Auto ziņas: pirmais brauciens ar modernizēto "Alfa Romeo Stelvio"

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

"Alfa Romeo Stelvio" savulaik pierādīja, ka itāliešu automašīnu neatkārtojamo šarmu iespējams pārcelt arī uz SUV klasi. Brauciens ar modernizēto Stelvio atklāj dažādus modeļa uzlabojumus.

2017. gadā debitējušais krosovers, kas nosaukts par godu augstākajai kalnu pārejai Itālijā, īsā laikā kļuva par vispārdotāko Alfa Romeo modeli, taču īstenu modernizāciju tas sagaidīja vien 2023. gadā.

Jauno Stelvio var atpazīt pēc LED matricu lukturiem, kam tagad ir trīs sekcijas un dinamiskie pagriezienu signāli. Lukturu korpusos iestrādāta maza Quadrifoglio sērijas modeļu āboliņa lapa. Tā kā liela daļa piekares un arī pašas automašīnas izgatavota no alumīnija, Stelvio ir vieglāka par salīdzināmas jaudas Porsche Macan vai BMW X3. Kabīne acīmredzami orientēta braukšanai.  Tie, kas iepazīšanos ar jebkuru automašīnu uzsāk kā Tinderī, proti caur viedtālruni, arī var būt mierīgi - Stelvio saprata Car Play un Android Auto vēl tad, kad ekrāniņš bija tikai 8 collas liels. Tagad tā izmērs ir 12,3 collas, un to vada ar jauna dizaina kontrolieri viduskonsolē.

foto: Ekrānuzņēmums
Jauno Stelvio var atpazīt pēc LED matricu lukturiem.
Jauno Stelvio var atpazīt pēc LED matricu lukturiem.

Stelvio Veloce divlitru turbodzinējam ir “tika” 280 zirgspēki, taču samazinātā svara dēļ paātrinājums ir zem 6 sekundēm. Visspilgtāk Alfa Romeo temperaments iet vaļā dinamiskajā režīmā. Ātrumā krosovers nav nepieklājīgi skaļš, jo tam ir arī divslāņu sānstikli. Taču, ja gribas kārtīgi “piesiet dūšu”, jāskatās cita Stelvio virzienā. Stelvio Quadrifoglio slavenā āboliņa lapa skaidri saskatāma uz priekšējā spārna, V6 biturbo dzinējs attīsta 520 ZS, bet caur riteņu diskiem redzami saliktie bremžu diski ar diviem suportiem aizmugurē.
 
100 000 eiro vērtā aparāta kokpits gan nav tik sensacionāls. Te dominē īstas oglekļa šķiedras apdares, bet režīmu pogai ir papildus iedaļa Race. Kad, pieturot grozāmsviru ilgāk nekā nepieciešams, tā aktivizējas, notiek vismaz divas lietas. Amortizatori un pilnpiedziņa pāriet kaujas režīmā, bet panelis aizvilstas kā ziemassvētku eglīte, it kā pilnīgi visas drošības Stelvio drošības sistēmas būtu vienlaicīgi izgājušas no ierindas. Tad Stelvio Quadrifoglio patiesi spēj nobiedēt.

Veloce jauda gan ir teju divreiz mazāka, un kabīne nav uztamborēta no īstas oglekļa sķiedras, bet cuore sportivo gēni ir tie paši - par apmēram 65 000 eiro. Tikpat maksā jaunais Santa Fe, kas neprot gandrīz nenieka no tā, ko prot Alfa Romeo Stelvio.