Auto ziņas: testē "Audi Q8 e-tron", kas nemaz neizskatās pēc elektromobiļa
Saskaņā ar "Audi" importētāja datiem elektromobilis "e-tron" 2022. bijis visvairāk pārdotais modelis. Šoreiz brauksim ar tā uzlaboto versiju, kas pārdēvēta par "Audi Q8 e-tron". Labā ziņa ir tāda, ka šodien brauksim ar "e-tron Sportback".
Viena no "Audi" elektromobiļa priekšrocībām paradoksālā kārtā ir tā, ka tas nemaz neizskatās pēc elektromobiļa. Atverot motora pārsegu mēs puslīdz varētu sagaidīt, ka tajā būs parasts iekšdedzes dzinējs. Tomēr skatam paveras tikai apjomīga kaste uzlādes kabeļiem. Priekšā ir jaunie digitālie matricu lukturi, kādi agrāk bija pieejami tikai "Audi A8". Tie zīmē attēlus uz sienas un brauktuves.
Digitālās matricu gaismas ir arī aizmugurē, un braucējs var pats izvēlēties dažādus iekāpšanas - izkāpšanas režīmu zīmējumus. Šī gaismas tehnika ir papildaprīkojums - tāpat kā papildus uzlādes pieslēgvieta labajā pusē. "Q8 e-tron" 55 no ātrās uzlādes spēj uzņemt līdz pat 170 kW. Ja papildus uzlādes ligzda ir relatīvi pieejama, nedaudz virs 500 eiro, tad 22kW maiņstrāvas iebūvētais lādētājs 55.ajam e tron maksās gandrīz 1900 eiro. Ar 408 ZS un quattro automašīna ir ātra un ekonomiska.
Pašreizējo patēriņu ap 25 kWh/100 km, kas tāpat nav daudz luksusa krosoveram ar quatrro, var nospiest zem 20 kwh. "E-tron" 50 baterija ir 89 kWh netto, kamēr 55ajam modelim - 106 netto vai pat visi 114 bruto. Pat ar mazāko sniedzamība ir vismaz 400 km. Praktiskā pieredze rāda, ka pat nobraukums virs 500 km Baltijas apstākļos ir realizējams. Tātad ziemā ar šādu "Q8 e-tron" droši varēs nobraukt vismaz 350 km.