Savstarpēji efektīvas SEO sadarbības priekšnosacījumi
Beidzot esam piedzīvojuši laikmetu, kurā lielākā daļa uzņēmēju apzinās digitālā mārketinga lomu sava biznesa popularizēšanā. SEO uzskatāms par vienu no spēcīgākajiem kanāliem, ar kura palīdzību sekmēt uzņēmuma mājaslapas apmeklējumu, atslēgvārdu pozīciju, iesaistes rādītāju un pirkumu skaita izaugsmi ne tikai e-komercijas lapām, bet arī pakalpojumu sniedzējiem.
Šajā rakstā esam apkopojuši būtiskākos aspektus, kas jāņem vērā par SEO pakalpojumu pirms sadarbības uzsākšanas, lai tā būtu savstarpēji izdevusies gan klientam, gan aģentūrai.
Ko ietver SEO pakalpojums
Šī pakalpojuma specifika paredz virkni darbību, kas saistītas gan ar mājaslapas tehnisko stāvokli, gan iekšējo saturu, kā arī ārējo optimizāciju un datu monitorēšanu. Nenoliedzami, katra pakalpojumu sniedzēja “rokraksts” var būt atšķirīgs, taču svarīgi atcerēties, ka teju ikvienas lapas optimizācijā paredzami fundamentāli svarīgi etapi, bez kuriem rezultātu izaugsme nav iedomājama. Zemāk esam uzskaitījuši būtiskākās aktivitātes, ko ietver SEO pakalpojums:
1. Atslēgvārdu izpēte un mapping jeb atslēgvārdu strukturēšana pa mājaslapas sadaļām. Šīs aktivitātes ietvaros mērķis ir iegūt datus par attiecīgās nišas atslēgvārdu ikmēneša meklēšanas biežumu, identificēt stratēģiski nozīmīgākos meklējumus un saprast, kurai no mājaslapas sadaļām šie atslēgvārdi ir piederīgi.
2. Tehniskais SEO audits – nepieciešams, lai apkopotu visus problēmpunktus, kas skar lapas uzbūvi, kodu, saturu, backlink profilu u.tml. Tas kalpo kā darba uzdevumu liste klienta lapas izstrādātājiem par veicamajām izmaiņām, kuras būs nepieciešams ieviest.
3. Iekšējais lapas saturs – meta tagi, landing lapas, biežāk uzdotie jautājumi, bloga sadaļa, produktu apraksti.
4. Ārējā SEO optimizācija – mediju izpēte, reklāmrakstu saturs, saišu veidošana, profilu izveide uzņēmumu katalogos u.c.
5. Atskaites un monitorings – atslēgvārdu pozīciju pārskati, organiskā apmeklējuma izaugsmes rādītāju analīze un datu apkopojumi no tādiem datu avotiem kā Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs u.c.
Ko svarīgi zināt klientam pirms sadarbības uzsākšanas
Pirms SEO aģentūras piesaistes nepieciešama vismaz virspusēja izpratne par mehāniku, kā šīs aktivitātes ietekmē rezultātus. Bieži problēmas rada nesasniedzamas ekspektācijas par sasniedzamajiem mērķiem. Piemēram, pēc 3 sadarbības mēnešiem, kuru ietvaros veikti priekšizpētes darbi un uzsākta iekšējā optimizācija, klients sagaida, ka viņu nišas atslēgvārdi atradīsies TOP3 pozīcijās. Svarīgi ņemt vērā, ka noteicošs izaugsmes faktors būs nozares konkurence un saistīto atslēgvārdu meklējumu biežums – jo konkurējošāka niša, jo augstāks meklējumu biežums. Līdz ar to arī “cīņa” par TOP pozīcijām būs ievērojami izaicinošāka un mērķu sasniegšanai var būt nepieciešams ilgāks laika periods.
Tāpat arī izplatīts klupšanas akmens ir gadījumos, kad klientam nav iespējas ieviest tehniskajā auditā identificētos punktus. Tāpēc jau sadarbības sākumfāzē ir jāparedz, ka būs nepieciešams web izstrādātājs, kuram šādus uzdevumus uzticēt.
Turklāt nereti rezultātu svārstības var ietekmēt arī ar pašu SEO aģentūras darbu nesaistīti aspekti, piemēram Google algoritmu izmaiņas. Rezumējot – mājaslapas optimizācijas procesā klientam ir jāapbruņojas ar pacietību un jāpatur prātā, ka mērķu sasniegšana var prasīt vairāk laika nekā, piemēram, darbojoties ar Google Ads.
SEO pakalpojuma cenu veidojošie faktori
Izmaksu diapazons par šo pakalpojumu ir ļoti plašs – sākot no pāris simtiem līdz vairākiem tūkstošiem EUR mēnesī atkarībā no pieejamā budžeta, aktivitāšu intensitātes un konkurences attiecīgajā nozarē. Zemāk uzskaitīti aspekti, kas tiešā veidā nosaka pakalpojuma cenu:
1. Satura vienības – cik daudz satura un kādā apjomā būs nepieciešams veidot. Satura izstrāde paredz autoru piesaisti projektam, kuras ietvaros norēķini tiek plānoti ar fiksētu likmi par vārdu un gala summa veidojas atkarībā no kopējā vārdu skaita tekstā.
2. Speciālista likme – SEO speciālists plāno aktivitātes, atlasa atslēgvārdus, pārbauda satura atbilstību vadlīnijām, sagatavo atskaites un sagatavo rekomendācijas turpmākajam optimizācijas periodam.
3. Izvietojumi – gandrīz katras lapas optimizācijas ietvaros nepieciešamas ārējās SEO aktivitātes un galvenokārt tas paredz reklāmrakstu publikācijas medijos. Katram medijam ir noteiktas cenas par maksas satura publicēšanu. Šeit, protams, saskatāma loģiska korelācija – jo lielāks medijs ar augstākiem domēna rādītājiem un apmeklējumu, jo augstāka maksa par izvietojumu. Lielākajā daļā gadījumu atdeve no publikācijām lielajos medijos ir ievērojami labāka nekā no forumiem, reģionālajiem izdevumiem un citiem apšaubāmas kvalitātes un atbilstības resursiem.
4. Rīki – tā ir neatņemama sastāvdaļa rezultātu mērīšanā un SEO ikdienas darbā. Licencēti un profesionāli instrumenti ļauj iegūt precīzākus datus un atvieglo stratēģijas izveidi.
Ko sagaidīt no SEO aģentūras
Pirms sava nākotnes īstā sadarbības partnera izvēles svarīgi iepazīties ar visu pieejamo informāciju par šo pakalpojuma sniedzēju. Lieti noder pārbaudīt uzņēmuma finanšu datus, klientu portfolio un atsauksmes, kā arī izdarīt secinājumus par darba ētiku jau pirmajā saskarsmes brīdī, piemēram, piedāvājuma prezentācijā. Zemāk uzskaitīti daži punkti, pēc kuriem novērtēt SEO sadarbības kvalitāti un pakalpojuma sniedzēja atbilstību:
1. Reakcijas ātrums – cik ilgu laiku klientam jāpavada, lai saņemtu atbildes no speciālista par interesējošajiem jautājumiem;
2. Klientu portfelis – ar kādiem uzņēmumiem SEO aģentūra darbojas;
3. Līdzīgās nozares – vai aģentūrai ir bijusi pieredze ar līdzīgu nišu mājaslapu optimizāciju;
4. Prestižs – cik populāra ir aģentūra un kāda ir par to pieejamā informācija publiskajā telpā, nominācijas, apbalvojumi, dalība pasākumos;
5. Speciālistu kompetence – darba stāžs, pieredze, iniciatīva un spēja risināt problēmsituācijas;
6. Resursi – kādi ir aģentūras rīcībā esošie autoru resursi, mediju sadarbības, web izstrādes partneri u.tml.;
7. Dati – atskaišu kvalitāte un jēgpilna rezultātu interpretēšana ir būtisks aspekts, izvēloties savu biznesa SEO partneri.
Aktīva iesaiste ne tikai no aģentūras, bet arī no klienta puses
Bieži SEO pakalpojumi iestrēgst saskaņošanas fāzē vai trešo pušu atbildības dēļ, piemēram, web izstrādātājs apgalvo, ka nevar ieviest auditā norādītās izmaiņas. Abpusēji izdevušās sadarbības priekšnosacījumi paredz aktīvu iesaisti ne tikai no SEO speciālista puses, bet arī no klienta. Visizplatītākais moments, kad darbi mēdz sabremzēties ir satura saskaņošana – klientam tiek iesniegts ikmēneša satura vienību apjoms un tiek kavēta tā izskatīšana. Līdz ar to speciālists nevar turpināt tālākos darbus un attiecīgajā periodā nospraustie mērķi vairs netiek realizēti.
Lai nodrošinātu saturu, kas ne tikai atbilst SEO vadlīnijām, bet arī ir pielāgots klienta uzņēmuma pamatvērtībām un stilistikai (tone of voice), ļoti palīdz aktīva iesaiste no klienta puses, daloties ar produktu prioritātēm, kampaņu plāniem citos kanālos, biznesam stratēģiski nozīmīgākajiem produktiem vai pakalpojumiem u.tml. Otra galējība var būt pārspīlēta mikromenedžēšana, kad klients cenšas pārraudzīt katru sīkāko darbību, neieklausās speciālista rekomendācijās attiecībā uz optimizējamajām atslēgvārdu grupām vai stratēģiju kopumā. Tādos gadījumos kopsaucēju atrast ir ievērojami grūtāk.
Efektīvas SEO sadarbības pamatā ir abpusēja izpratne par pakalpojuma un biznesa specifiku, kā arī vienots redzējums par sasniedzamajiem mērķiem – klientam ir jāsaprot, kas sastāda ikmēneša mājaslapas optimizācijas izmaksas un ar kādiem paņēmieniem tiks sasniegti kopīgi nospraustie SEO mērķi. Par izmantotajām SEO metodēm aģentūra klientu vienmēr informē, neatkarīgi no sadarbības fāzes ilguma vai specifikas.
Ja arī Tavs uzņēmums ir SEO partnera meklējumos, iepazīsties ar Infinitum Agency klientu veiksmes stāstiem un komandu.