“Volvo” atsakās no plāna pārdot tikai elektriskos transportlīdzekļus līdz 2030. gadam
“Volvo” ir atteikusies no sava mērķa līdz 2030. gadam kļūt par ražotāju, kas ražo tikai elektriskos transportlīdzekļus Tas noticis, samazinoties patērētāju pieprasījumam pēc šiem automobiļiem.
Šī pielāgošana ir vēl viens solis, ko veikuši vadošie automašīnu ražotāji, ņemot vērā strauji krītošo pieprasījumu pēc šāda veida automašīnām. Uzņēmums ir pielāgojis savu stratēģiju, ņemot vērā mazāku tirgus pieprasījumu nekā sākotnēji prognozēts. Pēc šī paziņojuma Volvo akcijas kritās par vairāk nekā 4%, kopā pēdējo sešu mēnešu laikā uzrādot 12% samazinājumu.
Tāpat uzņēmums ziņoja par vilšanos radošiem pirmā ceturkšņa finanšu rezultātiem un sniedza pesimistisku nākotnes skatījumu otrā ceturkšņa finanšu pārskatā. Volvo ir pielāgojis sākotnējo mērķi kļūt par ražotāju, kas ražo tikai elektriskos transportlīdzekļus, un tagad plāno, ka līdz 2030. gadam 90% līdz 100% no tās globālajiem pārdošanas apjomiem veidos elektrificētie automobiļi. Šis mērķis ietver pilnībā elektriskos transportlīdzekļus un plug-in hibrīdus. Atlikušos 0-10% izmantos ierobežots skaits vieglo hibrīdu modeļu, ja tas būs nepieciešams.
Volvo paredz, ka 50-60% no elektrificētajiem transportlīdzekļiem turpinās ražot līdz desmitgades vidum, gatavojoties kļūt par pilnībā elektrisku ražotāju, kad apstākļi būs labvēlīgi. Šī pieeja ļauj uzņēmumam pielāgoties esošajam tirgus pieprasījumam.
Tās kopējais elektrificēto transportlīdzekļu īpatsvars, kas ietver gan elektriskos, gan plug-in hibrīdus, otrajā ceturksnī bija 48%. Pats uzņēmums norāda, ka 26% no tā produktiem ir pilnībā elektriski, kas ir augstākais rādītājs starp konkurentiem.
Pieaug pieprasījums pēc hibrīda automobiļiem
Pieaugošais pieprasījums pēc hibrīdiem, kā arī samazināta pilnībā elektrisko automobiļu pieejamība negatīvi ietekmē automašīnu ražotāju peļņas normas, radot spiedienu uz uzņēmumu ienākumiem. Elektrisko automobiļu ražotājs “Tesla” ir piedzīvojusi pastāvīgu peļņas samazināšanos un izaugsmes palēnināšanos kopš 2023. gada. Uzņēmuma izpilddirektors Īlons Masks ir norādījis uz patērētāju pāreju uz hibrīdiem automobiļiem, nevis pilnībā elektriskiem transportlīdzekļiem.
Elektrisko automobiļu pievilcība ir mazinājusies
Savā paziņojumā “Volvo” norādīja, ka pāreja uz elektrifikāciju nebūs vienveidīga, jo klienti un tirgi šo tehnoloģiju pieņem dažādos tempos. Uzņēmuma mērķis ir būt praktiskam un pielāgoties tirgus vajadzībām, vienlaikus saglabājot līderpozīcijas ilgtspējas jomā.
Valdības subsīdijas atjaunojamo enerģijas transportlīdzekļu iegādei agrāk mudināja patērētājus izvēlēties pilnībā elektriskos automobiļus. Tomēr, beidzoties šīm subsīdijām un samazinoties naftas cenām, elektrisko automobiļu pievilcība ir mazinājusies.
Volvo uzsvēra, ka lēnā uzlādes infrastruktūras paplašināšanās, stimulu atcelšana dažos tirgos un neskaidrības, ko izraisījuši elektrisko automobiļu tarifi, ir ietekmējušas nozari. Ņemot vērā šo situāciju, Volvo turpina uzskatīt, ka ir būtiski, lai tiktu ieviestas spēcīgākas un konsekventākas valdības politikas, lai veicinātu pāreju uz elektrifikāciju.
“Volvo Cars”, kas tagad pieder Āzijas multinacionālajai kompānijai “Geely”, ir pārskatījusi savus ambiciozos elektrisko transportlīdzekļu mērķus, lai gan uzņēmums joprojām apņemas līdz 2040. gadam panākt neto nulles siltumnīcefekta gāzu emisijas. Uzņēmums ir uzsvēris nepieciešamību pēc spēcīgākām un konsekventākām valdības politikām, lai veicinātu šo pāreju.
Jūlijā “Renault” izpilddirektors Luka de Meo norādīja, ka patērētāji vēl nav gatavi pilnībā pieņemt elektriskos automobiļus, un iestājās par elastīgāku pārejas grafiku. Līdzīgi vācu luksusa automobiļu ražotājs “Porsche” arī pielāgoja savus mērķus, samazinot pārdošanas mērķi līdz 80% pilnībā elektriskiem transportlīdzekļiem.
Bažas par elektriskajiem automobiļiem izsaka arī citi automašīnu ražotāji, piemēram, “Ford” un “Fiat”, kuri uzskata, ka projekts ražot tikai elektriskos automobiļus varētu būt pārāk ambiciozs.