Motoreļļas, kas paredzētas automašīnām ar DPF filtriem
Daļiņu filtri (DPF / FAP) ir kļuvuši par pastāvīgu funkciju ne tikai dīzeļa automašīnās, bet pēdējos gados arī benzīna dzinējos (GPF). Tas nepieciešams arvien stingrāku izplūdes gāzu emisiju standartu dēļ, kas liek ražotājiem meklēt arvien sarežģītākus risinājumus degvielas ekonomijas un plaši tulkotās ekoloģijas jomā. Automašīnām, kas aprīkotas ar DPF filtriem, ir jāizmanto Low SAPS eļļas, kas satur atšķirīgu piedevu komplektu.
DPF filtrs ir ierīce, kas ir daļa no izplūdes sistēmas. Tam ir sietu telpiskas struktūras forma, kas aiztur caur to ejošās kvēpu daļiņas. Kanālu sienas ir porainas, kas ļauj atsevišķām gāzēm un daļiņām brīvi iziet cauri. Uz sienām nogulsnētie sodrēji tiek sadedzināti un pārvērsti oglekļa dioksīdā un ūdenī. Temperatūrai, kurai jābūt pēc iespējas augstākai, ir izšķiroša nozīme efektīvas kvēpu dedzināšanas kontekstā. Šim nolūkam ir nepieciešams palielināt degvielas devu, ko var veikt stāvot (tā saucamā DPF filtra statiskā izdegšana, ko bieži var ieslēgt ar diagnostikas testeri) vai braucot pa ceļu konstantā ātrumā noteiktā laika periodā. Filtra izdegšanas procedūras var atšķirties atkarībā no automašīnas un tās risinājumiem. Tomēr nevar noliegt, ka tie ne vienmēr būs efektīvi un dīzeļdegvielas daļiņu filtrs ar laiku var aizsērēt.
Katrs dzinējs normālas darbības laikā sadedzina nelielu daudzumu eļļas. Tās ir dabiskas virzuļdzinēju konstrukcijas sekas. Diemžēl tas izraisa eļļā esošo bagātinošo piedevu nonākšanu izplūdes gāzēs un to emisiju atmosfērā. Fosfora, sēra un sulfātu pelnu, kā arī eļļās esošā kalcija un cinka sadegšanas produkti nosēžas uz makrodaļiņu filtriem. Tos ir ļoti grūti nodedzināt, un tie aizsprosto poraino struktūru, samazinot filtra kalpošanas laiku. Salīdzinājumam, sodrēji (tā sauktās cietās daļiņas), karsējot filtrā līdz 550 grādu pēc Celsija un augstākai temperatūrai, sadalās oglekļa dioksīdā un ūdenī. Uz filtra virsmas paliek cieti metāla nosēdumi, kurus ir grūti noņemt un tie paliek filtra iekšpusē. Pelnu piedevu satura samazināšana eļļās ir ļoti svarīga, lai nodrošinātu dīzeļdegvielas daļiņu filtra ilgstošu darbību. Šim nolūkam tika izstrādātas Low SAPS eļļas ar jaunu piedevu komplektu, kas nodrošina atbilstošus eļļošanas parametrus kā "parastām" eļļām.
“Low SAPS eļļas sastāv no cita veida bagātinošām piedevām, kas satur ierobežotu daudzumu šādu elementu: kalcijs, sērs, fosfors, cinks. "Parastā" eļļa salīdzinājumā ar Low SAPS eļļu samazina DPF kalpošanas laiku vairāk nekā uz pusi. Pelni to neatgriezeniski aizsprosto, un filtrs ir jānomaina vai jāatjauno atbilstošā rūpnīcā. Tomēr ir izņēmumi. Daži inženieri ne tik sen ieteica automašīnām ar DPF izmantot eļļas ar augstu pelnu daudzumu. Tas ir saistīts ar faktu, ka šo dizaineru dzinēji eļļu "paņem" ļoti mazā daudzumā. Tas nozīmē, ka neliels daudzums eļļas nokļuva DPF filtrā un būtiski neietekmēja tā aizsērēšanu,” skaidro Andžejs Husiatinskis, Total Polija tehniskās nodaļas vadītājs.
Eļļas ar zemu SAPS daudzumu tiek klasificētas kategorijās. ACEA (European Automobile Manufacturers Association) tos ir iedalījusi 5 grupās: no ACEA C1 līdz C5. Katra no tām apzīmē kaitīgo savienojumu daudzuma atšķirību, kā arī eļļas ietekmi uz degvielas patēriņu. Galvenokārt to noteica automašīnu dizaineru atšķirīgās prasības. Lielāks skaitlis specifikācijas kodā viennozīmīgi nenozīmē augstāku kvalitāti, bet vienkārši atšķirīgas tehniskās prasības.
ACEA C1 - zemas darbības eļļa - būtiski ietekmē degvielas ekonomiju> 3%, ļoti zems SAPS elementu saturs (ievērojami pagarina DPF un katalizatoru kalpošanas laiku), eļļa, kas paredzēta vidējam nobraukumam, eļļas uz speciālām, sintētiskām bāzēm. Var nebūt piemērotas dažiem dzinēju veidiem. Iesaka dažiem FORD, MAZDA, Jaguar, Land Rover dīzeļdzinējiem.
ACEA C2 - zemas darbības eļļa - būtiski ietekmē degvielas ekonomiju> 2,5%, vidējs SAPS elementu saturs (pagarina DPF un katalizatoru kalpošanas laiku), eļļa lielākam nobraukumam, eļļas uz speciālām, sintētiskām bāzēm. Var nebūt piemērots dažiem dzinēju veidiem. Iesaka PEUGEOT, CITROEN, TOYOTA un FIAT dīzeļdzinējiem.
ACEA C3 - eļļa ar mazu ietekmi uz degvielas ekonomiju,> 1% xW30 klases eļļa, vidējs SAPS elementu saturs (pagarina DPF un katalizatoru kalpošanas laiku), eļļa paredzēta lielākam nobraukumam, eļļas uz speciālām, sintētiskām bāzēm. Piemērots lielākajai daļai populārāko zīmolu dzinēju tipiem: BMW, VW, MB, GM, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, FIAT benzīna dzinējiem.
ACEA C4 - eļļa ar mazu ietekmi uz degvielas ekonomiju,> 1% xW30 klases eļļa, ļoti zems SAS elementu saturs (ievērojami pagarina kalpošanas laiku, īpaši DPF), bet ar palielinātu fosfora daudzumu, eļļa lielākam nobraukumam, eļļas uz speciālām, sintētiskām bāzēm. Piemērots lielākajai daļai dīzeļdzinēju veidu. Augstākās prasības dzinēja nosēdumiem un pretnodiluma faktoriem. Ieteicams RENAULT un NISSAN dīzeļdzinējiem.
ACEA C5 - ļoti viegli plūstoša eļļa ar samazinātu HTHS viskozitāti, kas nodrošina ievērojamu degvielas ietaupījumu > 3%. Visbiežāk sastopamas ar xW-20 vai mazāku viskozitāti ar vidēju SAPS elementu saturu. Eļļa paredzēta lielākam nobraukumam, uz speciālām, sintētiskām bāzēm. Sistemātiski ieviesti modernākajos dīzeļa, benzīna un hibrīddzinējos (EURO 6d) VW, PORSCHE, BMW, MB, PEUGEOT, CITROLEN, LAND ROVER, OPEL, FORD, VOLVO. To ļoti zemās viskozitātes dēļ tās nav piemērotas lietošanai vecākos dzinējos!
“Specifikāciju un apstiprinājumu klāsts zema SAPS eļļām ir liels. Garantijas laikā mums nekas cits neatliek, kā izmantot mūsu transportlīdzekļa rokasgrāmatā norādītās atbilstošās specifikācijas vai apstiprinājuma eļļas. Preci, kas atbilst ražotāja specifikācijai vai apstiprinājumam, ieteicams lietot arī pēc garantijas laika. Uzpildīšanas vai bojājumu gadījumos, kad eļļa jāpiepilda pēc iespējas ātrāk, un pie rokas nav konstruktora ieteiktās eļļas, iesaku izmantot tirgū universālāko un pieejamāko ACEA C3 klasi. Ja pievienojam eļļu, kuras specifikācijas atšķiras no mūsu transportlīdzekļa ražotāja ieteiktajām, pašreizējais eļļas intervāls ir ievērojami jāsaīsina, pat uz pusi,. TOTAL piedāvājumā ir iekļauta vesela zema SAPS eļļu līnija - TOTAL QUARTZ INEO, kas tiek izmantotas lielākajā daļā moderno automašīnu, kas aprīkotas ar daļiņu filtru,” - konsultē Andžejs Husiatyńskis.
Reklāmas raksts tapis sadarībā ar Inter Cars Latvija