Auto ziņas: novērtē pirmo braucienu ar grandiozo KIA elektromobili
Pilnizmēra elektriskie krosoveri ārpus premium segmenta pagaidām ir retums. Ko tādi spēj piedāvāt, atklāj Dienvidkorejas 7 vietīgā bezizmešu auto "KIA EV9" pirmais brauciens Dienvidfrancijā.
Šis sensacionālais spēkrats ir vairāk nekā piecus metrus garš un lepojas ar vairāk nekā 3 metrus garu riteņu bāzi. EV9 ir īsas virsbūves pārkares, kas sola ļoti garu salonu. Stūrainais dizains rada izdevīgas asociācijas te ar "Cadillac", te "Range Rover", te citu marku premium smagsvariem.
Salons ne tikai izmēros, bet arī dizainā jūtami atšķiras no līdz šim lielākā "KIA" elektromobiļa EV6. Bāzes variantā elektromobilim ir tikai viens motors aizmugurē, turpretim 4WD modelim ir pa 200 ZS motoram katrā galā. Boost režīmā šis grandiozais auto transformatoru būdas lielumā ieskrienas līdz 100 km/h 5,3 sekundēs! Gandrīz 100 kWh baterija un 800 voltu darba spriegums nodrošina ne tikai sulīgu enerģijas atdevi, bet arī ātru uzlādi un sniedzamību virs 500 km. Tas jau ir kaut kas.
Ieraugot elektrisku baržu ar "KIA" uzrakstu izjusta vadāmība ir pēdējais, ko no tās sagaidāt. Taču nebūt ne vieglais elektromobilis brauc daudz labāk, nekā tiek prasīts tā potenciāli svarīgākajā tirgū aiz okeāna. "KIA EV9" ir trīs dažādas otrās rindas sēdekļu konfigurācijas. Vienā no tām sēdekļi ir grozāmi kā lielajos minivenos. Citā ievietoti tā sauktie "kapteiņa sēdekļi". Tie arī ir atdalīti un ir izlokāmi īpašā relaksācijas pozīcijā. Nospiežot vienu vienīgu pogu to pašu var paveikt arī ar priekšējiem krēsliem - ir pat kāju atbalsts!
Sešvietīgajam EV9 ir arī speciāla viduskonsole. Tās pagarinājumu uz salona pusi var izmantot pasažieri. Taču, ja nodoms ir braukt septiņiem, vajadzīga EV9 versija ar vienlaidus sēdekli otrajā rindā. Tā kā viduskonsole ir transformējama, temperatūras bloks uzstādīts griestos. "Kia EV9" nav vienlaidu panorāmas jumta - tikai aizmugurējā daļa, savukārt priekšā ir atsevišķa atverama lūka. EV9 bagāžnieka miminālā ietilpība ir 333 litri. Ja nepieciešams vairāk vietas, jānoloka sēdekļi. Pašai pēdējai rindai ir elektriska piedziņa. Pirms gadiem divdesmit neviens nespētu iedomāties, ka "KIA" kādudien varētu maksāt 90 000 eiro un izaicināt šīs pasaules varenos. "KIA" apzināti iet premium virzienā, jo kam gan tur ir 7 gadu garantija un tik labs standartaprīkojums?