Auto un tehnoloģijas

Asociācija: par braukšanu bez OCTA jāpiemēro naudas sods, nevis soda punkti

Jauns.lv

Par braukšanu bez OCTA ir jāpiemēro naudas sods, nevis soda punkti, uzskata Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija (PABA), kas aicina pārskatīt arī naudas soda apmērus par braukšanu bez OCTA.

Valdība šomēnes atbalstīja kartību, ka turpmāk par braukšanu bez OCTA un tehniskās apskates tiks piešķirti divi soda punkti par katru pārkāpumu ar mērķi samazināt neapdrošināto skaitu un uzlabot kopējo ceļu satiksmes drošību.

PABA uzskata, ka braukšana bez OCTA ir nevis satiksmes noteikumu pārkāpums, bet gan ekonomiskas vai finansiālas dabas pārkāpums, par ko ir jāpiemēro tieši finansiāla rakstura sankcijas, bet nevis soda punkti, kas ir administratīvs sods.

Asociācija uzskata, ka piemērotāks veids, kā nodrošināt to, lai OCTA ir spēkā visiem transporta līdzekļiem, kuri piedalās satiksmē, ir realizējams ar piespiedu apdrošināšanu - apdrošināšanu apmaksājot, veicot ikgadējo tehnisko apskati vai pārreģistrāciju, ja ir redzams, ka transporta līdzeklis kādu laiku ir bijis bez OCTA, jo šādi dati pieejami tiešsaistē.

PABA arī uzskata, ka patreizējā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredzētais sods par braukšanu bez OCTA ir netaisnīgs, kas ir robežās no 85 līdz 120 eiro.

Asociācija min, ka, piemēram, lauku iedzīvotājam ar labu apdrošināšanas vēsturi OCTA cena ir 15 eiro gadā un sods 85 eiro apmērā ir vērtējams kā nesamērīgi liels, bet sliktam braucējam ar smago automašīnu, kuram par OCTA būtu jāmaksā 3000 eiro gadā, sods 120 eiro apmērā par OCTA neesamību ir jāvērtē kā ļoti mazs, un līdz ar to tas veicina vēlmi neiegādāties OCTA polisi, jo izdevīgāk ir maksāt sodu.

BNS

Tēmas