
Pasažieri ielidošanas terminālī starptautiskajā lidostā "Rīga".
Tūrisms
2025. gada 18. februārī, 12:13
5 lietas, ko stjuarti vēlētos, lai zinātu katrs pasažieris

0
Gaisa kuģu apkalpes locekļa jeb stjuarta darbs nav no vienkāršākajiem – katru dienu jāsatiek simtiem cilvēku, jāparūpējas par viņu drošību un komfortu lidojuma laikā, kā arī jānodrošina, ka lidmašīna ir gatava nākamajam lidojumam jau tūlīt pēc pasažieru izkāpšanas.
Pasažieru komunikācija ar apkalpes locekļiem visbiežāk ir īsa, konkrēta un tikai, kad tiešām nepieciešams, tādēļ "SmartLynx Airlines" gaisa kuģu apkalpes komanda ir apkopojuši piecas lietas, kuras viņi vēlētos, lai zinātu ikviens pasažieris, kas izvēlas ceļot ar lidmašīnu.
- Pieklājībai ir liela nozīme – gaisa kuģa apkalpe ir līdzās, lai būtu atbalsts pasažieriem visa lidojuma laikā. Mums tiešām rūp pasažieru drošība un labsajūta, taču mēs neesam viesmīļi, kuru galvenais uzdevums ir pienest kafiju. Cieņai ir jābūt abpusējai un katram "paldies" un "lūdzu" mūsu acīs ir ļoti liela nozīme. Katrs smaids un priecīgais acu skatiens var uzlabot dienu un kalpo kā atgādinājums, kādēļ esam izvēlējušies šo profesiju.
- Pasažieru eja nav domāta pastaigām – pirms pacelšanās, lidojuma laikā, vai pēc nolaišanās, nevajadzīga atrašanās pasažieru ejā ir gan bīstama, gan apgrūtina apkalpes darbu. Pasažieriem paredzētās vietas ir sēdvietas, tādēļ ejā būtu jāpavada pēc iespējas mazāk laika, nevis jānododas sarunām vai pastaigām.
- Vidējai sēdvietai pienākas abi roku balsti – pasažieri, kas atrodas vidējā sēdvietā, ir tiesīgi izmantot abus roku balstus bez kautrēšanās. Tas tiek uzskatīts par vienu no priekšrocībām, sēžot vidējā krēslā. Viss ir sadalīts godīgi, jo pasažieri pie loga iegūst pasakainu skatu, tie, kas sēž ārējā malā - vairāk vietas kājām, bet vidējai sēdvietai tiek roku balsti. Beidzot mistērija ir atrisināta un varam nodoties patīkamam lidojumam.
- Austiņas nozīmē netraucēt! – Ja pasažieris izvēlas izmantot austiņas, gaisa kuģu apkalpe pieņem, ka viņš nevēlas tikt traucēts. Izņēmuma gadījumi ir drošības paziņojumi vai brīži, kad jāpasniedz maltīte. Lūgums gan neizmantot skaņu pilnībā slāpējošu režīmu, drošības apsvērumu dēļ.
- Bagāžas nodalījums virs galvas nav bezgalīgs - lai arī var šķist, ka bagāžas nodalījums virs galvas ir paredzēts tieši konkrētajam pasažierim, tas patiesībā ir koplietošanas nodalījums un apkalpei ir visas tiesības pārvietot pasažieru mantas uz citu lidmašīnas daļu, ja uzskata to par nepieciešamu. Tāpat svarīgi atcerēties, ka tas nav paredzēts vienam cilvēkam, bet vismaz trīs. Pastāv arī zelta likums – ja tu nevari nodalījumu aizvērt, tas iespējams ir par smagu un bagāža ir jāpārvieto.
Svarīgi atcerēties, ka gaisa kuģa apkalpes locekļi ir klāt, lai pasažieriem palīdzētu, bet to kontrolē nav nedz lidmašīnas kavēšanās, nedz citi lidojuma traucējuma iemesli, tādēļ nav nepieciešams izrādīt savu neapmierinātību vai vainot apkalpi par apstākļiem, kurus tā nevar ietekmēt.