Porsche 911 Carrera jaunākais izlaidums sastop Latvijas ceļus

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Porsche 911 Carrera ir sporta automašīnu ikona. Jautājums ir tikai par motoru, jaudu un par to, vai automobilim ir jumts vai tā šobrīd nav. Īstās adrenalīna briesmas sāk uzglūnēt tad, kad aiz modeļa nosaukuma parādās vēl kādi burti.

Piemēram, GTS. Skaidrs, ka te ir vairāk jaudas, vairāk veiktspējas un vairāk vēl kaut kā. Kas tad ir tas "kaut kas" TV Autoziņas centās izdibināt kopā ar Porsche Latvija braucienā uz Mālpils muižu un atpakaļ.

Aktuālās paaudzes ar sērijas numuru 992 modelis ir pazīstams jau kopš 2019. gada. Iekrītot neticami zemajā sēdeklī, apkārtne šķiet pazīstama - ekrāni, Sports Chrono pulkstenis vidū un slēdzis pārnesumkārbas sviras vietā. Tomēr kaut kas šķiet citāds. Ivars Norvelis, Porsche Latvija vadītājs: "911 Carrera ir modelis, kas mainās ļoti reti. Tomēr pagājušā gada beigās tika veikts t.s. "feislifts" jeb modeļa atjaunojums."  Tāpēc Porsche sistēmā šo modeli apzīmē kā "992" ar romiešu ciparu II beigās. Valters Zviedris, Porsche Experience instruktors: "Daudz kas mainījies interjerā, tostarp digitālais panelis. Bet trasē tas palīdz." "Bet arī palielinājās jauda un pirmo reizi 911 Carrera ir hibrīddzinējs," piemetina Norvelis.

foto: Ekrānuzņēmums
Aktuālās paaudzes ar sērijas numuru 992 modelis ir pazīstams jau kopš 2019. gada.
Aktuālās paaudzes ar sērijas numuru 992 modelis ir pazīstams jau kopš 2019. gada.

Porsche 911 un hibrīds? Kā tā? Porsche jau sen paziņojis, ka 911 nekad nekļūs par elektromobili, turklāt vairāk tehnisku, nevis ideoloģisku apsvērumu dēļ. Valters Zviedris mierina - tas nav tāds hibrīds, kādu iedomājāties: “Šī jaunā tehnoloģija uzlādē turbīnu un novērš t.s. "turbobedri". Tiesa gan, ir viens āķis. Hibridizētā turbopūte, kas 3,6 litru bokserdzinēja jaudu uzpumpē līdz 485 zirgspēkiem, pieejama tikai GTS modeļiem.

Vēl paaudzi vai divas iepriekš Porscje 911 izvēles minimums bija Carrera S vai 4S, jo tām bija vairāk jaudas un platāka virsbūve, kas paredzēta lielākam riteņu attālumam. Arī tagad 911 Carrera ir par teju 100 zirgspēkiem mazāk nekā GTS, un paātrinājums ir 4,5 sekundes pret 3. Sporta automašīnu pasaulē tam ir nozīme. "Tajā pašā laikā, ja paskatāmies Carrera bāzes modeli, tas ir dinamisks un arī trasē sevi ļoti labi parāda," apgalvo Zviedris. "Tikai tāpēc, ka 911 Carrera ir zemāks cenas punkts, nevajag novērtēt pamatmodeli par zemu," uzsver Norvelis. Ieeja Porsche 911 pasaulē sākas ar 133 000 eiro, taču pēc pasūtījuma komplektētas automašīnas var būt daudz dārgākas - sevišķi, ja ir GTS.