“Bite Latvija” ievieš jaunu telefonkrāpniecības apkarošanas risinājumu - krāpnieku zvani tiks automātiski bloķēti
Lai pasargātu savus klientus no krāpnieciskiem zvaniem, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite Latvija” ieviesis jaunu bezmaksas drošības risinājumu. Turpmāk telefonkrāpnieciskie zvani, kas maskēti par Latvijas numuriem, tiks automātiski bloķēti, tādējādi samazinot iespēju izkrāpt klientu naudu vai privātos datus. Analogs risinājums jau ir ieviests “Bite Lietuva”, un pirmajās divās nedēļās klientiem tika bloķēti vairāk nekā 70 000 krāpnieciskie zvani.
“Bite Latvija” jaunais bezmaksas telefonkrāpniecības apkarošanas risinājums turpmāk ļaus bloķēt zvanus, kas maskēti par Latvijas numuriem: pirmkārt, izsaukumus no Latvijas mobilo un fiksēto tīklu numuriem, kas nav piešķirti lietošanai nevienam operatoram, otrkārt, izsaukumus no “Bite Latvija” mobilā tīkla numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm, bet kas pēc “Bite Latvija” sistēmas datiem neatrodas ārvalstīs, un, treškārt, izsaukumus no Latvijas fiksēto tīklu numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm.
“2023. gadā kopumā fiksēti vairāk nekā 8500 telefonkrāpniecības gadījumu, no kuriem lielāko daļu gadījumu tomēr sanācis pārtvert un novērst. Finanšu krāpnieku noziegumi nav īpatnēji tikai Latvijā – tā ir problēma visā Eiropā, tādēļ arī šis problēmas risinājumam ir jābūt starpvalstu un starpnozaru līmenī, tā nevar būt tikai banku un tiesībsargājošo iestāžu darbinieku aktualitāte. Asociācija augstu novērtē “Bite Latvija” lēmumu proaktīvu risinājumu ieviešanā, tādā veidā pasargājot savus klientus no telefonkrāpnieku aktivitātēm, negaidot nozares uzrauga rīcību šīs problēmas risināšanā. Asociācija jau ilgstoši paudusi aicinājumu uz starpnozaru sadarbību finanšu krāpšanas ierobežošanai. Šī “Bite Latvija” iniciatīva viennozīmīgi samazinās īstenoto krāpniecības gadījumu skaitu un būs kā piemērs starpnozaru ciešai sadarbībai,” stāsta Edgars Pastars, Finanšu nozares asociācijas vecākais juridiskais padomnieks.
Klientiem nekas nav jādara – zvani tiks bloķēti automātiski
Krāpnieciskie zvani tiks bloķēti automātiski un nekādas papildu darbības klientiem nav jāveic. Turpmāk šis risinājums kļūs par klientu tarifu plānā integrēto papildu funkciju, kas ir pieejama katram “Bite Latvija” klientam bez maksas.
“Finanšu nozares asociācijas dati uzrāda augstu telefonkrāpnieku aktivitāti. Kā telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējs, kam rūp klientu drošība, esam pastāvīgi izglītojuši klientus, uzlabojuši mūsu kiberdrošības produktus, klientiem piedāvājot “Antivīruss Pluss” pakalpojumu, kā arī pastāvīgi meklējām jaunus veidus, lai pasargātu mūsu klientus no telefonkrāpniekiem. Mūsu mērķis ir aizsargāt klientus, lai viņi neciestu materiālus vai cita veida zaudējumus. Esam gandarīti par iespēju Latvijā izmēģinājuma režīmā ieviest “Bites grupas” uzņēmuma “Bite Lietuva” izstrādāto un pārbaudīto risinājumu, kas jau ir pārliecinoši apliecinājis savu efektivitāti,” norāda “Bite Latvija” ģenerāldirektors Arunas Mickevicius.
Divās nedēļās bloķēti vairāk nekā 70 000 krāpniecisko zvanu
Gan Lietuvā, gan Latvijā klienti bieži saņem zvanus it kā no policijas vai banku darbiniekiem. Visbiežāk to dara krāpnieki no ārvalstīs ierīkotiem zvanu centriem, izejošā zvana numurus piesedzot ar reāliem, katrā valstī reģistrētiem telefona numuriem. “Krāpnieki ir tik rafinēti, ka atraduši veidus, kā izmantot numurus, kas ir līdzīgi vai pat tādi paši kā policijas iecirkņiem vai banku informatīvajiem numuriem, tādējādi vairojot uzticību,” saka Reinis Pudāns, “Bite Latvija” iekšējās drošības procesu vadītājs.
Daloties ar “Bite Lietuva” pieredzi, Pudāns stāsta, ka jaunais bezmaksas drošības risinājums uzņēmuma tīklā jau pirmajās divās nedēļās bloķēja vairāk nekā 70 000 krāpniecisko zvanu. “Jau šobrīd Lietuvā ir novēroti krāpnieku mēģinājumi apiet jauno risinājumu, tāpēc notiek aktīvs monitorings nepieciešamo uzlabojumu veikšanai,” papildina “Bite Latvija” iekšējās drošības procesu vadītājs.