Auto un tehnoloģijas
2022. gada 2. jūnijs, 10:17

Auto ziņas: tādu KIA vēl nebūsit redzējuši. Izmēģinām elektromobili KIA EV6

Auto ziņas

Jauns.lv

Eiropas Gada auto 2022, Best of The Best Red Dot dizaina balvas ieguvējs, Top Gear Gada krosovers un vēl daudzu citu godalgu laureāts - tas viss ir viens automašīnas modelis, elektromobilis Kia EV6. Tagad neparastā Kia pieejama arī Latvijā, un mēs raudzīsim noskaidrot, kāda tā īsti ir.

“Pirmo reizi sastopot KIA EV6, pārsteigumu netrūkst. Pirmkārt, tas ir liels. To pat grūti aptvert. Paskatieties uz tām durvīm un riteņu bāzi. Skaidrs, jau uz kādas platformas tas taisīts, bet tik un tā. Priekšpuse ir īsa, un sola labu vadāmību un plašu salonu. Aizmugure ir Kia meistarstiķis. Lai ko jūs iedomātos, tas nav sportsedans vai limuzīns, tas ir krosovers,” stāsta Normunds Avotiņš

EV6 ražots uz pilnīgi jaunas platformas, kas radīta īpaši elektromobiļiem, tāpēc nav pieejams citādi, kā ar bateriju grīdā. EV6 ir pirmais elektromobilis nākotnes modeļu sērijā, kurai Kia rezervējusi visus nosaukumus no EV1 līdz pat EV9.

“Nav pat jāizliekas, ka visu to redzu pirmo reizi, jo tā arī ir. Stūre ir interesantas formas, ar izstieptu vidu. Starta poga arī ir. Virziena kloķa vietā ir ripa. Jaunā klimata sistēmu ar vienu vadības bloku klimatam un radio. Viengabala ekrāns ar divām daļām, ļoti laba kamera, tas būs svarīgi pilsētā ar tik lielu mašīnu. Vēl man patīk, ka te ir tādi kā Alcantara sēdekļi. Oriģinalitāti paspilgtina viduskonsole kā tādā kosmosa kuģī.”

Arī šī elektromobiļa vadīšana ir pilnībā jauna pieredze.

“Šitādu Kia vēl nebūsti redzējuši! Garš, plats, liels, elektrisks, 300 ZS, pilnpiedziņa!”

Paātrinājums līdz "simtam" ir tikai 5,2 sekundes. Pilsētā EV6 šķiet ļoti dinamisks saviem izmēriem it kā neko nesvērtu. Uz šosejas ātrumu jūt vairāk.

“Ātrums ir subjektīva lieta. Tā jau šķiet, ka baigi joņojam, bet head up rāda, ka tikai drusku virs 100 km/h esam uzkāpuši.”

Iespējamā sniedzamība šim EV6 variantam ir 484 km. Tas atkarīgs no jaudas.

“KIA EV6 var būt gan viens, gan divi motori. Atkarībā no tā mainās temperaments un cena.”

Labi, ka vienmotora variantā EV6 paliek aizmugurējā piedziņa, citādi pazustu limuzīskā uzvedība.

“Jo vairāk laika pavadāt EV6, jo biežāk aizdomājaties, kas tas nav tikai automobilis. Brīžiem šķiet, ka atrodaties kādā lidaparātā vai kuterī. Aizmugurē ir daudz vietas un atzveltni var kārtīgi atgāzt. Bet vienlaikus grīda ir ļoti augstu un tāpēc jāsēž uzrautiem ceļgaliem.”

Zemie sēdekļi īsti neiet kopā ar apgalvojumu par Kia EV6 krosovera dabu, taču mūsdienās automobiļu klases ir grūti noškiramas.

“Vispār rodas sajūta, ka Kia pamazām bīda mūs uz domu, ka EV6 ir kaut kas ekskluzīvs, vismaz Kia mērogā. Tā jau arī ir. Te ir tikai lielā baterija, 77 kWh, tātad sniedzamība ir stabili virs 300, drīzāk jau pie 400 km. Dinamika pati par sevi un viss pārējais jau arī....un tad taču EV6 vēl būs šis - Kia atbilde Porsche Taycan ar gandrīz 600 zirgspēkiem, 800 voltu sistēmu un satriecošu paātrinājumu. Un te pamazām rodas jautājums, cik tas viss maksā? Mašīna, ar ko mēs braucam, maksā 65 000. Tas ir 10 000 vairāk nekā Kia Stinger ar pilnpiedziņu un trako 3,3 litru turbomotoru. Un tad kāds vēl ņaudēs, ka Stinger ir dārgs?!?”

No Wallbox EV6 lādējas aptuveni 7,5 stundas, no e mobi 50 kW lādētāja nedaudz vairāk par stundu. Kia aprīkojis elektromobili ar adapteru, kas ļauj uzlādēt no tā baterijas arī ko citu.

Verdikts

No vienas puses es īsti nesaprotu vispasaules aizrautību ar Kia EV6, jo manuprāt Kia ir vienkārši uztaisījis lielu elektromobili ar oriģinālu dizainu. Bet varbūt tieši dizains arī nosaka EV6 statusu arvien pieaugošajā elektromobiļu piedāvājumā?