Auto ziņas: Cube e-velosipēdi kļuvuši vieglāki un spēj pavilkt pat vieglo automašīnu
TV Autoziņas kopā ar "Fans Prosport" izmēģina "Cube" jaunākos e-velosipēdus, kas aprīkoti ar pēdējās paaudzes "Bosch XS" elektromotoriem. Galvenais ieguvums ir ievērojami samazināts svars.
25 kg smagu e-bike nevar ne uznest pa trepēm, ne lāgā uzkraut uz veloturētāja. Bet šie "Cube" aparāti atkarībā no rāmja un modeļa sver starp 12 un 17 kilogramiem. Bosch E-bike servisa vadītājs Agnis Matisāns: "Jaunā "Bosch SX" sistēma ir kļuvisi uz pusi vieglāka un ar gaitas īpašībām sapludina parasto un e-velo pasauli." Motors sver 2 kilogramus agrāko 3,5 vietā, bet baterija kļuvusi pat divreiz vieglāka - divi kg bijušo 4 vietā.
Tādējādi elektriskais kalnu velosipēds "Cube AMS Hybrid One44 C:62X SLT 400X" ar karbona rāmi un augstākās klases komponentēm sver tikai 16 kilogramus. Izsīkstot baterijas lādiņam, velosipēds vairs nekļūst par smagu balastu. Ja nāksies braukt bez atbalsta, te nevar just to papildus svaru, kas jāved kalnā. Salīdzinājumam - ja ap 1000 eiro vērta alumīnija kalnu velosipēda svars ir ap 14 kg, tad šis ar visu elektromotoru un bateriju sver 16 kg. Tiesa gan, tas arī maksā ap 9000 eiro.
Jaunākā "Bosch" sistēma aprīkota ar 400 vatu gaitas bateriju. Atbalsta režīmā sniedzamība ir 40 līdz 80 km. Tā kā baterija ir iebūvēta rāmī, tā nav apmaināma pret citu. Tālākiem braucieniem pudeles stiprinājuma vietā var pielikt papildus bateriju.
Elektrisku kalnu velosipēdu attīstību stumj pieprasījums no sportistiem, jo sacīkstēs velosipēda svara, snieguma un vadāmības attiecība ir ārkārtīgi svarīga. Lai gan ES likumdošana neļauj e-baikus aprīkot ar elektromotoriem, kas jaudīgāki par 250 vatiem, ar šādu velosipēdu var pat pavilkt vieglo automašīnu!