Pircēja mulst: par 8. martā dāvinātu konfekti pieprasa "samaksāt". Veikalu čeku dīvainības
Pircējus lielveikalos var samulsināt čeks, kurā par dāvanu vai preci ar atlaidi „iesista” tās „parastā” vērtība, bez atlaides. Tā esot parasta veikalu prece. Atlaides un dāvanas uzrādās tikai čeka beigās, kur arī norādīts, ka nekas nav pārmaksāts.
Bizness un ekonomika

Pircēja mulst: par 8. martā dāvinātu konfekti pieprasa "samaksāt". Veikalu čeku dīvainības

Jauns.lv

Kādai pircējai nedēļas nogalē mulsuma mirkli sagādājusi neparasta epizode. Sieviešu dienā, 8. martā, viņu apsveicis pārdevējs un uzdāvinājis „Raffaello” konfekti. Liels bijis viņas pārsteigums, kad mājās, pārlūkojot čeku, viņa konstatējusi, ka par šo dāvanu iekasēti 15 eirocenti.

Tomēr, rūpīgāk papētot čeku, atklājas, ka viņai arī piemērota 15 eirocentu atlaide tieši par šo konfekti. Pircēja gan nebija rūpīgi izpētījusi čeku un to ievērojusi, tāpēc sociālajos tīklos sašutumā raksta: „Patīkams pārsteigums sievietēm 8. martā veikalā „Drogas” tirdzniecības centrā „Alfa”. Stāvot rindā pie kases, pārdevējs visas sievietes mīļi sveic Sieviešu dienā, dāvinot katrai „Raffaello” konfekti, un pēc tam kāds PĀRSTEIGUMS: dāvana – „Raffaello” konfekte čekā 0.15 EUR.”.

Akciju sabiedrība „Drogas” sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Junolainena Kasjauns.lv skaidro: „Veikalu tīkls „Drogas” 8. martā sveica savas mīļās klientes svētkos un dāvināja saldu gardumu – konfektes „Raffaello”. Dāvanas par pirkumu mūsu veikalos ir bieži – uzņēmums regulāri pateicas par pirkumu un klientu lojalitāti, rūpējas, lai iepirkšanās process vienmēr sagādātu tikai patīkamas emocijas.

Tāpēc esam pārsteigti par negaidīto situāciju, kura ir pārpratums sekojoša iemesla dēļ:

Lūdzu, apskatiet pilnu AS „Drogas” čeka kopiju. Vēlamies vērst uzmanību, ka kases sistēma AS „Drogas” veikalu tīklā pirkumu atlaidi parāda čeka beigās. Uzmanīgi iepazīstoties ar čeka saturu, ir redzams, ka par konfekti pircēja nav veikusi apmaksu – tātad ir to saņēmusi dāvanā.

Veikalos tiek lietota standarta kases sistēma, un šāds čeka satura izkārtojums nav nekas unikāls – tā ir vispārpieņemta prakse tirdzniecībā. Šādā veidā uzņēmums veic dāvanu un to vērtības uzskaiti, reizē arī parādot pircējam saņemtās dāvanas vērtību.

Atvainojamies klientei par pārpratumu un nepatīkamajām emocijām un ceram, ka mūsu skaidrojums viņu iepriecinās.”

Jāteic, ka līdzīgi pārpratumi var rasties arī pircējiem citos tirdzniecības uzņēmumos. Piemēram, arī lielveikalos „Iki”, „Rimi”, „Maxima” un citos, kur tiek piedāvāta prece ar atlaidi, vispirms uz ekrāna pie kases parādās tās pamatcena un tikai, noslēdzot pirkumu, tam piemērojamā atlaide. Tāpat arī akcijā „divi par vienu cenu” čekā vispirms parādās abu vienību cena, kura vēlāk tiek koriģēta. Tā kā pircējiem čeka kopija jāizpēta rūpīgāk, jo izrādās, ka tajā visas atlaides ir pieminētas tikai čeka beigās un sākumā var likties, ka par visu samaksāta pilna cena.

Pircējus lielveikalos var samulsināt čeks, kurā par dāvanu vai preci ar atlaidi „iesista” tās „parastā” vērtība, bez atlaides. Tā esot parasta veikalu prece. Atlaides un dāvanas uzrādās tikai čeka beigās, kur arī norādīts, ka nekas nav pārmaksāts.
Pircējus lielveikalos var samulsināt čeks, kurā par dāvanu vai preci ar atlaidi „iesista” tās „parastā” vērtība, bez atlaides. Tā esot parasta veikalu prece. Atlaides un dāvanas uzrādās tikai čeka beigās, kur arī norādīts, ka nekas nav pārmaksāts.