"Netflix" rādītāji strauji aug: kāpēc investori saglabā piesardzību?
Šā gada sākumā video straumēšanas kompānija “Netflix” ieguva 9,3 miljonus jaunu pakalpojuma lietotāju, daļēji pateicoties kompānijas izaugsmei reklāmas tirgū. Tomēr, investori ir piesardzīgi, ”Netflix” ieviesto izmaiņu dēļ, kuras padarīs uzņēmuma izaugsmes prognožu veikšanu grūtāku.
Uzņēmuma, otrdien izziņotie, performances rādītāji parādīja to, ka “Netflix” turpina augt, pateicoties pagājušā gada izmaiņām “Netflix” abonēšanas politikā. Pirmkārt, apturot iespēju dalīties ar kontu un piedāvājot iespēju iegādāties pakalpojumu par lētāku cenu reizē samazinot reklāmu biežumu. Šī stratēģija “Netflix” pērn palīdzēja iegūt 30 miljonus jaunu lietotāju, kas ir otrais lielākais gada laikā iegūto jauno abonementu skaits, uzņēmuma vēsturē.
“Netflix” jauno lietotāju skaits, šī gada pirmajos trijos mēnešos, ir gandrīz četras reizes lielāks, nekā pagājušajā gadā tajā pašā laika posmā un bija trīsreiz lielāks nekā kompānija bija prognozējusi. Kalifornijā bāzētais pakalpojuma sniedzējs marta beigās sasniedz 270 miljonus lietotāju pasaulē, ieskaitot 83 miljonus pakalpojuma sniedzēja lielākajā tirgū, kas ir ASV un Kanāda. Investori redz “Netflix”, kā neapšaubāmu līderi starp tādām straumēšanas kompānijām, kā “Apple”, “Amazon”, “Walt Disney Co.” un “Warner Bros. Discovery”, kas rezultējies kompānijas akciju vērtības divkāršā pieaugumā, kopš 2022. gada beigām.
Tomēr, “Netflix” ir pārsteidzis investorus ar paziņojumu, ka straumēšanas platforma, sākot ar nākamo gadu, vairs nepiedāvās ceturkšņa apkopojumus par abonentu skaita izmaiņām, lai gan “Netflix” jau 22 gadus regulāri publicēja ceturkšņa statistikas apkopojumus.
Video sanāksmē ar analītikas ekspertiem, “Netflix” vadītājs Gregs Pīterss vēstīja, ka uzņēmuma vadība uzskata, ka uzņēmuma finansiālā izaugsme ir svarīgāka par pakalpojuma ceturkšņa rādītāju publiskošanu. “Mēs uzskatam, ka šī ir labāka pieeja un tā atspoguļo uzņēmuma evolūciju”, stāstīja Pīterss. Kompānija publicēs ikgadējus apkopojumus par lietotāju skaita izmaiņām.
“Šādas izmaiņās rāda, ka “Netflix” cenšas panākt investoru koncentrēšanos uz ilgtermiņa trendiem, nevis īstermiņa rādītājiem, kurus var ietekmēt īslaicīgi faktori, kā piemēram, izmaiņas programmā vai īslaicīgas atteikšanās no “Netflix” pakalpojuma finansiālu apsvērumu dēļ”, vēsta Radžs Venkatesans – Virdžīnijas universitātes biznesa administrēšanas profesors, kurš specializējas video straumēšanas tirgus izpētē.
“Tagad, kad ”Netflix” jau gadu cenšas ierobežot dalīšanos ar kontiem, uzņēmuma menedžments ir apjautis, ka pakalpojuma lietotāju skaita straujo pieaugumu būs grūti saglabāt,” tā izteicās “eMarketer” analītikas eksperts Ross Beness.
“Netflix” lietotāju skaita kāpums ir saistāms ar kompānijas prioritāti audzēt ienākumus. Šis uzsvars licis menedžmentam būt piesardzīgākam naudas atvēlēšanā oriģinālsaturam un par pakalpojuma mēneša abonēšanas maksas celšanu. Šāda pieeja ir palīdzējusi “Netflix” nopelnīt 2,33 miljardus, pēdējā ceturkšņa nogrieznī, kas ir vairāk nekā 79% pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo nogriezni pērn.
Reklāmas ieņēmumi, turpina spēlēt mazu lomu “Netflix” apgrozījumā. "BMO Capital Markets" analītiķis Braiens Pitcs paredz, ka šogad no pakalpojumā straumētajām reklāmām “Netflix” ieņems aptuveni 1,5 miljardus ASV dolāru, reizē paredzot pārliecinošu pieaugumu šajā sektorā. Tāpat, iespēja pieteikties lētākam abonementam, palīdzējusi “Netflix” piesaistīt jaunus lietotājus un noturēt jau esošos. Pitcs gaida, ka šogad par šādu samazinātas maksas pakalpojumu maksās ap 41 miljons ”Netflix” klientu.