Iepazīsimies! - jaunais BMW X4. FOTO
Ir automašīnas, kuras bez karstām lūgšanām pat nekust ne no vietas. Citām nepalīdz pat tas. It īpaši jau tādos vēsākos ziemas rītos, kad dīzeļdzinēji mēdz uzvesties kā mazi bērni.
Ak, visuvarenais iekšdedzes dzinēju pavēlniek! Visi virsbūves svētie un stūres pirkstu sargeņģeļi! Esiet, jel, žēlīgi un izdariet tā, lai jaunais BMW X4 nenonāk to autovadītāju īpašumā, kas nerādīt pagriezienus, apsteigt pa ceļa nomali vai šķērsot krustojumu pie sarkanās gaismas uzskata par ceļu satiksmes noteikumu svarīgākajiem punktiem! Šis auto to pilnīgi noteikti nav pelnījis!
Ar šādu lūgsnu devāmies ārā no BMW autosalona pagalma, mājot atvadas BMW X4 sulīgā burkānbiešu krāsā. Nepilna darba diena gan ir krietni niecīgs laiks, lai iepazītu šādas klases automobili visos niekos, sīkumos. Kamēr tiec no pilsētas ārā. kamēr tiec atkal iekšā. Puse no tuvībai atvēlētā laika beigusies. Tomēr šādi tādi iespaidi radušies.
Līdz randiņam klātienē BMW X4 šķita kā likumsakarīgs X6 samazinājums mērogā. Tomēr gluži klons tas nav viss. Savukārt skaidrs arī tas, ka lielāka uzmanība šim modelim varētu būt pievērsta no daiļā dzimuma. Ja svārku garums un platums neļauj spert tik lielu soli, lai ietraustos vecākajā un lielākajā brālī, tad šis ir tieši laikā.
Apdziedāt salona iekārtojumu, perfektos apdares materiālus, perfekto izpildījumu un gandrīz perfekto audiosistēmu šajā gadījumā ir pilnīgi lieki. Būtu brīnums, ja tā tas nebūtu. Kaut gan... Sēdekļu apdarē izmantotā āda varēja būt smalkāka, multimedija centra monitors jūtīgāks un... Joks. Protams, joks. Automobiļa salonā viss ir kārtībā un četriem cilvēkiem tajā ir ne tikai komfortabli, bet arī ērti.
Kas tad slēpjas lācītim puncītī? Vispār puncītī var būt viss kaut kas. Sākot ar 2,0 benzīnu un beidzot ar 3,5 dīzeli. Mūsu gadījumā tas bija 3,0 litru dīzeļdzinējs ar 256 zirgspēku jaudu. Ražotājs naivi paredzējis vidējo degvielas patēriņu šim dzinējam 6,1 litrs uz 100 kilometriem (pilsēta 6,6, ārpus pilsētas 7,7). Mums izdevās iekļauties astoņos litros un tas tikai tāpēc, ka centāmies. Ļoti centāmies. Centāmies gāzes pedāli nespiest ar kāju, bet hipnotizēt. Ja tam pieskaras ar kāju, tad šķiet, līdzīgi motorlaivai, degungals pacelsies pret debesīm. Un tomēr braukt pieklājīgi un eleganti ar šo auto var, neskatoties uz visiem 256 Bavārijas rikšotājiem.
Šajā brīdī vajadzētu sekot stāstam par vadāmo sānslīdi uz grants ceļa, bet mēs to izlaidīsim. Vispirms tā ir pilnpiedziņa, otrkārt, ražotājs aizmirsis iemontēt rocenes kloķi, un jāiztiek ar podziņu, kura samest sānslīdē nav pierunājam. Treškārt, ražotājs arī piemirsis pierakstīt, ka šis auto ir domāts slēgtām trasēm, savukārt kopējā satiksmē sānslīdes nav pieļaujamas.
Astoņu pakāpju automatizētā pārnesumkārba ir labs risinājums tiem, kam gribas baudīt braucienu, komfortu un labu mūziku. Tiem, kam nelabais knaiba sēžamvietas rajonā ir visas iespējas pārslēgties uz rokas vadību un spaidīt pie stūres esošās ziedlapiņas. Par gaumi nestrīdas. Runā, ka par gaumi smejas!
Lai arī zem motora pārsega murrā trīs litru dīzeļdzinējs, salonā no tā nav dzirdams nekas. Dažbrīd pat nākas ieklausīties vai ieslēgusies START un STOP sistēma, vai dzinējs tomēr darbojas. Nu labi. Var jau arī neieklausīties, bet palūkoties uz tahometra bultiņu. Taču nedaudz mulsina tas, ka diezgan labi salonā saklausāmi visi ārējie trokšņi - vējš gar sānskata spoguļiem vai smiltis zem platajām riepām. Negribētos domāt, ka pie vainas skaņu izolācija. Visticamāk, konstruktori nebija iedomājušies, ka kaut kur uz asfaltētas šosejas varētu zem riepām čirkstēt smiltis.
BMW dizains ir interesanta lieta. Gandrīz nekad, šis koncerns nav riskējis ar pārdrošām līnijām vai kliedzošiem dizaina elementiem. Askētiska, klasiska un atturīga pieeja formām. Tajā pat laikā šī dizaina politika visos laikos likusi uztvert katru jauno modeli ar slēptu sajūsmu. Arī uz BMW X4 cilvēki skatās un atskatās. Var jau būt, ka pirmais pārsteiguma moments saistīts ar neizpratni - liela piecdurvju kupeja vai līdz nejēgai noapaļots parketnieks?
Starp citu, par parketniekiem runājot. Nav radusies iespēja izmēģināt, kā šis nosacīti mazulis uzvedas nobraucot no asfalta, taču lielais brālis X6 un dvēseliskais radinieks X3, nemaz nerunājot par X5, apledojušos un kalnainos bezceļa apstākļos lika izbrīnā acīm paplēsties. Nav iemesla domāt, ka ar X4 būs citādi.
Secinājums? Ja esi pārliecināts BMW fans un ikdienā uz biroju vizinies ar septītās sērijas limuzīnu, kaut ko M sērijas vai vismaz ar dārgākā gala X5, tad izmēros mazākais, jestrais un uzticamais neierastas formas bavārietis ir neatņemama sastāvdaļa sievai, draudzenei un katrai meitai. Ja ar BMW līdz šim neesi bijis draugos, neesi 1,98 metra augumā un 150 kilogramu dzīvsvarā, tad atliek vien pamēģināt. Dzīvē kaut ko mainīt nekad neesot par vēlu.
Jaunais BMW X4 Latvijā
Sievietei nedaudz par jaudīgu. Kungam nedaudz par sievišķīgu. Bet katrai precei atrodas savs pircējs!
Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv