
"Shein" skatlogs Rīgā: vai tiešām atveras pirmais veikals Latvijā?

Rīgā vairāki garāmgājēji pamanījuši, ka Brīvības un Raiņa bulvāra krustojumā, iepretim Brīvības piemineklim, kādas ēkas skatlogus rotā uzraksts “Shein” un kvadrātkods, kas aizved uz mājaslapu, kurā norādīts, ka “atveras pirmais "Shein" veikals Latvijā”. Jauns.lv centās noskaidrot, vai šis vēstījums atbilst patiesībai.
Kā zināms, visā pasaulē, tostarp arī Latvijā, daudziem iemīļota ir Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības platforma "Shein", kas piedāvā galvenokārt apģērbus, aksesuārus, apavus un citus produktus par salīdzinoši zemām cenām.
Lai gan preces galvenokārt tiek tirgotas tiešsaistē, citviet pasaulē ir bijuši arī pagaidu pop-up veikali, kas darbojas tikai dažas dienas un piedāvā klientiem iespēju klātienē aplūkot un iegādāties "Shein" preces, kas parasti ir pieejamas tikai tiešsaistē. Tikai Japānā, Tokijā, "Shein" ir atvēris pastāvīgu veikalu, kas darbojas kā izstāžu telpa – tajā klienti var apskatīt preces un pasūtīt tās tiešsaistē, izmantojot QR kodus.
Vairāki rīdzinieki un galvaspilsētas viesi pamanījuši, ka kādas ēkas skatlogus rotā uzraksts “Shein” un kvadrātkods, kuru noskenējot, tiek saņemts ielūgums uz veikala “Shein” atklāšanu: apmeklētāji tiek aicināti ievadīt savu e-pasta adresi un saņemt bezmaksas ieejas biļeti. “Pasteidzies – vietu skaits ir ierobežots. Pievienojies mūsu klubam tagad,” teikts mājaslapā.

Saskaņā ar vietnē pieejamo informāciju šis uzņēmums ir saistīts ar “Shein Club”, kas kopš 2022. gada ir reģistrēts Latvijas Uzņēmumu reģistrā. SIA “Shein Club” patiesie labuma guvēji ir Jānis Muižnieks un Kaspars Tērauds, kuriem pieder arī uzņēmums SIA “Best Brands”, kas darbojas ar zīmolu “Četras zoles”.
Jauns.lv uzzināja, ka Latvijā tik tiešām plānots atvērt pirmo "Shein" veikalu. Atklāšanas datums gan pagaidām nav zināms, taču, tam tuvojoties, interesentiem tiek solīta plašāka informācija.
Lai gan “Shein” bieži tiek kritizēts par kvalitāti un neatkarīgi pētījumi vēsta, ka daži “Shein” produkti satur augstu toksisko ķīmisko vielu līmeni, pircēji iecienījuši šo zīmolu tā zemo cenu dēļ, kas padara preces pieejamas plašam patērētāju lokam, īpaši jauniešiem.