Latvijas jaunuzņēmumi aicina nebaidīties no vēriena un izvērst biznesu arī ASV
foto: Dāvis Doršs, Valsts prezidenta kanceleja.
Latvijas tirdzniecības misija ASV.
Bizness un ekonomika

Latvijas jaunuzņēmumi aicina nebaidīties no vēriena un izvērst biznesu arī ASV

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Noslēgusies vēsturiski lielākā Latvijas uzņēmēju delegācijas vizīte ASV. Dalībnieku vidū bija arī veiksmīgi Latvijas jaunuzņēmumi, kas atšķirībā no daudziem citiem uzņēmējiem ar panākumiem jau darbojas šajā milzīgajā tirgū. Viņi mēģina iedrošināt citus uzņēmējus paplašināt savu biznesu sķietami tālajā un nesasniedzamajā Amerikā. Izrādās, ka tas var būt pat vieglāk, kā Eiropā. Vizītes laikā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra kopā ar jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferenci "TechChill" organizēja īpašu tīklošanās pasākumu ar Silīcija ielejas investoriem.

"ASV tirdzniecības misijas laikā man bija prieks redzēt kopējos Latvijas centienus bruģēt ceļu ASV virzienā. Un valsts tēlam tas nemaz nenāk par sliktu, ka šādās vizītēs piedalās arī valsts augstākās amatpersonas. ASV investori bija pozitīvi šokēti par Valsts Prezidenta klātbūtni delegācijas sastāvā. Viņiem tas šķiet kaut kas neaizsniedzams - kopā ar savu prezidentu doties kopīgā vizītē, piemēram, uz Eiropu," saka Latvijas jaunuzņēmuma "Giraffe360" vadītājs Mikus Opelts.

Latvijas jaunuzņēmums "Giraffe360" veicina inovācijas nekustamo īpašumu nozarē, vienkāršojot procesu, kurā nekustamo īpašumu profesionāļi spēj uzņemt augstas kvalitātes fotogrāfijas, veidot plānojumus un virtuālās tūres bez laika un izmaksu ierobežojumiem, kas saistīti ar trešo personu pakalpojumu sniedzēju izmantošanu. Šobrīd uzņēmums ir nostabilizējies Eiropā un mēģina sasniegt klientus ASV. "Amerika ir lielākais vienotais tirgus. Mēs apkalpojam uzņēmumus, kas darbojas nekustamā īpašuma nozarē. ASV ir ap trim miljoniem nekustamā īpašuma aģentūru. Eiropā nav neviens tik liels un līdzvērtīgs tirgus. Amerika ir arī Svētais Grāls tehnoloģiju jaunuzņēmumiem, kas tostarp nozīmē par kārtu augstāku uzņēmuma novērtējumu (valuāciju) kā Eiropā," interesi par ASV pamato M. Opelts.

Vēl viens tirdzniecības misijas dalībnieks - jaunuzņēmums "Aerones" - nodarbojas ar vēja turbīnu apkalpošanu, izmantojot robotizētas rokas. Uzņēmuma vadītājs Dainis Krūze interesi par ASV tirgu pamato ar tā lielumu - Amerikā vienas valsts ietvaros ir ļoti daudz vēja turbīnu. "ASV tirgū iekļūt ir daudz vieglāk kā Eiropā, jo amerikāņi ir vairāk orientēti uz biznesu. Ja esi viņiem spējīgs piegādāt vērtību, tad viņi ir atvērti to izmantot. Eiropieši ir atturīgāki un piesardzīgāki," iedrošina D. Krūze.

Līdzīgs viedoklis ir arī jaunuzņēmuma "Trace.Space" dibinātājam Mikum Kramam: "Strādājot pie lielas problēmas ar interesantu risinājumu, cilvēki ASV ir gatavi paklausīties, ko trīs čaļi no Rīgas stāsta. Eiropā nereti sakaramies ar attieksmi, ka tādu risinājumu, kāds ir mūsējais, būs grūti ieviest, tāpēc to nav vērts pat apsvērt. Sanāk, ka ASV nav tikai interesants tirgus - tas ir nepieciešams tirgus."

"Trace.Space" izstrādā prasību pārvaldības rīku sistēminženieriem mašīnbūves un industriālo produktu tirgū. "Silīcija ielejā koncentrējas pasaules labākie inženieri, kas rada globāli apbrīnotus produktus. "Trace.Space" jau gandrīz gadu strādā tieši ar Silīcija ielejas mašīnbūves un autonomās braukšanas uzņēmumiem. Pateicoties šādai sadarbībai, esam radījuši unikālu risinājumu, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību būtiski samazina sarežģītu produktu attīstības izmaksas," sadarbību ar ASV partneriem novērtē M. Krams.

Valainis tikšanās laikā pauda cerību, ka šīs vizītes laikā izdosies piesaistīt investīcijas vismaz viena miljarda eiro apmērā.

Uzņēmēju tīklošanās pasākums par tirdzniecības misiju uz ASV

Otrdien, 10. septembrī, tika aizvadīts uzņēmēju tīklošanās pasākums par tirdzniecības misiju uz ASV.

Latvijas jaunuzņēmumu delegāciju palīdzēja veidot jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferences "TechChill" organizatoru komanda. "Latvijas uzņēmēju ambīcijas, veiksmes un neveiksmes lielā mērā ietekmē to, cik valsts būs konkurētspējīga un kā attīstīsies tās ekonomika. Jau tagad jaunuzņēmumi valsts budžetā nodokļos ik gadu iemaksā vairāk kā 57 miljonus eiro. Jo vairāk mums būs šādu ambiciozu uzņēmumu, kas nebaidīsies no biznesa mērogošanas ārvalstu tirgos, jo pārtikušāka valsts mēs būsim," teic Annija Mežgaile, jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferences "TechChill" vadītāja.