
"Rail Baltica" projektam četri gadi: kā šobrīd izskatās pie Rīgas lidostas
"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecība pie Rīgas lidostas šogad atzīmē četrus gadus kopš tās uzsākšanas, un līdz ...





"Rail Baltica" projektam četri gadi: lūkojam, kā šobrīd izskatās pie Rīgas lidostas

"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecība pie Rīgas lidostas šogad atzīmē četrus gadus kopš tās uzsākšanas, un līdz šim paveikts ievērojams darba apjoms, kas tuvina projektu tām mērķim – būt par nozīmīgu Eiropas transporta mezglu.
Šajā četru gadu laikā ir realizēti vairāki nozīmīgi būvdarbi, kuru ietvaros pabeigtas dzelzceļa stacijas ēkas nesošās konstrukcijas, pasažieru platformas un iekšējā viadukta posma izbūve. Tādējādi šobrīd ir sasniegta 19,5 metru augstuma ēka, kas kļuvusi par redzamu orientieri visiem lidostas apmeklētājiem. Ēkas gala augstums būs 24,8 metri, un tās attīstība turpinās, uzlabojot gan lidostas infrastruktūru, gan pasažieru pieredzi.
Ceturtajā būvniecības gadā tika paveikts apjoma ziņā lielākais posms, noslēdzot dzelzceļa stacijas ēkas izbūves pirmos etapus, kas ir būtisks solis visa projekta ietvaros. Papildus tam intensīvi tiek turpināta sliežu ceļa viadukta balstu izbūve. Līdz šim uzbūvēti jau 45 viadukta balsti, kas sastāda 85% no plānotā apjoma. Jūnija beigās uzsākta balstu savienošana ar tērauda sijām, paceļoties 13 metru augstumā virs zemes, kas radīs vēl nepieredzētu iespaidu.
Viens no jaunākajiem un inovatīvajiem materiāliem, ko izmanto projekta realizācijā, ir atmosfērizturīgs tērauds. Šis materiāls ir augsti izturīgs pret koroziju un laika apstākļu ietekmi. Dabīgais oksīdu slānis ne tikai pasargā tēraudu, bet arī ilgtermiņā stiprina tā noturību. Tērauda sijas ir būtiska sastāvdaļa, lai nodrošinātu sliežu ceļa viadukta drošību un nodrošinātu vilcienu kustību līdz 120 km/h ātrumu.
Papildus sliežu ceļa un stacijas ēkas būvniecībai tiek veikta arī plaša inženierkomunikāciju tīklu pārbūve un esošo ēku demontāža lidostas teritorijā. Projekta ietvaros tiek veikta arī degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūve, kas ir nepieciešama, lai sagatavotu teritoriju sliežu ceļa izbūvei.
Tāpat ceturtajā gadā tika pabeigta jaunas modernas autostāvvietas “P5” izbūve, kas nodrošina vairāk nekā 850 vietas lidostas darbiniekiem.
Līdz šim, četru gadu laikā, būvniecības laikā paveikti lieli apjomi – izbūvēti ceļi 110 445 m² platībā, 56 km garumā izveidoti inženierkomunikāciju tīkli, bet būvlaukumā ievesti vairāk nekā 48 000 m³ betona un vairāk nekā 7500 tonnu stiegrojuma. Dzelzceļa stacijas ēkas izbūvē izmantoti aptuveni 30 000 kubikmetru betona un 6500 tonnu stiegrojuma. Būvniecības zona ir ievērojami paplašinājusies no sākotnējiem 4315 m² līdz 68 600 m² 2025. gada jūnijā.
Turpmākajos posmos paredzēta tērauda laidumu montāža 10 000 tonnu apjomā, dzelzceļa uzbēruma būvniecība 2,4 km garumā un 115 metru garā pārvada izbūve pār Kārļa Ulmaņa gatvi. Sliežu ceļa izbūve pašlaik jau stiepjas 1,5 km garumā, un darbi turpinās, tuvojoties nākamajam būtiskajam projekta attīstības solim.
Par B.S.L. Infra
Pilnsabiedrība B.S.L. Infra ir projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētāja Rīgas lidostā. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi: ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries" – viens no lielākajiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā, kas specializējies daudzfunkcionālu objektu būvniecībā.
Par projektu
Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma, Itālija, Prodex, Slovākija, un Vektors T, Latvija) – projektu. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no SIA Forma 2 (Latvija) un ProintecS.A.U. (Spānija).
Projekta finansējumu nodrošina Eiropas Savienības infrastruktūras savienošanas instruments un Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Latvijas Republikas Satiksmes ministrija.