Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: ar ko izceļas Hyundai Ioniq 5 N?

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Hyundai Ioniq 5 N ir satriecošs dizains, divi elektromotori un 650 ZS jauda. Paātrinājums līdz simtam - tikai 3,5 sekundes, cena - 78 900 eiro. Tāds Hyundai vēl nav redzēts, un TV Autoziņas to izmēģina kopā ar "Skandi Motors".

No ārpuses redzams tikai aerodinamisko spoileru un spliteru komplekts, kā arī paplašinātas arkas. Tās maskē palielinātu riteņu atstatumu. N modelī viss, ieskaitot virsbūvi un palīgrāmjus, ir pastiprināts. Amortizatori, piekares sviras, stabilizatori un, protams, bremzes - viss ir citāds nekā Ioniq 5. Lai to visu savaldītu, ar parastu stūri un diviem pedāļiem vien ir par maz. Uz N modeļa stūres atrodamas veselas četras dažādu režīmu pogas. Augšējā kreisā pārslēdz parastos braukšanas režīmus, kamēr otra - sarkanā - aktivizē N Grin Boost funkciju. Viena no divām N pogām zermāk ļauj lēkāt starp paša braucēja saliktajiem regulējumu komplektiem. Vienā no režīmiem pieejams arī sintētisks skaņas celiņš, kas imitē iekšdedzes dzinēja apgriezienus, atduri ierobežotājā un pat “šāvienus” neesošajā izpūtējā. Pilota acu priekšā ir arī motoru un baterijas temperatūra, kuras kontrolei jau atkal veltīta atsevišķa sadaļa. Sporta sēdekļiem ir gan apsilde, gan ventilācija, taču regulēšana ir manuāla. Diemžēl tas neattiecas uz paceles daļu, ko dažkārt gribētos nolaist zemāk.

foto: Ekrānuzņēmums
Ja līdz šim ideja par Hyundai N modeli bez iekšdedzes dzinēja šķita šaubīga, tad Ioniq 5 N pierāda, ka tā nebūt nav.
Ja līdz šim ideja par Hyundai N modeli bez iekšdedzes dzinēja šķita šaubīga, tad Ioniq 5 N pierāda, ka tā nebūt nav.

Nemaz nepārsteidz, ka pats jaudīgākais Ioniq 5 būvēts uz 800 voltu platformas. Taču šoreiz tā nepieciešama nevis lielākai sniedzamībai, bet gan pēc iespējas ātrākai uzlādei. Pēc 20 minūtēm trasē pie attiecīgas jaudas lādētāja Ioniq 5 N bateriju tajās pašās 20 minūtēs var uzlādēt nākamajai sesija trasē. Un - trakais elektromobilis aprīkots ne tikai ar starta palaišanas sistēmu, bet arī īpašu drifta režīmu. Vienlaikus pārsteidz amortizācija, kas nebūt nav ekstrēmi cieta. Treknu punktu izlādes orģijai pieliek virtuālā pārnesumkārba. Ja gribas, tad lāpstiņas zem stūres rekuperācijas vietā šķin ātrumus, kas šķiet gluži kā īsti. Ja līdz šim ideja par Hyundai N modeli bez iekšdedzes dzinēja šķita šaubīga, tad Ioniq 5 N pierāda, ka tā nebūt nav.