Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: "Ssangyong" jaunā dzīve. Izmēģinām krosoveru "KGM Torres"

Auto ziņas

Jauns.lv

Salīdzinoši nesen iepazīstinājām ar jaunu Dienvidkorejas autoražotāju KGM, kas pārņēmis pilnpiedziņas spēkratu firmas "Ssangyong" saistības. Projekta pirmais rezultāts ir "Torres".

Tehniski tas nemaz nav pilnīgi jauns, jo par pamatu izmantota agrāk pazīstamā krosovera "Korando" platforma un tehnika. Taču "Torres" kostīms jau pašūta pie pavisam cita meistara. Visvairāk "Torres" autorus acīmredzami iedvesmojuši "Land Rover" un "Range Rover" ražojumi.

Taču pie tāfeles bijušas piespraustas arī Jeep un vēl citu ikonisku visurgājēju bildes. Pirmais pārsteigums zem motorpārseguma ir divi hidrauliskie pacēlāji parasta bleķa kāta vietā.

Dzinējs atrodas šķērsvirzienā, un tā darba tilpums ir 1,5 litri plus turbopūte - gandrīz kā "VW Tiguan". "Volkswagen" grupā tāda apjoma dzinēju diez vai liktu kopā ar pilnpiedziņu, taču KGM neko nezina par šādu noteikumu.

163 zirgspēku motoram pievienots sešpakāpju automāts un pēc izvēles priekšējo vai visu riteņu piedziņa. Jaunam, nepazīstamam modelim jāpiedāvā kas tāds, kā nav klases smagsvariem. "KGM Torres" gadījumā tā ir plaša standartkomplektācija un palielināti izmēri.

Par to uzskatāmi liecina plašums aizmugurē un prāvais bagāžnieks. Spriežot pēc roktura, tam vajadzētu atvērties uz sāniem, tomēr nē. Vāka mala ir pietiekami augsta, lai neatsistu galvu. Zem dubultās grīdas ir mazais rezerves ritenis, un KGM mums pagādājis pat oriģinālo sniega slotiņu.

Dubļos un sniegā "Torres" sliekšņus sargās pārdomāta izolācija. Tur viss ir tīrs, lai gan mēs jau paspējām izbraukt pa peļķēm. Un, ja jau esam šeit, salīdzināsim ārpusi ar iekšpusi - vai jumts aizmugurē tiešām iet uz augšu vai tā ir tikai dizaina fikcija? Vietas aizmugurē ir daudz, tostarp arī virs galvas. Eksotisku un nepazīstamu marku automašīnām piemīt nepstrīdama priekšrocība - tu nekad nezini, ko no tām gaidīt un kā izskatīsies to iekšpuse.

"Torres" ir milzu stūresrats un veseli trīs ekrāni. Zemākais atbild par klimata vadību. Fizisku pogu gan ir maz, un tas sākumā dara mūs mazliet bažīgus. Tomēr viss atkarīgs no izvietojuma. Bet tagad neizbēgamais jautājums - cik? Sākuma cena pie "Andre Motors" ir 36 990 eiro, taču tas būtu priekšpiedziņas modelis, lai gan jau ar obligāto “automātu”. Pilnpiedziņas automašīna kopā ar papildaprīkojumu maksās nedaudz zem 40 000 eiro. Šajā teritorijā valda daudz pazīstamāki “zvēri”, tostarp "RAV4" un citi. Tātad "KGM Torres" kā safari zebrai “jāspiež” uz eksotiku, bet kā produktam - uz labu aprīkojumu.