Mudina Latvijas uzņēmumus iesaistīties sabiedriskajās kampaņās
Ārvalstu uzņēmumu sociālā atbildība ir labā prakse, kas būtu jāpārņem arī Latvijas uzņēmumiem, uzskata biedrības "Patvērums "Drošā māja"" vadītāja Sandra Zalcmane.
Zalcmane norāda, ka biedrības preventīvajām kampaņām informatīvo un finansiālo atbalstu biežāk sniedz kompānijas, kuru pamatdarbība lielākoties norit ārpus Latvijas robežām. Viņa uzskata, ka tas, iespējams, ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc šie uzņēmumi saredz cilvēku tirdzniecības globālo un pārrobežu raksturu un saprot, ka ir sabiedrības daļa, kas ar savu atbalstu var ietekmēt dažādus procesus, arī ierobežot cilvēku tirdzniecību.
"Ceru, ka Latvijas uzņēmumi pārņems šo labo praksi un līdzdarbosies arī tādu jautājumu risināšanā, kuri vērsti uz sociāli mazaizsargāto grupu atbalstu, palīdzot novērst identificētos cēloņus, piemēram, cilvēku neinformētību, izpratnes un zināšanu trūkumu par cilvēku tirdzniecības riskiem. Ieguldot prevencē, daudz mazāk līdzekļu būs nepieciešams cilvēku izmantošanas seku likvidēšanā. Tieši vietējās sabiedrības līdzdalība un palīdzība ir ļoti nozīmīga," skaidro Zalcmane.
"Patvērums "Drošā māja"" medijiem izsūtītajā paziņojumā apkopoti vairāku uzņēmēju motivācija, kāpēc tie atbalsta biedrības īstenotās sabiedrības informēšanas aktivitātes. "Ir svarīgi sadzirdēt vismazāk aizsargāto sabiedrības locekļu vajadzības, lai veiktu pozitīvas pārmaiņas sarežģītu situāciju risināšanā, un tāda diemžēl ir cilvēku tirdzniecības problēma," uzskata Agne Gaizauskiene, "Philip Morris Baltic" sabiedrisko attiecību izpilddirektore. Kompānija preventīvās kampaņas atbalsta jau četrus gadus.„
Starptautisko naudas pārvedumu kompānijas "TransferGo" vadītājs Daumants Dvilinsks savukārt norādījis: "Lai sekmētu korporatīvās sociālās atbildības labo praksi un veicinātu sabiedrības labklājības paaugstināšanu, ir ļoti svarīgi atbalstīt un iesaistīties sabiedrībai nozīmīgu procesu atbalstīšanā. Ņemot vērā pēdējo gadu statistiku, redzams, ka cilvēku tirdzniecība ir globāla un arvien pieaugoša problēma, kuras mazināšanā ir jāiesaistās ikvienam. Uzskatām, ka veiksmīgiem un pozitīvi orientētiem uzņēmumiem ir jāsniedz atbalsts ne tikai sava uzņēmuma darbiniekiem un klientiem, bet arī sabiedrībai kopumā, iesaistoties šādu preventīvo kampaņu realizēšanā."
SIA "euroAWK" valdes locekle Līga Brauna norāda, ka uzņēmums ir Vācijas koncerna sastāvdaļa, kuras prioritāšu sarakstā ir sociāli atbildīga darbība, kas ietver ne tikai atbalstu, bet arī regulāru iesaistīšanos sabiedrībai svarīgu procesu norisēs. Pēdējo divu gadu laikā uzņēmums iesaistījies un atbalstījis biedrības "Patvērums "Drošā māja"" preventīvās sabiedrības informēšanas kampaņas cilvēku tirdzniecības mazināšanai. Brauna sadarbību vērtē kā veiksmīgu un produktīvu, norādot, ka "arī turpmāk plānojam šo praksi turpināt un ar lielu prieku iesaistīsimies un būsim aktīvi šādu sabiedrībai nozīmīgu sociālu kampaņu atbalstīšanā".
Runājot par nākamā gada plāniem, biedrības speciālisti norāda, ka sociālās aktivitātes nes rezultātu tikai tad, ja tās tiek veiktas regulāri, tāpēc "Patvērums "Drošā māja"" plāno turpināt iesākto, galveno uzmanību pievēršot Latvijas jaunajai paaudzei, tādējādi cenšoties viņus izglītot par problēmu, kas aktuāla visā pasaulē, un pēc iespējas mazināt latviešu jauniešu nokļūšanu cilvēku tirgotāju izliktajos tīklos.
Zalcmane pauda pārliecību, ka 2013.gadā kopīgiem spēkiem un resursiem ir padarīts nozīmīgs darbs cilvēku tirdzniecības prevencē. Rudenī noslēdzās "Patvērums "Drošā māja"" organizēts Pretcilvēktirdzniecības mēnesis ar sabiedrības informēšanas kampaņu "Esi zinošs - novērs cilvēku tirdzniecību". Tās gaitā informatīvais treileris un speciālisti viesojās deviņās Latvijas pilsētās un pašvaldībās - Rīgā, Liepājā, Elejā, Gulbenē, Viesītē, Daugavpilī, Dagdā, Ludzā un Salacgrīvā -, kopumā mērojot vairāk nekā 3000 kilometrus.
Ar treilerī izvietoto informāciju iepazinās vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju, semināros tika apmācīti 75 pašvaldību darbinieki. Rīgā tika izvietota vides reklāma, pievēršot uzmanību divām visbiežāk sastopamajām cilvēku tirdzniecības formām - piespiedu darbam un fiktīvām laulībām. Minētās aktivitātes tika īstenotas, pateicoties labai sadarbībai un uzņēmumu sociālajai atbildībai.