Lynk & Co 08 lādējamā hibrīda tests ar 200 km elektrisko sniedzamību

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Zviedru - ķīniešu autoražotājs Lynk & Co, ko pie mums pārstāv Mūsa Motors Rīga, pagaidām pazīstams ar diviem modeļiem - lādējamo hibrīdu 01 un elektromobili 02. Nesen modeļu sarakstam pievienojies jauns - 08. Kas tas ir, TV Autoziņas devās skaidrot uz Lynk & Co dizaina centru Gēteborgā.

Latvijā Lynk & Co 08 būs pieejams jau vasarā, un maksās 53 000 eiro. Par tik lielu krosoveru nav sevišķi daudz, tāpēc rodas jautājums - vai tas ir elektromobilis? Nē, tas ir lādējamais hibrīds ar elektromobiļa cienīgu gaitas bateriju - gandrīz 40 kWh. Spēka iekārtas pamatā ir 1,5 litru turbodzinējs no Volvo XC40, līdzīgi Lynk 01. Taču 08 uzstādīta elektromobiļiem unikāla trīspakāpju automātiskā transmisija. Summārā jauda ir 345 ZS, kas nonāk priekšējos riteņos.  

foto: Ekrānuzņēmums
Latvijā Lynk & Co 08 būs pieejams jau vasarā, un maksās 53 000 eiro.
Latvijā Lynk & Co 08 būs pieejams jau vasarā, un maksās 53 000 eiro.

Salons vairs nelīdzinās Volvo modeļiem, bet izceļas ar unikālu arhitektūru un apdares materiāliem. Pirms braukšanas ieteicams atslēgt daļu drošības asistentu, jo to signāli ir pārāk līdzīgi cits citam. Šajā ziņā 08 links ir identisks 01. Pat ekrāna izkārtojums ir tāds pats. Gaitā 08 ir drīzāk elektromobilis nekā benzīna automašīna, jo elektromotors te ir jaudīgāks par benzīna dzinēju: 200 ZS pret apmēram 140. Paātrinājums līdz simtam ir 6,8 sekundes, kas ir pieklājīgi tik lielam priekšpiedziņas krosoveram. Piekare ir šādiem auto ierasti stingra, bet stūres pretreakcijas intensitāti var mainīt attiecīgā sadaļā ekrānā. Sēdekļi, vismaz priekšējie, ir pagalam grezni.

Pēc izmēriem Lynk & Co 08 ir gandrīz identisks Range Rover Velar, un zināma līdzība vērojama arī apveidos. Līdz īstam premium 08 gan vēl mazliet pietrūkst, taču īsto ainu atklās automašīnas sniegums Latvijā.