
Ekspertu padomi tiem, kas pavasarī atkal vēlas sēsties pie auto stūres
Tā vienmēr ir bijis un vienmēr tā būs – zināma autobraucēju daļa ziemā nejūtas pie stūres pietiekami droši, tāpēc auto novieto stāvvietā.
Kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA novērojumi, līdz ar siltāka laika iestāšanos savus braucamrīkus atsākuši izmantot arī tā sauktie „vasaras braucēji”. Apdrošinātājs ik gadu pavasarī novēro trīs un sešu mēnešu OCTA polišu pieprasījuma pieaugumu, ko var skaidrot ar „vasaras braucēju” parādīšanos uz ceļa. Bet vai ceļu satiksmē var atpazīt „vasaras braucēju”? Vai par šādiem braucējiem vērts uztraukties?
Kā pieļauj BALTA speciālisti, īstermiņa OCTA polišu iegādi uz pavasari, visticamāk, atliek trīs veidu spēkratu īpašnieki. Vieni ir tie, kuri ziemā apgrūtināto pārvietošanās apstākļu un nepārliecinātības dēļ savus auto atstājuši garāžā. Savukārt otra grupa ir tie braucēji, kuri līdz ar siltāku laiku atkal atļaujas iedarbināt tos spēkratus, kuri vairāk piemēroti vasarai, piemēram, auto ar nolaižamiem jumtiem vai dārgāka modeļa un markas auto, kurus saimniekiem dažkārt ir tendence īpaši saudzēt, pārvietojoties ar tiem retāk un labos laika apstākļos. Trešā grupa ir ekonomētāji, kuri aprēķinājuši attiecību starp ziemas braukšanas papildizdevumiem, piemēram, salīdzinot ziemas riepu iegādi ar neērtībām ziemā bez auto, tiek izlemts par labu ietaupījumam un braukšanai tikai vasarā.
Daži padomi tiem, kas ziemā iztika bez auto un nu atkal vēlas iesaistīties kopējā satiksmē
• Galvenais jautājums, kas jāuzdod sev pēc ilgstošas atturēšanās no braukšanas un atkārtotas sēšanās pie automašīnas stūres, ir: „Vai es esmu gatavs šim braucienam?” Nepareiza savu spēju novērtēšana nereti noved pie bīstamām situācijām uz ceļa.
• Pirms garāka izbrauciena vai došanās kādā pavasara ceļojumā ar auto ieteicams atsvaidzināt iemaņas pie speciālistiem vai arī izbraukt īsāku maršrutu kopā ar paziņu, kurš ar auto pārvietojas regulāri.
• Lai arī visbiežāk ceļu satiksmes negadījumu izraisīšanā ir vainojami autovadītāji, ne mazāk nozīmīgs faktors ir automašīnas tehniskais stāvoklis. Nereti iznākums būtu bijis citāds, ja riepas, bremzes un amortizatori atbilstu tehniskajām prasībām. Secinājums – vislabāk ir regulāri pārbaudīt automašīnas tehnisko stāvokli.
• Auto tehniskais stāvoklis jāpārbauda uzticamos servisos, kas piedāvā kvalitatīvas rezerves daļas. Nepietiekams motoreļļas līmenis, defekti stūres mehānismā vai bremžu sistēmā var būt tikai maza daļiņa no problēmām, kas var parādīties pēc ziemas temperatūru svārstībām un automašīnas ilgstošas nelietošanas.
• Vadot automobili, 85% - 90% informācijas cilvēks uztver ar redzes palīdzību. Jo savlaicīgāk mēs ieraugām problēmu, jo vairāk laika mums ir reaģēt uz briesmām. Tāpēc būtiska nozīme ir logu tīrībai un logu tīrāmajām slotiņām. Ja slotiņas ir nolietojušās vai pēc ziemas kļuvušas nelietojamas, tās noteikti jānomaina. Vējstikla tīrītāja slotiņas vajadzētu mainīt divas reizes gadā, visvairāk tas nepieciešams tieši pavasarī.