Latvijas degvielas tirgus pārmaiņas: "Kool" iegūst vairākas "Latvijas Nafta" zīmola stacijas
Latvijas degvielas tirgus piedzīvo nozīmīgas pārmaiņas – SIA “Kool Latvija” iegādājusies iepriekš pārņemtās 12 “Latvijas Nafta” zīmola degvielas uzpildes stacijas (DUS).
Šis stratēģiskais darījums iezīmē plašāku attīstības posmu uzņēmuma darbībā valsts reģionos. Sandis Šteins, SIA “Kool Latvija” valdes loceklis norāda, ka jaunu DUS iegāde ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā, kas vienlaikus pozitīvi ietekmēs arī Latvijas degvielas tirgu kopumā.
“Pērnā gada nogalē no Konkurences padomes saņēmām atļauju iegādāties un izmantot tiesības pārvaldīt kopumā vairāk nekā 40 SIA “East-West Transit” un SIA “Naples” aktīvus” – galvenokārt DUS, kas līdz šim tirgū darbojās ar “Latvijas Nafta” zīmolu. Kopš 2024. gada jūlija dažas no šīm stacijām nomājām, taču, izvērtējot situāciju, pieņemts lēmums, ar Reģionālās investīciju bankas (RIB) atbalstu, stacijas iegādāties. Šis ir mūsu uzņēmuma pirmais kredīts, kas ilgtermiņā palīdzēs turpināt iesākto. Tuvāko gadu laikā esam iecerējuši iegādātajās stacijās veikt renovācijas darbus, uzlabojot klientu apkalpošanu, kā arī tuvinot visas iegādātās un pārņemtās stacijas KOOL zīmola standartiem,” teic S.Šteins.
Šobrīd KOOL tīklā darbojas 70 DUS, no kurām 10 ir automātiskās stacijas un strādā bez darbinieku iesaistes. “Mēs domājam par to, lai mūsu klienti saņem labu servisu. Nav noslēpums, ka mīlestība pret zīmolu bieži vien caur vēderu, tāpēc, piemēram, savu frī kartupeļu pagatavošanā, izmantojam īstus lauku kartupeļus no zemnieku saimniecībām, bet KOOL desiņu sastāvā ir 93% gaļas. Tās ir lietas, kas mums ir svarīgas, jo mēs neesam tikai degvielas tirgotājs – mēs darām visu, lai saviem klientiem nodrošinātu patīkamu ikdienu,” stāsta S.Šteins.
Tāpat KOOL pieejami arī divi abonementi kafijas un degvielas iegādei. “Mūsu klienti var iegādāties abonementu, kas nodrošina vienu kafiju vai jebkuru citu karsto dzērienu dienā. Papildus tam iespējams iegādāties arī degvielas abonementu 100 eiro vērtībā, kas katram iegādātajam degvielas litram dod 15 centu atlaidi,” atzīme S.Šteins. “Lielākā daļa no mūsu stacijām atrodas reģionos, kas nozīmē, ka arī klientiem ārpus Rīgas būs pieejama gan pilna KOOL koncepta ēdināšana, gan augstas kvalitātes degviela,” stāsta S.Šteins.
Armands Kokainis, RIB Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs norāda, ka, sadarbojoties ar uzņēmumiem, viņu priecē fakts, ka Latvijā ir uzņēmēji, kuriem ir gan vēlme augt un attīstīties, gan netrūkst ambīciju darbības paplašināšanai. “Igaunijas lielākais degvielas mazumtirdzniecības tīkls, pārņemot zīmola “Latvijas Nafta” uzpildes stacijas, ir pieteicis sevi kā nozīmīgu spēlētāju Latvijas tirgū. Un, ņemot vērā, ka ilgtermiņa investīciju plāns paredz pārņemto uzpildes staciju atjaunošanu, izveidojot tās par mūsdienīgām, klientu ērtībām un prasībām atbilstošām uzpildes stacijām, noteikti ieguvēji būs arī patērētāji. Kopumā tas pozitīvi veicinās arī konkurenci, jo īpaši reģionos,” komentē A.Kokainis.