"Samsung": TV nākotne ir izliekti UHD izšķirtspējas ekrāni; 3D ir pagātne
Patlaban, kā jau tas bijis raksturīgi visiem jaunajiem augstas izšķirtspējas televīzijas standartiem, galvenais UHD izplatības šķērslis, neskaitot augsto cenu, ir ļoti nelielais pieejamā satura apjoms.
Auto un tehnoloģijas
2014. gada 5. septembris, 17:44

"Samsung": TV nākotne ir izliekti UHD izšķirtspējas ekrāni; 3D ir pagātne

Jauns.lv

Dienvidkorejas elektronikas gigants "Samsung" nākotnē plāno koncentrēties uz izliektu televizoru ražošanu, kam ekrāna izšķirtspēja sasniedz 3840 x 2160 pikseļus (UHD), Berlīnē notiekošajā tehnoloģiju izstādē "IFA 2014" novēroja biznesa portāls "Nozare.lv".

Laikā, kad televizoru industrija piedzīvojusi pārdošanas apjomu kritumu, vairāki ražotāji izvēlējušies tieši UHD kā novitāti, kam vajadzētu pārliecināt pircējus par labu jauna ekrāna iegādei. Apskatot pasaules tirgu, biznesa analītikas kompānija "IHS Inc." noskaidrojusi, ka UHD televizoru izplatība šī gada maijā bijusi 5% no visiem pārdotajiem. Attiecīgi aprīlī tie bijuši 4% un martā 3%. Analītiķi līdzīgu pieauguma tempu paredz arī nākotnē.

Papildus ekrāna izšķirtspējas pieaugumam "Samsung" un "LG Electronics" ("LG") kā jauninājumu piedāvā izliekto ekrānu, kam teorētiski vajadzētu radīt daudz kvalitatīvāku skatīšanās pieredzi. "Samsung" pirms "IFA 2014" izstādes atklāšanas pat demonstrēja jauna tipa televizoru, kam iespējams pārslēgties no plakana uz izliektu ekrāna režīmu - to saliec speciāls mehānisms.

Patlaban, kā jau tas bijis raksturīgi visiem jaunajiem augstas izšķirtspējas televīzijas standartiem, galvenais UHD izplatības šķērslis, neskaitot augsto cenu, ir ļoti nelielais pieejamā satura apjoms. "Samsung" uzsācis arī vairākas sadarbības ar tādām satura radīšanas kompānijām kā "Warner Brothers", "20th Century Fox", "Lionsgate", un arī populārā interaktīvās televīzijas platforma "Netflix" plāno piedāvāt UHD satura straumēšanu. Fakts, ka pakalpojumu pagaidām paredzēts piedāvāt tikai 15 valstīs, visticamāk, saistīts ar to, ka vairums esošās tīkla infrastruktūras nespēs apkalpot UHD video. Sakaru kompānija "Ericcson" kā vienu no variantiem UHD televīzijas pārraidei iesaka arī satelīttelevīziju, kas varētu tikt galā ar nepieciešamo datu plūsmu.

Papildus minētajiem augstās izšķirtspējas liektajiem ekrāniem "Samsung" savā "IFA 2014" stendā prezentēja arī AMOLED tehnoloģijas izliekto ekrānu. Tas izcēlās ar ārkārtīgi augstu kontrastu, jo ekrāna tehnoloģija ļauj pilnībā aptumšot melnos pikseļus. Tiesa, OLED ekrāns izcēlās arī ar nedabīgi spilgtām krāsām, kas precizitātē atpalika no tā paša ražotāja labākajiem LED apgaismojuma šķidro kristālu ekrāniem.

"Samsung" un citu TV ražotāju stendos izstādē "IFA 2014" vairs nebija manāma trīsdimensiju (3D) televīzija. Tā savu popularitātes pīķi sasniedza 2012.gadā, un pirmās ziņas par standarta norietu parādījās jau 2013.gadā, kad to reklāmas materiālos pamazām sāka aizstāt UHD. Eksperti spriež, ka 3D norietu veicināja satura trūkums, kā arī fakts, ka tās lietošanai bija nepieciešamas brilles. Zināms arī, ka daudzi skatītāji sūdzējušies par galvassāpēm un nelabumu telpiskā TV un kino skatīšanās laikā.

LETA / Foto:  EPA, LETA