foto: Evija Trifanova/LETA
Linkaits: pakalpojumam dzelzceļa nozarē jābūt mūsdienīgam un nākamie attīstības soļi jāplāno jau pašlaik
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Bizness un ekonomika
2022. gada 21. maijs, 20:36

Linkaits: pakalpojumam dzelzceļa nozarē jābūt mūsdienīgam un nākamie attīstības soļi jāplāno jau pašlaik

Jauns.lv / LETA

Pakalpojumam dzelzceļa nozarē jābūt mūsdienīgam un nākamie attīstības soļi jāplāno jau pašlaik, šodien, atklājot Latvijas Dzelzceļnieku biedrības kongresu, teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).

Kā informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece, viņš uzsvēra, ka dzelzceļa nozarē galvenais ir cilvēki - gan darbinieki, gan klienti un ikdienas lietotāji. "Pēdējos trīs gados, plānojot pārmaiņas dzelzceļa sistēmā, esmu uzsvēris, ka svarīgi nodrošināt ērtu un mūsdienu prasībām atbilstošu dzelzceļa pakalpojumu gan pasažieriem, gan kravu nosūtītājiem un saņēmējiem," teica ministrs.

Viņš norādīja, ka dzelzceļš Latvijā tiek attīstīts kā sabiedriskā transporta mugurkauls, tas esot videi draudzīgs transporta veids - tostarp kravu pārvadājumiem.

Linkaits pastāstīja, ka pozitīvas pārmaiņas dzelzceļā notiek, un drīzumā tās varēsim redzēt dzīvē. "Sagaidīsim Latvijā jaunos elektrovilcienus, ir uzsākts dzelzceļa staciju modernizācijas projekts, kas paredz paaugstinātu peronu izbūvi. Notiek darbs pie mūsdienīgu savienojumu izveides dzelzceļa stacijām ar pilsētas infrastruktūru. Šogad būs pieejama vienotā biļete vilcieniem un autobusiem. Tāpat izsludināts bateriju vilcienu iepirkums, lai aizstātu ritošo sastāvu neelektrificētajās līnijās," teica ministrs.

Līdz ar ģeopolitiskajiem satricinājumiem esot pieaugusi nepieciešamība paātrināt "Rail Baltica" līnijas izbūvi. Tas esot svarīgi ne tikai pasažieru pārvadājumiem, bet arī pielāgojoties kravu loģistikas izmaiņām.

"Tikpat svarīgi plānot dzelzceļa sistēmas attīstību ilgtermiņā," teica ministrs, aicinot dzelzceļniekus iesaistīties diskusijās ar idejām par to, kā dzelzceļa tīklu Latvijā attīstīt nākamajās desmitgadēs.

"Kādu vēlamies redzēt dzelzceļu Latvijā 2050.gadā, kā labāk izmantot esošos savienojumus starp pilsētām, kur veidot jaunus, tam pamati jāliek jau pašlaik, jo ceļš no vīzijas līdz īstenošanai infrastruktūras projektiem prasa laiku un resursus," uzsvēra Linkaits.