Eksperiments ar logu slotiņām: pieņemam darbā jaunu sētnieku!
Velns nebūt nav tik melns, kā to mālē! šādas slotiņas uzstādāmas tieši tikpat viegli, kā jebkura cita.
Auto un tehnoloģijas

Eksperiments ar logu slotiņām: pieņemam darbā jaunu sētnieku!

Jauns.lv

Vai kāds var pateikt, kāpēc vējstikla apskalojamās sprauslas ir regulējamas? Un vai šeit ir kāds, kam ir izdevies tās kaut reizi perfekti noregulēt?

Izbraucot pa rūpnīcas vārtiem, automobiļa vējstikla apskalojamās sprauslas ir noregulētas tā, lai šķidrums perfekti pārklātu stikla virsmu. Drīz vien sprauslas izregulējas un tad tiek ņemta talkā adata, lai daudz maz atgrieztu strūklu vajadzīgajā virzienā. Parasti vismaz viena no sprauslām tik un tā ietiepīgi raida šķidrumu vai nu zem vējstikla slotiņām, vai uz aizmugirē braucošā automobiļa stikla. Jautājums par sprauslu regulācijas nepieciešamību paliek neatbildēts.

Lai tiktu pie labas redzamības, varam variēt ar slotiņām. Gan parastajām jeb klasiskajām, gan bezkorpusa un pat ar spoileriem. Tieši par spoileriem runājot, uzmanību pievērsa kāda autokluba forumā izlasītais jautājums:

“Nopirku Champion Aerovantage slotas ar spoileriem. Laikam esmu nedaudz atpalicis – grozu tās rokās un nevaru saprast, kur jābūt spoilerim? Augšā vai apakšā?”

Nevarējām palikt vienaldzīgi, tāpēc devāmies meklēt šīs Rubika kubika cienīgās slotiņas. Prieks nav lēts un mūsu eksperimentu automobilim tās pieejamas pa vienai. Pārsteidz, ka iesaiņojuma aizmugurē pat norādīti daži Alfa Romeo modeļi. Ne mūsējais, bet tomēr. Citi par šādu autobūves zīmolu parasti piemirst.

Pirmais secinājums – puisis no autokluba foruma laikam tiešām mazliet lēni uztver acīm redzamas lietas. Slotiņa jau ir nokomplektēta ar universālu fiksācijas klipsi un uzstādīt nepareizi vienkārši nav fiziski iespējams. Drošības labad – spoileris ir vērsts uz leju!

Otrais secinājums – spoilera klātbūtni pilsētas režīmā līdz 50 km/h lielam ātrumam pat nejūt. Tas savu sūtību virs zemes sāk attaisnot pie ātruma vismaz 70 km/h un lieliski piespiež slotiņas gumiju pie stikla. Starpcitu, kā vēsta informācija uz iesaiņojuma, spoileris rada papildus slodzi slotiņu karkasam, tāpēc tas izgatavots no īpaši izturīga sakausējuma. Pārlauztus slotiņu korpusus gan redzēt nav nācies, bet deformētus gan. Laikam jau karkasa stiprībai ir gana liela nozīme.

Trešais secinājums – klusums ir tā vērts, lai par to maksātu. Līdzīgi kā ar vējstikla apskalošanas sprauslu regulēšanu, arī ar slotiņu klusu darbību ir laimes spēle. Šoreiz trāpījās pilna loze, jo gumija neizdveš ne skaņas pat uz sausa stikla. Čīkstieni, pīkstieni un citas skaņas nav uzradušās arī pēc mēneša.

Kāpēc labas Champion Aerovantage vējstikla slotiņas pārdod pa vienai un ne pāros, kā daudzu citu ražotāju piedāvātās lētākā gala slotiņas? To servisa vadītājs ar augstāko autobūves izglītību mums izskaidro šādi – iegādājoties slotiņas pa vienai, mums ir dota brīvība variēt. Ne vienmēr slotiņa ar spoileri nepieciešama blakussēdētāja pusē. Starpcitu, Champion Aerovantage gadījumā spoileris, kurš varētu likties par papildus traucēkli, ļāva apskalošanas sprauslas noregulēt pietiekami ātri un kaut vai nedaudz pareizi. Iespējams, pateicoties slotiņas karkasa aerodinamiskajai formai.

Vējstikla slotiņas ar spoileri – Champion Aerovantage

Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv