Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kā desmit gadu laikā Latvijā mainījies elektromobiļu piedāvājums

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Pirms desmit gadiem Latvijā bija arī tikai divas ātrās uzlādes stacijas. Tagad ir ap 600 uzlādes punktu, tāpēc, lai paliktu šodien ceļā ar tukšu bateriju, vēl ir jāpacenšas. Mobilitāti sekmē arī jauno elektromobiļu pieaugusī sniedzamība ar vienu uzlādi.

"Skandi Motors", kam ir 23 gadu pieredze Latvijā šoreiz atskatās uz elektromobiļu tirdzniecības pirmsākumiem. Tie meklējami ap 2013. gadu, kad visā tirgū varēja atrast labi ja četrus elektromobiļu modeļus ar niecīgu sniedzamību. Patlaban tikai "Skandi Motors" piedāvājumā vien ir 8 elektromobiļu modeļi no trim dažādiem ražotājiem.

Elektrauto cena arī ilgstoši bija viens no atturošiem faktoriem tāda auto iegādei. Tagad cenas ir kritušās. Tā piemēram "Hyundai Ioniq" 5 kopā ar līdzfinansējumu privātpersonai Skandi Motorā maksās nedaudz virs 40 000 eiro. "Hyundai Ioniq" 6 pieejams ar 8000 eiro atlaidi, bet "Škoda Enyaq" cena sākas ar 40 000 eiro. "Škoda" automašīnu salona atklāšana Pārdaugavā arī paplašinājusi "Skandi Motors" elektromobiļu piedāvājumu. Vienīgais kā Latvijā vēl pietrūkst, ir valsts atbalsts elektroauto iegādei juridiskām personām.

foto: Ekrānuzņēmums
"Skandi Motors", kam ir 23 gadu pieredze Latvijā šoreiz atskatās uz elektromobiļu tirdzniecības pirmsākumiem.
"Skandi Motors", kam ir 23 gadu pieredze Latvijā šoreiz atskatās uz elektromobiļu tirdzniecības pirmsākumiem.

Uz jautājumu, cik ilgs ir elektromobiļa mūžs, "Skandi Motors" servisa meistars M. Vilkājs teic, ka tie ir 1500 - 2000 uzlādes cikli. Pareizinot ar nobraukumu, iznāk 200 000 līdz pat 400 000 km. Galvenais nenosēdināt bateriju zem 20% un pēc iespējas izmantot lēno jeb maiņstrāvas uzlādi. Tas aizkavēs baterijas degradāciju, kuras kritiskā robeža ir 70% no sākotnējās kapacitātes.