"Gada auto" uzvarētāju noteica teju ar fotofinišu
Konkursā "Latvijas Gada auto 2025" cīņa par galveno titulu bija tik sīva, ka bija nepieciešams teju vai fotofinišs uzvarētāja noteikšanā. Pilnīgi vienādu punktu skaitu - 70 punktus - ieguva "Škoda Kodiaq" un "Volkswagen Tiguan", tādēļ, saskaņā ar konkursa nolikumu, uzvaru piešķīra tam pretendentam, kuram lielāks skaits žūrijas dalībnieku iemērījis maksimālo punktu skaitu - un te ar vienas balss pārsvaru vinnēja "Kodiaq". Mēģināsim tikt skaidrībā, kādēļ žūrija priekšroku deva tieši šīm automašīnām, kā arī virknei citu nomināciju uzvarētāju.
"Latvijas Gada auto 2025" balvu pasniegšanas ceremonija; 12.12.2024.
"Škoda Kodiaq" ieguva Latvijas Gada auto titulu, turklāt uzvarējusi arī nominācijās "Gada ģimenes auto 2025" un "Gada apvidus auto 2025".
Patiesībā jau žūrijas, kurā iekļauti autožurnālisti un ar automobiļiem profesionālā jomā ikdienā cieši saistīti ļaudis, domu gājiens ir taisns un viegli pārskatāms kā Polijas ātrgaitas maģistrāle. Pēdējo gadu pieredze rāda, ka, lai nopietni varētu cerēt uz galveno balvu, automobilim ir jābūt praktiskam, uzticamam un daudzmaz saprātīgā cenā. Plus vēl vēlams no krosoveru sugas.
Kā redzam, abu pirmo vietu ieguvēji ierakstās šajos standartos un uzvaru izšķīra nianses. Pimēram, šo rindu autors kurš arī ir "Gada auto" žūrijā, priekšroku deva "Škoda Kodiaq", jo tas ir ietilpīgāks, pieejams arī ar septiņām sēdvietām un tātad noderīgs arī lielām ģimenēm (ne velti "Kodiaq" saņēma arī balvu kā gada Ģimenes auto), kā arī mazliet lētāks. Te pat varu palepoties ar savām prognozētāja spējām, jo jau vasarā, kad pirmoreiz izmēģināju jauno "Kodiaq", pie sevis nospriedu, ka tas ir reālākais pretendents uz "Gada auto" titulu. Jā, var teikt (un viens otrs kritiķis tā arī saka), ka nekā īpaša jau no tā "Kodiaq" nav, un savā ziņā tā taisnība - kaut kādas satriecošas "ekstras" te meklēt ir velti un arī tādu izteiktu "odziņu" šim auto nav. Taču "Kodiaq" gadījumā tas drīzāk ir pluss, nevis mīnuss, jo vairums pircēju no "Škoda" tieši to gaida - vienkāršu, labi saprotamu un praktisku auto. Te tas ir. Piedevām pieejams arī "plug-in" hibrīda versijā, kas ļauj tikai ar elektrību vien nobraukt ap 100 kilometriem un nemaksā kosmiskas summas - ar valsts subsīdiju mazliet virs 40 000 eiro.
Pārsteidzošāka cīņa izvērsās par trešo un ceturto vietu, kur atkal diviem pretendentiem bija vienāds punktu skaits - 61 punkts. Te uz šauras takas sastapās divas pavisam atšķirīgas automašīnas - robustais krosovers "Dacia Duster" un elegantais sedans "Toyota Camry". Tā kā vairāk augstāko punktu bija "Camry", tad trešā vieta tika "Toyota" sedanam. No vienas puses, mazliet pārsteidzoši (starp citu, "Toyota Camry" ieguva arī šogad ieviesto Gada pārsteiguma balvu), jo sedani ir tāda kā izmirstoša suga, īpaši jau pie mums, kur praktiskais latvietis tādiem ne virsū neskatās, ja vien uz motora pārsega nav rakstīts BMW.
No otras puses, viss ir likumsakarīgi: "Camry", kura pamata tirgus ir ASV, bet Eiropā to tirgo tikai atsevišķās Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīs, ir labi nostrādāta un ērta automašīna ar kvalitatīvu apdari, turklāt par pārsteidzošu labu cenu - smalkā versija ar ādas sēdekļiem maksā mazliet virs 40 000 eiro. Tāda kvalitātes un cenas kombinācija tiešām pelnījusi pie pieminēto Gada pārsteiguma balvu. Bet ar "Dacia Duster" viss ir skaidrs bez komentāriem - šim auto Latvijā ir liels cienītāju pulks un ne bez pamata, jo cenas, vienkāršības un izturības dēļ tas ir ļoti piemērots braucamais lauku apstākļiem un atbilstošs vidējā iedzīvotāja maksātspējai.
Pieminēsim vēl dažas speciālbalvas. Nominācijā Gada bezceļu auto pārliecinoši uzvarēja "Volkswagen Amarok", aiz sevis atstājot "Dacia Duster" un Škoda Kodiaq".
Gada Premium auto tituls sāncensībā ar "Audi Q6 e-tron" un "Porsche Macan" tika "Mercedes-Benz" jaunajai E klasei, ko tiešām var uzskatīt par luksusa auto etalonu.
Gada sportiskākais auto - protams, elektriskais "Porsche Macan". Ja cīņā par sportiskā auto titulu piedalās mašīna, kuras nosaukums sākas ar "Porsche", tad laikam visi pārējie var būt brīvi. Gada elektroauto - "Renault Scenic", kas šajā nominācijā pārspēja "Peugeot e3008" un "Volvo EX30".
Bet prestižo Tautas simpātijas balvu (to nepiešķir žūrija, bet gan noskaidro tautas balsojumā) izpelnījās "Audi Q6 e-tron", aiz sevis atstājot "Hyundai Santa Fe" un "Mercedes - Benz" E klasi.
“Latvijas Gada auto 2025” nominētie auto
12. decembrī svinīgā apbalvošanas ceremonijā noslēgsies konkurss “Latvijas Gada auto 2025”, kad tiks apbalvots titula ieguvējs un uzvarētāji 11 papildus ...