"Pasažieru vilcienam" sāk trūkt 6 vagonu elektrovilcienu sastāvi, tāpēc reisi var būt ļoti piepildīti
foto: Satiksmes ministrija
Šodien Rīgā no “Škodas” rūpnīcas ieradās divi vagoni no piektā elektrovilciena.
Bizness un ekonomika

"Pasažieru vilcienam" sāk trūkt 6 vagonu elektrovilcienu sastāvi, tāpēc reisi var būt ļoti piepildīti

Jauns.lv

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits šodien, 2. decembrī, Vagonu parkā tikās ar “Pasažiera vilciena” vadību, lai pārrunātu jautājumus, kas saistīti ar jauno elektrovilcienu piegādi no Čehijas un elektrovilcienu testēšanu un sertificēšanu, lai vilcienus pēc iespējas ātrāk varētu izmantot pasažieru satiksmē.

“Esošie elektrovilcieni, kas projektēti un ražoti bijušās Padomju Savienības republikās, un to ekspluatācijas ilgums pārsniedz 30 gadu, ar pēdējiem spēkiem gaida savus pēctečus, līdz ar to jaunie elektrovilcieni satiksmē nepieciešami pēc iespējas ātrāk,” uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentē jaunā elektrovilciena pirmo sastāvu

Trešdien, 7. septembrī, Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentēts "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotā elektrovilciena pirmais sastāvs.

Šodien Rīgā no “Škodas” rūpnīcas ieradās divi vagoni no piektā elektrovilciena. Četri “Škodas” elektrovilcieni Rīgā jau ir pilnā sastāvā. Trīs no tiem tiek testēti Aizkraukles dzelzceļa līnijā, divi tukši, trešais piepildīts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru (436 sēdvietas, 454 stāvvietas), lai varētu testēt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Ceturtajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi. Vēl viens elektrovilciens tiek izmantots testos Čehijā.

Pirmais no jaunajiem elektrovilcieniem nogādāts Latvijā

30. jūnija rītā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem jaunā elektrovilciena vagoniem. Tie ar divām apsargātām kravas automašīnām ...

Pēc piegādāto vilcienu iestatīšanas darbiem notiks elektrovilcienu sertifikācijas testi. “Pasažieru vilciens” pieņems vilcienus tikai pēc tam, kad tie būs sertificēti atbilstoši Eiropas Savienības normatīvo dokumentu prasībām, kas apliecina elektrovilcienu drošu izmantošanu pasažieru pārvadājumos, un nodoti ekspluatācijā.

Visvecākais satiksmē esošais elektrovilciens ir ražots 1966. gadā. Pašreiz “Pasažieru vilcienam” sāk trūkt 6 vagonu elektrovilcienu sastāvi, jo tiem ir nepieciešams neplānots remonts. Tādēļ reizēm 6 vagonu sastāvu vietā reisi tiek izpildīti ar 4 vagonu sastāviem. Pieprasītākajās diennakts stundās šie vilcieni var būt ļoti piepildīti.