Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: ilgstspējīgs transports Daugavpilī - austrumu citadelē pasažierus pārvadā pilnībā elektriski satiksmes autobusi

Jauns.lv

Sabiedriskais transports ir pateicīga vide ātrākai ilgtspējīgu tehnoloģiju ieviešanai. Parasti priekšzīmi šeit rāda galvaspilsēta, taču rādās ka citas valstspilsētas tiecas apsteigt Daugavpils.

Mūsu austrumu citadelē pasažierus pārvadā pilnībā elektriski satiksmes autobusi. Daugavpils pašvaldība izsludinājusi vairākus konkursus, un vairākos uzvarējusi Scania Latvija, kas piegādās autobusus ar saspiestas dabasgāzes (CNG) barošanu, kā arī elektriskus autobusus. Ar šādu "Scania" pilsētas autobusu iepazināmies šajā sižetā. Autobusā ir 29 sēdvietas, 41 stāvvieta, kā arī speciāla vieta ratiņkrēslam cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

foto: Ekrānuzņēmums
Autobusā ir 29 sēdvietas, 41 stāvvieta, kā arī speciāla vieta ratiņkrēslam cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Autobusā ir 29 sēdvietas, 41 stāvvieta, kā arī speciāla vieta ratiņkrēslam cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

"Scania" autobusi apgādāti ar mūsdienīgām viedierīcēm. Tā piemēram, visas durvis aprīkotas ar sensoriem, kas uzskaita pasažieru plūsmu. Nobraukums ar vienu uzlādi ir 200 km, bet tas var mainīties atkarībā no laikapstākļiem. Autobusa uzlādes notiks naktī. Pieslēdzot to pie lādētāja pēc maiņas, uzlādei pietiek ar 4 - 5 stundām. Uzlādes infrastruktūra izveidota tieši autobusu parkā, tāpēc nav atkarīga no publiskā uzlādes tīkla. Līguma ietvaros paredzēta vadītāju apmācība divās kārtās, ko nodrošina "Scania Latvia". Tiks nodrošināta arī ekonomiskas braukšanas apmācība. Lai gan elektrisks autobuss ir dārgāks par dīzeļa vai dabasgāzes modeli, ilgtermiņā tas ir ieguvums, jo bezizmešu un ilgtspējas projekti tiek plaši līdzfinansēti. Līdztekus 20 autobusiem, kas darbojas ar saspiestu dabasgāzi, Daugavpils saņems vēl piecus elektriskos autobusus. Sākotnēji tos nolemts ekspluatēt testa režīmā, lai piemeklētu optimālus maršrutus.