Auto ziņas: iepazīsties ar jauno Audi A6 e-tron. Cik tas maksās?
Audi A6 e-tron misija ir kļūt par zīmola elektrisko flagmani. TV Autoziņas ar jauno modeli iepazinās testa braucienā Tenerifē. Audi jaunākais elektromobilis ir pirms trim gadiem prezentētā un uz brīdi pat Latvijā pabijušā A6 Avant e-tron concept turpinājums sērijveida modelī.
Tajā veiksmīgi saglabāti elektromobiļa monolītie apveidi, kam ielas automašīnās bieži vien lemts izplūst. Šis noteikti nav tas gadījums. Gatavais A6 e-tron ir gandrīz 5 metrus garš, bet riteņu bāzei tikai nedaudz pietrūkst līdz trīs metriem. Tas ražots Sportback un Avant virsbūvēs, un ir pirmais Audi, kura četru riņķu logotips aizmugurē ir izgaismots. Digitālās dienasgaitas gaismas un OLED aizmugurējā optika ļauj izvēlēties starp astoņām dažādām apgaismojuma konfigurācijām.
A6 e-tron galvenie izmēri ir gandrīz identiski Audi topa fāstbekam A7. Tomēr sajūtas pie stūres atšķiras. Baterijas dēļ sēdpozīcija ir augstāka, bet piezemētie griesti garāka auguma braucējiem ir teju pie galvas. Savukārt panelis un vispārējais iekārtojums ir tāds pats kā jaunākajā Audi Q6 e-tron. A6 e-tron var būt kā tikai aizmugurējo, tā visu riteņu piedziņa. Pneimopiekare ir iespējama, taču nav obligāta, jo stingrāka un stūrēšanā precīzāka sporta balstiekārta ir standartā. Jaudas un ātruma modelim netrūkst. Ir divas bateriju versijas ar 83 vai 100 kWh ietilpību. Sniedzamība var pārsniegt 700 km, kas, atkarībā no modeļa versijas, reāli nozīmē 500 - 600 km ceļa. Jaunākā elektromobiļu platforma pieļauj līdz pat 270 kW uzlādes jaudu, kur tāda pieejama. Līdz ar to Audi A6 e-tron ir plašs motora jaudas diapazons - no 210 vai 270 kW klasiskās piedziņas versijā līdz 315 vai pat 370 kW quattro modeļos.
Lai iemantotu vairāk vietas virs galvas, var izvēlēties A6 e-tron ar panorāmas jumtu vai vienkārši pārsēsties uz Avant. Vēl jo vairāk tāpēc, ka tehniski Avant nav pilnīgi nekādu ierobežojumu pret Sportback. Vienlaikus pārsteidz, ka arī Avant iekšpusē virs durvīm nav rokturu. Kā paskaidroja Audi pārstāvji, tas ir drošības apsvērumu dēļ gadījumam, ja nostrādātu drošības spilveni. Drošība ir pirmajā vietā. To apstiprina vēl kāds konstruktīvs jauninājums - stiprības balsts priekšējo durvju apakšā, līdzīgi kā Subaru automašīnās. Diez vai kas tāds nepieciešams, lai turētu durvis, kuras A6 e-tron ir ar pievilcējiem. Papildus fiksators saistīts ar pasažieru aizsardzību sānu sadursmes gadījumā. Lai no tādas izvairītos jābrauc prātīgi un visiem pa priekšu. Audi S6 e-tron maksimālais paātrinājums ir 3,9 sekundes līdz 100, un arī maksimālais ātrums itin nemaz neizskatās pēc elektromobiļa - 240 km/h. Pat pie trīsreiz mazāka ātruma S6 brauc, bremzē un stūrē kā mašīna no citas līgas.
Jaunā Audi A6 e tron cenas Latvijā vēl nav izsludinātas. Tomēr var prognozēt, ka vienass piedziņas modeļu cenas sāksies ap 65 000 eiro, quattro versijas ap 80 000 eiro, bet par S6 Audi vēlēsies vismaz 100 000 eiro bez papildaprīkojuma.