Auto un tehnoloģijas
2024. gada 5. marts, 11:37

Auto ziņas: pilnīgi jauns "Volkswagen Tiguan", kas gatavs pārsteigt

Jauns.lv

Pirms gadiem divdesmit svarīgākais "Volkswagen" modelis bija "Golf" vai varbūt "Passat". Tagad pirmajā vietā ir SUVi, tāpēc pirmais brauciens ar jaunā modeļam Tiguan ir svarīgāks kā jebkad. Eiropas kompakto SUV klasē "Tiguan" ir Numur 1. Tas ir ļoti pieprasīts arī Baltijā, tāpēc jaunā modeļa uznācienam cieši seko ne tikai "Volkswagen" dīleri un klienti, bet arī konkurenti.

Jaunā modeļa noapaļotais dizains būtiski atšķiras no otrās paaudzes uzstājīgajiem stūriem. "Tiguan" forma un detaļas atsevišķos rakursos polarizē viedokļus. Taču kā trāpīgi teikts kādā TV seriālā, "viedokļi ir taisnības ienaidnieki un modernās pasaules lāsts." Tieši tāpēc apskatīsim faktus un arī artefaktus, jo izrādās, ka jaunajā Tiguan atradusies vieta arī tādiem - vienā sānstiklā paslēpies tīģeris, otrā iguana, kuri kopā veido Tiguan nosaukumu.

foto: Ekrānuzņēmums
Viens no jaunākajiem Tiguan piedziņas agregātiem ir jaunās paaudzes lādējamais hibrīds.

Tiguan cenu lapā atrodamās sākuma komplektācijas ir bāzes City un "Volkswagen" 30 - gadei Baltijā veltītā Life. Pirmajos testa braucienos Francijā ēdienkartē bija atrodami tikai līdz malām aprīkoti "Tiguan Elegance" un R-Line.

Kopš 2016. gada, kad iznāca otrās paaudzes "Tiguan", arī daudz ūdeņu aiztecējis. Konkurenti uzmācas gan no zemākiem, gan premium segmentiem. Līdz ar to Volkswagen cenšas netaupīt uz materiāliem. Vienlaikus jādomā arī par to, kā iekļauties budžetā un saglabāt Tiguan cenu pievilcīgu. To var panākt ar ekonomiju mazāk uzkrītošās automašīnas vietās.

Kā pirmo izvēlējāmies "Tiguan" ar 1,5 litru e-TSI benzīna dzinēju. No divām iespējamām jaudām R Line piešķirta lielākā - 150 ZS, vienmēr kombinācijā ar priekšpiedziņu un DSG. Braucot uzreiz manāms, ka šī ir citāda automašīna nekā iepriekšējā Tiguan pēdējā modernizācija. Tiguan 15" centrālais ekrāns atrodas pareizajā augstumā un ir pavērsts pret vadītāju. Tas ļoti palīdz. Vēl viena liela ekrāna priekšrocība - arī visas ikonas tajā ir lielas.

Viens no jaunākajiem "Tiguan" piedziņas agregātiem ir jaunās paaudzes lādējamais hibrīds. Balstīta uz tā paša 1,5 litru benzīna dzinēja bāzes, sistēma aprīkota ar divreiz lielāku bateriju nekā agrāk un elektiski spēj veikt līdz 100 km ceļa. Tiguan plug - in hibrīds ir viens no pagaidām nedaudzajiem, ko var lādēt arī no līdzstrāvas spraudņa ar jaudu līdz 50 kW, kas akurāt atbilst e - mobi tīkla jaudai. No divām lādējāmā hibrīda versijām Latvijā varēs iegādāties vājāko ar 204 ZS jaudu. Vienīgajā Life komplektācijā tā maksās 37200 eiro, ieskaitot valsts atbalstu.

193 zirgspēki un 4Motion piedziņa pieejama tikai jaudīgākajam dīzelim. Tā ir grūti pārspējama kombinācija, kas gan diemžēl ir arī visdārgākā. Jaunā "Volkswagen Tiguan" sākuma cena Latvijā ir 31 300 eiro ar vienīgo 1.5 benzīna, un 37 280 eiro - ar 2 litru dīzeļa dzinēju.