Auto ziņas: kā saudzēt elektromobili? Eksperta padoms
Braukt ar elektromobili ir pagalam vienkārši - nospied pogu un ir. Dažos nevajag pat to. Lai elektromobilis attaisnotu uz to liktās cerības, der zināt pāris knifus, kādi allaž ir kabatā Skandi Motors elektromobiļu ekspertam Vilnim Debesniekam.
Pretēji izplatītajam uzskatam ka elektromobili vajag palādēt pie pirmās iespējas, Vilnis iesaka no tā izvairīties. Lādēt pēc iespējas retāk, bet nenovilkt līdz brīdim, kad atlikums baterijā ir zem 20%. Un pats par sevi saprotams, iespēju robežās izvairīties no ātrās jeb līdzstrāvas uzlādes, aizstājot to ar maiņstrāvas kasti
jeb Wallbox.
Ārpus pilsētas elektroautomobilis ir daudz "rijīgāks" tāpēc optimālais ātrums būs 80-90 km/h. Jūs neticēsit, cik ļoti elektromobiļa patēriņu spēj palielināt ātruma kāpināšana par nieka 10 km/h uz šosejas.
Kas attiecas uz pašu patēriņu, Viļna Debesnieka ieskatā 15 kWh uz 100 km mūsdienu pasažieru elektromobilim ir labs patēriņš, ko var sasniegt pat ar tik lielu elektromobili kā Hyundai Ioniq 5 vai KIA EV6. Turpretim 30 kWh uz simtu ir jau stipri par daudz. Bez tam, pirmie elektromobiļi ar dievu uz pusēm spēja vest tikai mūs pašus, turklāt ne sevišķi tālu. Jaunākie ir krietni praktiskāki, kas spēj aiz sevis vilkt piekabi. Turklāt tas ir pilnībā legāli un neietekmē baterijas garantijas termiņu.