Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi?

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Tehnoloģija, izmēri, svars un izmaksas - tie ir galvenie ražotāju stūrakmeņi elektroauto baterijas spriegumu izvēlē.

Visi zina, ka elektromobiļi brauc uz elektrību un jaudīgākos labāk nelādēt no sienas ‘’štepseļa”. Vēl tiem ir dažādas baterijas, dažādas jaudas un atšķirīgas sniedzamības. Taču izrādās, ka vēl atšķiras arī darba spriegums. Edgars Lulle, Auto Bassadone servisa tehniskais speciālists”Ir 400 volti un ir 800 volti.”

Spriegums atkarīgs no elektromobiļa klases, izmēra un cenas. 400 voltu sistēma ir attiecīgi lētāka, un veiktspēja ir nedaudz mazāka. Zināmai auto grupas pietiek, un ir pieejama cenā. “400 voltu baterija ir mazāka un vieglāka, to varam ielikt mazākā mašīnā. Tur, kur vajadzīga lielāka veiktspēja, nāk 800 voltu baterija, kas ir lielāka arī pēc moduļu skaita,” skaidro E. Lulle.

foto: Ekrānuzņēmums
800 voltu baterija spēj izturēt daudz jaudīgāku ātro uzlādi - līdz pat 350 kW. 400 voltu baterijas parastie “griesti” ir 150 kW.
800 voltu baterija spēj izturēt daudz jaudīgāku ātro uzlādi - līdz pat 350 kW. 400 voltu baterijas parastie “griesti” ir 150 kW.

800 voltu baterija spēj izturēt daudz jaudīgāku ātro uzlādi - līdz pat 350 kW. 400 voltu baterijas parastie “griesti” ir 150 kW. Pagaidām 800 voltu baterijas gan ir tikai topa modeļiem kā Hyundai Ioniq 5 un 6 vai Porsche Taycan un līdzīgiem.Vai 800V baterija derētu arī tik mazam elektrauto kā Hyundai Inster? “Šaubos, vai būtu saprātīgi iespiest 800V bateriju šādā mašīnā. Tāpēc domāju ka 400V baterijas saglabāsies,” domā E. Lulle. Interesanti, ka elektromotora parametrus baterijas spriegums  neietekmē. Tas ir un paliek 360 voltu maiņstrāvas motors. Daži ražotāji kā Hyundai izmanto elektromtoru kā pārveidotāju uz 800 voltiem, t.i. izmanto gaitas motoru kā transformatoru.