Tūrisms

No sapņa par Spāniju līdz vilšanās asarām: tūrfirma visu atceļ dienu pirms ceļojuma

Marianna Ozola

Jauns.lv

Ceļotāji no dažādām Latvijas pilsētām dalās pieredzē par vilšanos, ko piedzīvojuši, sadarbojoties ar negodprātīgu ceļojumu organizētāju. Viņi stāsta, ka iemaksātā nauda tiek atgriezta tikai daļēji vai vispār netiek atdota mēnešiem ilgi. Viens no šādiem stāstiem ir kurzemnieces Justīnes piedzīvotais.

Justīnes pieredze ar organizatoru Sergeju Šaburovu

Kā vēsta TV3 raidījums "Bez tabu", 2023. gada pavasarī Justīne ar draudzeni devās uz Polijas Tatriem, ko organizēja Sergejs Šaburovs no tūrisma firmas SIA “Miasfor” jeb “To Hike”. Brauciens bija veiksmīgs, un viņa bija sajūsmā par Sergeja organizētību. “Viņš fantastiski vada pasākumus. To, ko viņš dara, viņš dara perfekti! Nekad nebūs grupas priekšā, vienmēr paliks ar to, kurš nāk pēdējais,” TV3 saka Justīne.

Pēc šī pozitīvā piedzīvojuma Sergejs piedāvāja Justīnei braucienu uz Spāniju par 700 eiro no personas, solot, ka cena ir īpaši zema. Justīne piekrita, nosakot, ka arī draudzenei jāvar piedalīties. Abas iemaksāja naudu un gaidīja rudeni, kad bija paredzēts doties ceļojumā. Taču dienu pirms izlidošanas Sergejs paziņoja, ka brauciens ir atcelts. “Meitenes, es Jums nevaru nodrošināt ceļojumu! Veikšu naudas atgriešanu,” viņš rakstīja.

foto: Ekrānuzņēmums
“Viņš fantastiski vada pasākumus. To, ko viņš dara, viņš dara perfekti! Nekad nebūs grupas priekšā, vienmēr paliks ar to, kurš nāk pēdējais,” saka Justīne.
“Viņš fantastiski vada pasākumus. To, ko viņš dara, viņš dara perfekti! Nekad nebūs grupas priekšā, vienmēr paliks ar to, kurš nāk pēdējais,” saka Justīne.

Kaut arī neilgi pēc ceļojuma atcelšanas daļu naudas izdevās atgūt, pārējās summas atgriešana ir ievilkusies mēnešiem. Justīne un citi cietušie ir zaudējuši cerību uz pilnu kompensāciju.

Ekspertu ieteikumi drošai ceļošanai

Lai izvairītos no līdzīgiem gadījumiem, tūrisma ziņu portāla “Baltic Travel News” vadītājs Aivars Mackevičs uzsver, cik svarīgi ir pārbaudīt tūrisma pakalpojumu sniedzēju licencēšanu un reputāciju. “Pirmais, kas būtu jādara, ir jāpaskatās Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā, vai uzņēmums ir reģistrēts,” saka Mackevičs.

Arī “Novatours” pārstāve Liāna Pudule-Indāne piekrīt, ka licences pārbaude un atsauksmju lasīšana ir būtiski drošai ceļošanai. Viņa piebilst, ka krāpnieki bieži uzdodas par tūrisma aģentiem, tāpēc nepieciešams pārliecināties par viņu darbības likumību.

Problēmas ar Sergeju Šaburovu un SIA “Miasfor”

Sergejs Šaburovs atzīst, ka viņš kļūdījies finanšu plānošanā un nespēja izpildīt saistības. “Es pats novedu visu greizi,” viņš atzīst, piebilstot, ka šobrīd strādā trijos darbos, lai atgrieztu naudu klientiem. Tomēr pret Sergeju jau ir uzsākta izmeklēšana, un par viņa darbībām iesniegtas 22 sūdzības policijā Kurzemes reģionā vien.

Drošības pasākumi, piemēram, licences pārbaude, atsauksmju lasīšana un komunikācija ar pašu organizatoru, var palīdzēt izvairīties no līdzīgām situācijām.