Latvijas Tirgotāju savienība: reklāmas solījumi ne vienmēr nozīmē lētākus pirkumus
Lai mazinātu pārtikas cenu kāpuma ietekmi uz personiskajām finansēm, cilvēkiem jāiemācās iepirkties izdevīgāk, salīdzinot produktu cenas dažādās tirdzniecības vietās, nepaļaujoties uz reklāmām, iesaka SIA “Latvijas Tirgotāju savienības” (“LaTS”) vadītājs Raimonds Okmanis.
“Nevar runāt par to, ka pārtikas cenas ir zemākas kaimiņvalstīs, ja, pirmkārt, tiek salīdzināti atšķirīgu ražotāju produkti, un, otrkārt, netiek ņemts vērā, ka, piemēram, Igaunijā pirktais produkts var būt iegādāts par akcijas cenām, kamēr Latvijā šim pašam produktam īpašas atlaides nav,” skaidro Okmanis.
Pēc viņa vārdiem, iepirkšanās pratība var ievērojami ietekmēt personiskās finanses. “Paļaujoties uz ļoti aktīvām lielo veikalu reklāmām, kas piedāvā lielas atlaides, pircēji dodas iepirkties pēc it kā lētākā produkta, nepadomājot, ka tai pašā laikā citām precēm tai pašā veikalā cenas var būt pat ievērojami augstākas nekā vidēji valstī. Protams, pirkuma grozā nokļūst ne tikai akcijas prece, kas patiešām konkrētā brīdī var būt par izdevīgu cenu, bet arī vairāki citi, ievērojami dārgāki produkti. Kopējā pirkuma cena tādējādi ievērojami pieaug.”
Pēc viņa teiktā, redzot reklāmās milzīgās procentuālās atlaides, var tikai iedomāties reālo piecenojumu neakciju precēm, jo veikalos praktiski nekad nepārdod preces zem pašizmaksas, ja vien tie nav īpaši, izņēmuma gadījumi.
Okmanis uzsver, ka reģionos mazajiem veikaliem ir arī sociālā funkcija: “Man veikalnieki bieži vien atzīst, ka nevar celt cenas, jo cilvēki tad nevarēs atļauties konkrēto produktu iegādāties.”