diviem miljoniem latu. Bet tad nāca krīze, un, kā pēcāk atzina Naglis, tajā viņš zaudēja lielāko daļu savu īpašumu.
Šobrīd uzņēmumu reģistrā Jāņa Nagļa vārds figurē saistībā ar 9 uzņēmumiem, bet lielākā daļa no tiem tiek likvidēti un gandrīz visi no tiem ir apgrūtināti ar nodokļu parādiem. Pēdējo gadu praktiski vienīgais reālais Nagļa bizness viesnīca "Airport Hotel ABC" tagad ir slēgta, bet viņam simtprocentīgi piederošais SIA "Kembi", kas pārvaldīja viesnīcu, atzīts par maksātnespējīgu. Pēc "Lursoft" datiem, SIA "Kembi" apgrozījums pērn bija vairāk nekā 300 tūkstoši eiro, bet zaudējumi – vairāk nekā 100 tūkstoši eiro.
Uzkrātie VID administrētie nodokļu parādi – pat vairāk nekā 420 tūkstoši eiro. Iecelts arī maksātnespējas administrators, kurš nodarbojas ar parādnieka mantas pārdošanu un tirgo visu viesnīcas iedzīvi, lai kaut nedaudz varētu norēķināties ar kreditoriem.
Māju notirgo dēlam
Jānis Naglis par savu dzīvesvietu uzdod Jūrmalu, taču, pēc papīriem, viņam kūrortpilsētā sava īpašuma neesot. Vēl pirms dažiem gadiem gan bija. Proti, pēc Zemesgrāmatas datiem, 2012. gada nogalē Jānis Naglis veica virkni darbību ar jaunbūvi, kas atrodas uz valsts zemes, – viņš jaunbūves vienu no 100 domājamām daļām uzdāvināja dēlam Jānim Naglim junioram. Bet pēc nepilnas nedēļas Jānis Naglis seniors šo jaunbūvi pārdeva savam dēlam par vairāk nekā 84 tūkstošiem latu.