Noskaidrota galvenā lieta, pēc kuras latvieši izvēlas jaunu televizoru
Auto un tehnoloģijas

Noskaidrota galvenā lieta, pēc kuras latvieši izvēlas jaunu televizoru

Reklāmas projekts

Baltijā veiktajā televizoru lietotāju aptaujā noskaidrots, ka izvēloties jaunu televizoru, patērētāji lielu uzmanību pievērš ne tikai ekrāna izmēram, cenai un kvalitātei, bet arī dažādiem bonusiem. Latvijas iedzīvotājiem svarīgs kritērijs jauna televizora iegādē ir piemērojamā atlaide (78%), papildu aksesuāri (51%), kā piemēram, skaņas josla, sienas stiprinājums vai statīvs, un pagarinātā garantija (47%).

Galvenais kritērijs, pēc kura latvieši lielākoties izvēlas jaunu televizoru savam mājoklim, ir ekrāna izmērs (43%) un lielu lomu spēlē arī televizora cena, ko par svarīgāko kritēriju uzskata 35% aptaujāto televizoru lietotāju Latvijā. Turpretī Igaunijā un Lietuvā kā galvenais kritērijs televizora izvēlē ir tā cena, un tikai pēc tam seko ekrāna izmērs un preces kvalitāte.

Papildu cenai un ekrāna izmēram, Latvijas iedzīvotājiem televizora izvēlē nozīmīga ir arī tā kopējā kvalitāte (33%) un attēla kvalitāte (21%). Savukārt Lietuvā attēla kvalitātei uzmanību pievērš tikai 8% lietotāju, Igaunijā – 16%. Attēlā kvalitātes ziņā starp klasiskajiem LED un OLED televizoriem izceļas jaunie Samsung OLED televizori. No ierastajiem OLED, tie atšķiras ar Quantum Dot tehnoloģiju, kas nodrošina spilgtāku ekrānu un precīzākas krāsas, kas ir piesātinātas jebkurā spilgtuma līmenī.

“Veiktās aptaujas dati lielā mērā sakrīt ar patērētāju paradumiem, kurus iespējams novērot veikalā. Jā, lielai daļai patērētāju viens no galvenajiem faktoriem joprojām ir cena, taču tas strauji mainās – cilvēki pievērš arvien lielāku uzmanību preces kopējai kvalitātei, attēla izšķirtspējai, jaunākajām ekrāna tehnoloģijām, kā arī ekrāna izmēram. Patērētāji skatās kopsakarību starp cenu un kvalitāti, domā ilgtermiņā un izdara ilgtspējīgākas izvēles,” norāda "Samsung" produktu speciālists Eduards Krumovics.

Par ilgtspējīgām izvēlēm liecina arī fakts, ka teju puse respondentu Latvijā jeb 47% atzina, ka svarīgs bonuss, kuram tiek pievērsta uzmanība, ir arī ierīces garantijas ilgums. “Kā ierīce var man kalpot pēc iespējas ilgāk, nodrošinot kvalitāti? Tas ir viens no jautājumiem, kuru visbiežāk uzdod pircēji. Tas priecē, jo redzam, ka patērētāji novērtē kvalitāti, servisu, garantiju un šo kritēriju dēļ ir gatavi ieguldīt, iegādājoties televizoru,” stāsta E. Krumovics.

Televizoru lietotāji Latvijā atzīst, ka ierīci lieto ne tikai, lai skatītos televīzijas pārraides (85%), bet arī lai skatītos straumēšanas servisu saturu (40%), pārlūkotu viedtālruņa saturu televizorā, izmantotu televizoru kā monitoru (11%) vai spēlētu video spēles (9%).

Tiešsaistes aptauju veica Samsung Electronics Baltics 2022.gada jūlijā sadarbībā ar mediju aģentūru Starcom. Aptaujā Latvijā piedalījās 300 respondentu.

Uzzini vairāk par Samsung OLED www.samsung.lv