
Skultē nolaiž ūdenī pirmo šogad uzbūvēto kuģi

Skultes ostā Saulkrastu novada Zvejniekciemā ūdenī nolaists šogad pirmais kuģubūvētavā ASK Enterprise tapušā kuģa korpuss.
Norvēģijas kompānijas pasūtītais zvejas kuģis Vestvær ir līdz šim smagākais uzņēmuma veikums – tā svars sasniedz aptuveni 50 tonnu. Parasti ASK Enterprise piegādā kuģus pa sauszemi, bet Vestvær ir nolaists ūdenī.
Kā pieklājas, ievērota tradīcija – izvēlēta krustmāte, kuras uzdevums ir iesvētīt kuģi, sasitot dzirkstošā dzēriena pudeli pret korpusu, lai nodrošinātu veiksmīgu ceļavēju. Šoreiz šis gods uzticēts Saulkrastu Kultūras centra vadītājai Artai Skudrēnai.

ASK Enterprise ar kuģu, motorlaivu, katamarānu korpusu būvi nodarbojas jau kopš 2010. gada, bet pats uzņēmums dibināts 1991. gadā un sākotnēji Rīgā būvēja un remontēja kuģu tērauda korpusus.
Uzņēmums pilnībā pieder Vasilijam Lašenko. Pērn tas uzbūvēja 27 kuģu korpusus, kopumā izmantojot 153 tonnas alumīnija, šogad plānots sasniegt 170 tonnu apjomu. 2023. gadā strādāts ar 3,586 miljonu eiro apgrozījumu un 71 012 eiro peļņu.

Tieši Saulkrastos 1857. gadā bija uzbūvēts pirmais burinieks Latvijā ar vairāk nekā 100 reģistra tonnu nestspēju – Wictoria. To paveica Pabažu pagasta zemnieks Pēteris Balodis no Pēterupes ciema. Saulkrastu piekrastē no 1852. līdz 1913. gadam uzbūvēti 52 burinieki, iespējams, vēl vairāk.