Taksometru arodbiedrība skaidro, kāpēc klientiem pieaug gaidīšanas laiks un brauciena izmaksas
foto: Diāna Lozko/LETA
Situācija Latvijas taksometru nozarē ir bēdīga.
Bizness un ekonomika

Taksometru arodbiedrība skaidro, kāpēc klientiem pieaug gaidīšanas laiks un brauciena izmaksas

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk sūdzas par taksometru pakalpojumiem: paildzinās automašīnas gaidīšana, pieaug brauciena izmaksas. Latvijas Taksometru arodbiedrības valdes loceklis un viens no šī biznesa vectēviem Genādijs Aksenovs "Latvijas radio 4" raidījumā "Doma laukums" pastāstīja, kāpēc tas notiek.

"Situācija nozarē ir bēdīga: diemžēl viss kļūst tikai sliktāk. Pēc maniem aprēķiniem, kopējais taksometru skaits visā Latvijā šobrīd nepārsniedz 800 automašīnas. Rīgā tādu nav vairāk par 500. Bet es atceros tos laikus, kad to bija 3600. Taksi drīzumā varēs iekļaut Sarkanajā grāmatā," sacīja Taksometru arodbiedrības valdes loceklis.

Pēc Aksenova teiktā, šāda situācija izveidojusies tādēļ, ka 99% Latvijas tirgu ieņēma Igaunijas kompānijas "Bolt" un "Forus", vēsta LSM+.

"Tie ir absolūti monopolisti, kuri domā tikai par peļņas gūšanu. Un beigās par visu atbild klients — ar gaidīšanu, cenu."

"Uzņēmums "Bolt" sev ņem 31% no brauciena summas, un rezultātā autovadītāju ienākumi krītas. Ar šādu maksājumu sistēmu arvien vairāk cilvēku pamet šo jomu. "Bolt" ir aizvācis arī visus koeficientus. Iepriekš, kad satiksmes plūsma pilsētā bija blīva, "Bolt" izmantoja koeficientu sistēmu. Tagad tas ir atcelts, un bieži braucieni pa pilsētas centru sevi neattaisno," sacīja Aksenovs.

Pēc Aksenova domām, šobrīd ir gandrīz neiespējami konkurēt ar Igaunijas monopolistiem, un nelielās kompānijas, kas ik pa laikam ienāk tirgū, tiem nopietnu konkurenci nevar sastādīt.