Masks ķildojas ar "Apple" par "Twitter" reklāmām
foto: Rafael Henrique / SOPA Images/Si/ Vida Press
Bizness un ekonomika

Masks ķildojas ar "Apple" par "Twitter" reklāmām

Jauns.lv

Miljardieris un "Twitter" jaunais īpašnieks Īlons Masks ir teicis, ka "Apple" ir apturējis lielāko daļu savas reklāmas "Twitter" un apsūdzējis uzņēmumu par draudiem noņemt platformu no sava lietotņu veikala, vēsta BBC.

Daudzi uzņēmumi apturējuši tēriņus vietnē "Twitter", jo ir bažas par Maska satura moderēšanas plāniem vietnei. 

Masks sacīja, ka "Twitter" ir piedzīvojis "milzīgu" ieņēmumu kritumu, vainojot aktīvistus spiediena izdarīšanā uz reklāmdevējiem. 

Pirmdien publicētajā tvītā miljardieris apsūdzēja "Apple" "cenzūrā" un kritizēja tās politiku, tostarp maksu, ko tā iekasē par pirkumiem, kas veikti lietotņu veikalā.

"Apple pārsvarā ir pārtraucis reklamēšanu "Twitter". Vai viņi ienīst vārda brīvību Amerikā?" vaicā Masks. 

Maks tviterī vērsās tieši pie "Apple" izpilddirektora, jautājot: "Kas šeit notiek @tim_cook?" 

Sociālo mediju platformas īpašnieks arī apgalvoja, ka "Apple" ir draudējis aizturēt Twitter savā lietotņu veikalā, taču nepateica, kāpēc. 

Masks, kurš pagājušajā mēnesī iegādājās "Twitter" par 44 miljardiem dolāru, ir pakļauts spiedienam, jo ​​daži uzņēmumi aptur savus tēriņus mikrobloģošanas vietnē.

Viņš ir teicis, ka cer nopelnīt naudu, pārvēršot "Twitter" verifikāciju par maksas abonēšanas pakalpojumu, taču pašlaik lielākā daļa vietnes ieņēmumu nāk no reklāmas.

Laikraksts "Washington Post" ziņoja, ka "Apple" bija lielākais reklāmdevējs "Twitter", 2022. gada pirmajā ceturksnī iztērējot 48 miljonus dolāru reklāmām sociālajā tīklā. Uzņēmumi, tostarp "Cheerios" ražotājs "General Mills" un "Volkswagen", ir starp uzņēmumiem, kas pēdējo nedēļu laikā ir apturējuši savus tēriņus "Twitter".

Uzraudzības vietne "Media Matters" pagājušajā nedēļā ziņoja, ka puse no "Twitter" populārākajiem reklāmdevējiem ir izņēmuši savu reklāmu no "Twitter" pēc bažām par to, kurā virzienā dodas mikroblogošanas vietne.

Saskaņā ar ASV tehnoloģiju vietni "The Verge", "Apple" mediju aģentūra "Omnicom" ieteica  Silīcija ielejas milzim apturēt reklāmu, raizējoties par Apple "zīmola drošību".