Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: vai elektromobiļiem patiešām nepatīk ziema?

Jauns.lv

Viens no aizspriedumiem par elektromobiļiem vēsta, ka tiem nepatīk ziema. Vai tiešām tā ir? Lai pārbaudītu, vai vecais priekšstats par ziemu un bezizmešu auto ir spēkā, TV Autoziņu salīdzinošajā testā tiekas astoņi dažādu klašu elektromobiļi: "Mercedes" - "Benz EQS", "Volkswagen ID Buzz", "Renault Megane E-Tech", "Nissan Ariya", "Subaru Solterra", "Peugeot e-2008", "Volvo XC40 Recharge Twin" un "KIA EV6" cenu diapazonā no 38 500 līdz pat 117 000 eiro. To sniedzamība ar vienu uzlādi atšķiras pat divas reizes un vairāk, jo salīdzinājuma nolūkos Autoziņu testā piedalās arī "Tesla Model 3".

Amerikāņu elektromobilis nāk no koplietošanas platformas "OX Drive" autoparka, un uzņēmuma līdzīpašniece Egija Gailuma ir arī šī apjomīgā eksperimenta dalībniece. Viņai piebiedrojas pazīstamās grupas "Musiqq" solists Emīls Balceris, kurš pagaidām vēl nebrauc ar elektromobili, taču nopietni apsver tāda izvēli nākotnē. Ceļā no Rīgas uz Alūksni un atpakaļ elektromobiļus vada gan raidījuma veidotāji, gan neatkarīgo ekspertu grupa.

foto: Ekrānuzņēmums
 Viens no aizspriedumiem par elektromobiļiem vēsta, ka tiem nepatīk ziema.
Viens no aizspriedumiem par elektromobiļiem vēsta, ka tiem nepatīk ziema.

Tai jāsastopas ar gaidītiem un negaidītiem izaicinājumiem. Kāds elektromobilis "domā", ka no Rīgas līdz Siguldai ir 120, nevis 60 km, cits "izsit korķus" visā ciemā un tiek līdz galamērķim pēdējiem spēkiem. Arī tik liela elektroauto parka vienlaicīga uzlāde izrādās uzdevums, ko spēj veikt tikai milzu dīzeļģenerators. Dragreiss un veiklības braucieni ledus klātā lidlaukā izgaismo dažādu elektromobiļu piedziņas priekšrocības un trūkumus, jo ziemā jauda ne vienmēr ir svarīgākā - elektromobiļus vēl vajag arī apturēt, bet pārsvarā tie ir smagi.
Labā ziņa, ka Alūksnē un pēc tam atpakaļ galvaspilsētā nokļuva visi, taču kā un cik ilgā laikā - tas jau ir cits jautājums, uz kuru atbildes sniegs šis aizraujošais brauciens.