Kā konkurēt ar Amazon — PHH Group stāsts
foto: Publicitātes foto

Kā konkurēt ar Amazon - PHH Group stāsts

Sadarbības projekts

E-komercijas pasaulē Amazon dominē kā neapstrīdams milzis, kam pieder tirgus daļa gandrīz visās lielākajās pasaules ekonomikās. Uzņēmuma apgrozījums pārsniedz simtiem miljardu dolāru gadā, un tā loģistikas tīkls ir viens no visefektīvākajiem pasaulē. Tomēr tas nenozīmē, ka vietējie uzņēmumi nevar veiksmīgi konkurēt un atrast savu vietu tirgū. PHH Group piemērs pierāda, ka ar pareizu stratēģiju, dziļu vietējā tirgus un klientu vajadzību izpratni ir iespējams ne tikai izdzīvot, bet arī attīstīties līdzās pasaules gigantiem.

PHH Group ceļš e-komercijā

PHH Group ir viens no vadošajiem e-komercijas uzņēmumiem Baltijas valstīs, kas jau vairāk nekā desmit gadus veiksmīgi attīsta vairākus tiešsaistes mazumtirdzniecības projektus. Uzņēmuma portfelis ietver dažādas nišas un produktu kategorijas, kas ļauj diversificēt riskus un maksimāli izmantot tirgus potenciālu. Šodien PHH Group darbinieku skaits pārsniedz vairākus simtus cilvēku, un uzņēmums turpina paplašināties.

Atšķirībā no Amazon, PHH Group koncentrējas uz reģionālajiem tirgiem, kur vietējās situācijas pārzināšana un personalizētā pieeja rada būtisku konkurences priekšrocību. Uzņēmuma vadība regulāri analizē tirgus tendences un patērētāju uzvedību, lai pielāgotu savu piedāvājumu. Šī elastība un ātrums lēmumu pieņemšanā ir būtiska priekšrocība salīdzinājumā ar lielajām korporācijām.

Viens no veiksmīgākajiem piemēriem ir 220.lv platforma, kas specializējas elektronikas un mājsaimniecības preču tirdzniecībā un kļuvusi par vienu no atpazīstamākajiem e-komercijas zīmoliem Latvijas tirgū. Platforma piedāvā vairāk nekā simts tūkstošus dažādu produktu, un tās apgrozījums turpina augt katru gadu.

Vietējā tirgus priekšrocības

Valodas faktors

Latvijas, Lietuvas, Somijas un Igaunijas tirgos valodas barjera joprojām ir būtisks faktors, kas ietekmē pirkšanas lēmumus. Lai gan daudziem klientiem nav problēmu iepirkties angļu valodā, statistika rāda, ka vairākums tomēr dod priekšroku saziņai dzimtajā valodā, īpaši sarežģītāku produktu vai pakalpojumu gadījumā. PHH Group komanda nodrošina pilnvērtīgu atbalstu latviešu, somu, lietuviešu un igauņu valodās, kas ievērojami uzlabo klientu pieredzi un palielina reklāmguvumu rādītājus.

Ātrāka piegāde un elastīgums

Vietējā klātbūtne ļauj PHH Group piedāvāt piegādi 1-2 dienu laikā lielākajā daļā Baltijas valstu teritorijas, kamēr Amazon standarta piegāde var aizņemt nedēļu vai vairāk. Turklāt uzņēmums var piedāvāt dažādas piegādes opcijas, tostarp piegādi uz pakomātiem, kas ir ārkārtīgi populāri Baltijas valstīs un kļuvuši par neatņemamu vietējās e-komercijas daļu. 

Maksājumu metodes

foto: Publicitātes foto

PHH Group piedāvā visas vietējā tirgū populārās maksājumu metodes, ieskaitot banku pārskaitījumus, maksājumus, izmantojot rēķinu un vietējo finanšu partneru piedāvātos nomaksas pakalpojumus. Šīs opcijas ir īpaši svarīgas klientiem, kas nevēlas vai nevar izmantot starptautiskās kredītkartes vai PayPal. 

Sadarbība ar vietējām bankām nodrošina arī ātrāku maksājumu apstrādi un mazākas komisijas maksas. PHH Group ir integrējis visas galvenās internetbankas sistēmas, padarot maksājumu procesu vienkāršu un drošu. Uzņēmums arī akceptē vairākas digitālo maku opcijas, kas kļūst arvien populārākas jaunākās paaudzes vidū.

Kaup24 – reģionālās ekspansijas piemērs

Viena no nozīmīgākajām PHH Group platformām ir Kaup24, kas darbojas Igaunijā un kļuvusi par vienu no populārākajiem un atpazīstamākajiem e-veikaliem reģionā. Šī platforma demonstrē, kā lokalizēta pieeja un dziļa tirgus izpratne var radīt spēcīgu konkurenci pat globālajiem spēlētājiem ar ievērojami lielākiem resursiem.

Kaup24 panākumi balstās ne tikai uz plašu produktu klāstu, bet arī uz spēcīgu zīmola atpazīstamību un klientu lojalitāti. Tā panākumi ir balstīti uz dziļu igauņu patērētāju uzvedības izpratni un nepārtrauktu tirgus analīzi.

Klientu apkalpošanas izcilība

Viens no galvenajiem PHH Group konkurences priekšrocību avotiem ir izcila klientu apkalpošana, kas pārsniedz standarta gaidas. Uzņēmums saprot, ka personalizēta pieeja un ātra problēmu risināšana vietējā tirgū ir būtiska ilgtermiņa attiecību veidošanai. Katrs klients tiek uzskatīts par vērtīgu, un komanda cenšas atrisināt jebkuru situāciju klienta labā. Šī filozofija ir kļuvusi par uzņēmuma kultūras stūrakmeni.

Īpaši nozīmīga ir iespēja saņemt atbalstu dzimtajā valodā, kas rada fundamentālu atšķirību no starptautiskajiem konkurentiem. Lai gan daudzi Baltijas iedzīvotāji pārvalda angļu valodu, sarežģītu tehnisko jautājumu vai reklamāciju gadījumos komunikācija dzimtajā valodā ir neaizstājama. 

Valodas barjera bieži vien kļūst par šķērsli, kad klienti mēģina atrisināt problēmas ar starptautiskiem e-veikaliem. Tehnisko terminu izskaidrošana, garantijas nosacījumu apspriešana vai atgriešanas procesa koordinēšana angļu valodā var būt stresa pilna, īpaši vecākas paaudzes klientiem vai tiem, kas nav pieraduši lietot tehnisko angļu valodu. PHH Group novērš šo problēmu, piedāvājot pilnvērtīgu atbalstu vietējā valodā visos komunikācijas kanālos.

Šī pieeja rada emocionālu saikni ar klientiem, kas jūtas saprasti un novērtēti. Spēja izteikties dzimtajā valodā ļauj klientiem precīzāk formulēt savas problēmas un vajadzības, savukārt atbalsta komandai - sniegt detalizētākus un atbilstošākus risinājumus. Tas ir īpaši svarīgi sarežģītos gadījumos, kad nepieciešama tehniska konsultācija vai detalizēta problēmas izpēte.

Klientu atbalsta komanda ir pieejama pa telefonu, e-pastu un sociālajos tīklos. Vidējais atbildes laiks ir mazāks par divām stundām, kas ir ievērojami ātrāk nekā tas, ko Amazon vai citi starptautiskie spēlētāji var piedāvāt vietējās valodās. 

Komandas locekļi ir apmācīti ne tikai tehniskajos jautājumos, bet arī konfliktu risināšanā un empātiskā komunikācijā, kas palīdz radīt pozitīvu klientu pieredzi pat sarežģītās situācijās. Spēja sniegt atbalstu dzimtajā valodā arī paātrina problēmu risināšanu, jo novērš nepareizas sapratnes un neprecizitātes, kas bieži rodas tulkojot vai mēģinot izskaidrot sarežģītus jautājumus svešvalodā.

Nākotnes izaicinājumi un iespējas

foto: Publicitātes foto

Konkurence ar Amazon nav viegla, un nākotne nesīs jaunus izaicinājumus, jo globālie spēlētāji turpina paplašināt savu klātbūtni Eiropā. Vietējiem e-komercijas uzņēmumiem būs jāpielāgojas mainīgajiem tirgus apstākļiem un jāmeklē jaunas iespējas, kā saglabāt konkurētspēju. Tehnoloģiju attīstība, īpaši mākslīgā intelekta un personalizācijas jomās, piedāvā jaunas iespējas uzlabot klientu pieredzi un efektivizēt biznesa procesus.

Arvien svarīgāka kļūst arī patērētāju labsajūta un veselība plašākā nozīmē - gan attiecībā uz pieaugošo pieprasījumu pēc veselības un labsajūtas produktiem, gan digitālās vides ietekmi uz klientiem. E-komercijas uzņēmumiem ir jādomā par līdzsvarotu pieeju, kas veicina veselīgas iepirkšanās paradumus, datu privātumu un cieņpilnu attiecību veidošanu ar klientiem. Uzņēmumi, kas spēs apvienot tehnoloģiskās inovācijas ar atbildīgu un uz cilvēku orientētu biznesa praksi, būs tie, kas sekmīgi konkurēs nākotnē.

Secinājumi

PHH Group piemērs pierāda, ka vietējie e-komercijas uzņēmumi var veiksmīgi konkurēt ar tādiem starptautiskajiem gigantiem kā Amazon, izmantojot savas unikālās priekšrocības. Atslēga ir dziļa vietējā tirgus izpratne, izcila klientu apkalpošana, ātra piegāde un spēja pielāgoties vietējajām vajadzībām un vēlmēm. Uzņēmuma panākumi demonstrē, ka globalizācija nenozīmē vietējo spēlētāju izzušanu.

Lai gan Amazon dominē starptautiskajā e-komercijā ar saviem resursiem un tehnoloģijām, arī reģionālie spēlētāji var atrast savas nišas un veidot spēcīgas pozīcijas, izmantojot vietējās priekšrocības un dziļāku klientu izpratni. PHH Group turpina pierādīt, ka ar pareizu stratēģiju un orientāciju uz klientu vērtībām ir iespējams ne tikai izdzīvot, bet arī attīstīties konkurences pilnā vidē un kļūt par tirgus līderiem savos reģionos.