Auto un tehnoloģijas

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā

Auto ziņas

Jauns.lv

Par savu “Latvijas Gada auto 2025 Tautas simpātiju” var balsot ikviens internetā "gadaauto.lv", kur var laimēt Dacia Duster uz nedēļas nogali vai apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols”.

To, kurš auto kļūs par konkursa “Latvijas Gada auto 2025” uzvarētāju un kuri modeļi iegūs speciālās nominācijas, paziņos apbalvošanas ceremonijā 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst.19.00. 

Ja neskaitām luksusa klases modeļus, kas ir ļoti dārgi, ekskluzīvi un retāk sastopami, tad premium klases auto modeļus mēs varam redzēt ikdienā uz mūsu ielām. Gan jaunākās tehnoloģijas, gan vairāk ērtības vadītājam un pasažieriem, gan izsmalcinātāk veidots salons, gan jaudīgāki dzinēji - tie ir galvenie trumpji šī segmenta modeļos. Taču visvairāk premium segmentu atšķir tas, ka ražotājs īpašu uzmanību veltījis pat mazākām detaļām, piemēram, slēdžos, dažādu funkciju vadības ierīcēs. “Latvijas Gada auto 2025” ar premium segmenta modeļiem piedalās Audi, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche un Volvo. Konkursa organizatori aicina iepazīties ar 8 automobiļiem no kopumā 32 pieteiktajiem pretendentiem uz titulu “Latvijas Gada auto 2025”.

Audi Q6 e-tron

Q6 e-tron modelis ir būvēts pavisam jaunajā PPE (Premium Platform Electric) platformā, kas izstrādāta kopā ar Porsche. Tā piedāvā kompaktākus taču efektīvākus elektromotorus, 800 voltu arhitektūru un uzlādes jaudu līdz 270 kW. Tas aprīkots ar 100 kWh bateriju un 1 līdz 2 elektromotoriem atkarībā no versijas, aizmugures vai pilnpiedziņu un ar jaudu 301, 382 vai 483 Zs, bet enerģijas patēriņš no 16.5 kWh/100 km, solot pat 641 km distanci ar vienu uzlādi. Q6 e-tron modeļa ārienē un salonā redzama jaunā markas dizaina valoda. Cenas no 72 700 līdz 99 000 EUR, taču ar greznāku papildaprīkojumu jau virs 100 tūkstošiem. 

Audi Q7 

Otrs Audi modelis ir modernizētais Q7, kuru šajā paaudzē zinām jau deviņus gadus, tomēr tas ir gan vizuāli, gan tehnoloģiski atsvaidzināts. Būtiskākie jaunumi izskatā ir buferos un lukturu segmentējumā, kā arī jauna virsbūves krāsu un riteņu disku izvēle. Savukārt no tehnoloģijām – lāzera starmeši un uzlabota braukšanas asistentu darbība. Q7 konkursā piedalās ar lādējamā hibrīda versiju, kam kopējā jauda ir 490 zirgspēki. Bet jaudas agregātu klāstā ir arī benzīna un dīzeļdzinēji ar jaudu no 231 līdz 500 Zs. Q7 var lepoties ar plašu un komfortablu salonu, tai pat laikā tam ir precīza vadāmība, kas rada sajūtu, ka brauc ar krietni mazāku auto. Cenas no 71 200 līdz 98 100 EUR, bet arī Q7 atkarībā no aprīkojuma var maksāt krietni virs 100 000 EUR.

Lexus LBX

Lai gan LBX ir markas mazākais modelis, tas sniedz citiem Lexus modeļiem raksturīgo sajūtu par augstvērtīgu uzbūvi, izmantotajiem apdares materiāliem un komfortu, kā arī priecē ar gaumīgu izskatu. Auto aprīkots ar 136 Zs pašuzlādes hibrīdu vienas ass piedziņas vai pilnpiedziņas versijās. LBX maksā no 35 600 līdz 41 700 EUR. 

Mercedes-Benz E-klase

Jaunās paaudzes E-klases modelis pieejams ar plašu dzinēju klāstu – no dīzeļa un benzīna dzinējiem līdz dīzeļa un benzīna lādējamajiem hibrīdiem ar jaudu no 204 Zs līdz pat 612 Zs. E-klases pūrā ir priekšzīmīgs komforts, plašs klāsts ar modernām tehnoloģijām un augstvērtīgi veidots salons. Tā bāzes cenas ir no 66 187 līdz 113 377 EUR.

Porsche Macan 

Porsche Macan savā jaunākajā paaudzē ir kļuvis par elektrisko automobili. Arī tas (tāpat kā Audi Q6) veidots uz jaunās PPE platformas. Tam ir 100 kWh akumulators un četras jaudas versijas no 360 Zs līdz 639 Zs. Uz “Latvijas Gada auto 2025” atvests Macan 4 electric ar 408 Zs, kas ar vienu uzlādi spēj nobraukt 516-613 km. Macan piemīt markai raksturīga stingra un precīza vadāmība. Modeļa bāzes cenas ir no 84 100 līdz 113 377 EUR. 

Sabiedrībā ir izveidojies noteikts priekšstats par to, kuri ir premium auto zīmoli, ko arī atspoguļo šo zīmolu modeļu klāsts. Tomēr arvien biežāk robeža starp premium un pārējiem auto ražotājiem kļūst izplūdušāka. Ievērojamus, tehnoloģiski augstvērtīgus un detaļās nostrādātus modeļus, rada arī zīmoli, kas pārsvarā piedāvā vienkāršākus un cenā pieejamākus auto. Tādi starp “Latvijas Gada auto 2025” pretendentiem ir KIA, Toyota un Volkswagen, kas nav iekļauti premium balsojumā.

KIA EV9

EV9 ir lielākais elektriskais auto konkursā un starp lielākajiem Latvijas auto tirgū. Tam ir septiņas sēdvietas, ļoti plašs salons un savam izmēram iespaidīga dinamika un vadāmība. Šis pilnpiedziņas apvidus auto ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda ir 380 Zs un 99.8 kWh bateriju, solot nobraukt līdz 505 km ar vienu uzlādi kombinētajā ciklā. Latvijā tas pieejams tikai vienā – visbagātīgākajā komplektācijā par 89 990 EUR.

Toyota Camry

Jaunais Toyota Camry Eiropā kļūs par salīdzinoši lielu retumu, jo te to varēs iegādāties vien Baltijā, Polijā, Čehijā, Slovākijā un Ungārijā. Jaunajā paaudzē šim modelim ir izskatīgāks un augstvērtīgāks salona iekārtojums un nosvērtāka āriene. Camry tiek piedāvāts tikai 2.5 litru benzīna pašuzlādes hibrīda versijā ar 230 Zs jaudu. Degvielas patēriņš tiek solīts zem 5 litriem uz 100 km. Cenas no 38 600 līdz 46 500 EUR.

Volkswagen ID.7

Elektriskais ID.7 modelis pēc izskata atgādina sedanu, bet patiesībā ir liftbeks – tādējādi praktiskāks. Modelim raksturīgs minimālistisks, bet gaumīgs dizains, plašs salons un augsts braukšanas komforts. Tas tiek piedāvāts ar 77 vai 88 kWh akumulatoru un 286 vai 340 zirgspēku jaudu. Turklāt ražotājs sola nobraukumu līdz pat 709 km ar vienu uzlādi. ID.7 standarta komplektācijās maksā no 61 970 līdz 70 960 EUR.

Pērn par uzvarētāju šajā nominācijā kļuva modernizētais otrās paaudzes Dacia Duster modelis, savukārt par “Latvijas Gada auto 2025” kļuva Nissan X-Trail. Atbalsta: sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, ziņu portāls jauns.lv, iAuto.lv, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, LAMB, V4 Motors.

“Latvijas Gada auto 2025” premium segmenta modeļi

“Latvijas Gada auto 2025” ar premium segmenta modeļiem piedalās Audi, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche un Volvo. Konkursa organizatori aicina iepazīties ar ...